• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åh Kalimero! Måste bara säga att ni gjorde helt rätt att sätta in det lilla embryot! Önskar jag hade fått den chansen men det blev ju aldrig befruktat så det var tyvärr inget alternativ. Undrar om alla kliniker är lika snälla som din klinik är eller om de bara beslutar att aldrig ge en alternativet för insättning när den ej delat sig mer än 2 celler. Detta kommer jag verkligen att fråga när jag börjar mitt 3:e försök efter sommaren. För som de själva säger så är ju faktiskt livmodern det bästa stället för embryot att utvecklas!!! Håller tummarna på överbevisning!!! :)

• Hönan

Kalimero: Ja, det är min sambo som har för få antal + min ålder (snart 39) Första gången blev alla befruktade(5st) m bara 2 klarade dag 2. Andra gången plockade de bara 4 o förra fredagen ringde de o sade att 2 var omogna, en gick sönder vid ICSI o en blev aldrig befruktad. Så enligt dem är det inget fel på vår matchning vad de ser just nu. Håller tummarna!

• Hönan

Tack Zinfandel för att du frågar. Just nu har jag precis fått reda på att 2 av mina närmaste vänner är gravida o är glad för deras skull. Ska äntligen få IVF via landstinget m då Stockholm är fullt fick vi Örebro. Nån m erfarenhet därifrån? Vi försöker få till att jag kan påbörja behandling i Juli så de kan plocka i andra veckan i augusti m det är svårt att veta om det går då det hänger på när jag får min mens. Alla papprens ligger nu på läkarens skrivbord. Kram alla o trevlig helg!

• Hönan

Vad roligt Enya!!! Jag ska också börja spraya runt det datumet på min först mensdag runt 20 juli. Sen blir ultraljud o blodprov andra veckan i augusti för att se när jag kan börja spruta. Det blir Menopur denna gång oxå m med mkt högre dos då mitt AMH visade sig vara lite lågt. 0,79. De sade att detta värde är en referenspunkt för vilken dos man ska få. Tråkigt att jag fått göra 2 privata misslyckade IVFer (en avbruten pga få ägg som ej blev befruktade) o tjatat t mig AMH prov för att komma hit. Men vad gör det, nu går det förhoppningsvis bättre nästa gång!

• Hönan
    Inanna Li skrev 2011-06-29 14:35:52 följande:
    Tack kära vänner i denna underbara tråd för pepp, omtanke och tumhållning! Tyvärr blev det värsta tänkbara besked Gråter! Min graviditet avstannade redan i vecka 5 så det är ett nytt MA! Tom hinnsäck på VUL! Jag ska på nytt VUL den 11 juli för en sista koll innan ev skrapning. Hoppas att blödningen kommer i gång av sig själv! Annars får jag en skrapning om ett par veckor! Känner för att hoppa av IVF-karusellen då jag förstår att min äggkvalité helt enkelt är för dålig för att det nånsin ska lyckas! Åldern verkar ha tagit ut sin rätt!  Men det blir kanske ett sista försök i augusti innan vi ger upp helt! Om jag inte orkar vara här på ett tag nu så tackar jag på förhand för tröstande ord och kommentarer! Önskar er alla en skön sommar och att era sänghalmsförsök leder till plus! Jag och min sambo har ju tyvärr inte så stor chans den vägen Rynkar på näsan!

Massor av kramar och Hjärta!
    Har varit i Portugal och applikationen fungerar inte ens nu i Sverige och Inanna NEJ!!!!
    Jag är så ledsen för din skull!!! Som sagt så denna hopp och förtvivlan och förbannade sorg man upplever tar så j....a mycket på krafterna och psyket. (förlåt för mina grodor...)
    Om du läser detta så skulle inga blir gladare än vi att få höra från dig när du känner att du vill och orkar.

Jag har förstått att nån lagt sig i denna tråd på ett väldigt plumpt sätt. Verkar mest vara ute efter egen bekräftelse och bör därför som ni skrev egentligen inte ens besvaras. Helt rätt tjejer!!! Tycker denna tråd är helt underbar och undrar om jag hade hittat den om den varit stängd?

Jag ska börja med en annan spray i slutet på juli som heter Synarela, jag hade på mitt första IVF-försök haft Suprecur är det nån som vet skillnaden mer än att man inte behöver spraya mer än 2 ggr om dagen istället för 3?

Må så gott alla kämpare var ni än är!!!!!
    Solig
  • Hönan

Maryhe: det är inte försent via landstinget då det kom nya regler i år att man får vara upp till 40 o i vissa landsting 43 år( Örebro t.ex) Be dem ringa igen! Jag är 38 snart 39 år o gjorde mina 2 första IVFer privat denna vinter o vår samtidigt som min läkare fick reda på ändringen o skickade remiss t Huddinge/ Karolinska fertilitetsenheten.
    Vi har nu anropat vårdgarantin o har fått tid i Örebro då det inte fanns några platser kvar i Stockholm. Det gäller att vara på som sjutton o jag tror det hjälpte att min sambo ringde o inte jag. Hoppas det går bra för dem!

• Hönan

Hallå där! Är nu tillbaka från semestern och har inte hunnit läsa allt fantastiskt ni skriver! :) Fick äntligen tant röd i onsdags 5 dagar senare än normalt grrr... Började då min sprayning av Synarela. Är det nån som har erfarenhet av hur lång tid nedregleringen brukar ta innan man får börja m sprutorna? Har fått Menopur även denna gång. Må så gott alla nu ska jag fortsätta fira min 39 årsdag :)

• Hönan

Tack för gratulationerna o välkommen tillbaka Inanna!!!! Är det nån här som har erfarenhet av Synarela? Började spraya mensdag 1 den 27 juli o ska inte göra blodprov förrän den 15 augusti känns såååå lång tid... Sen får jag svar av dem när jag ska börja m Menopur har fått högdosordination på 450 då jag har lite lågt AMH o jag visat dåliga resultat på lägre doser tidigare. Nu ska de se om det blir bättre denna 3:e gång. Känner mig som en guinea pig... Må så gott o uppdatera gärna mig på listan om nån kan

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?