• Zinfandel

Fjällis: du har inte övervägt en sista gång med Intralipider..? Det kan ju faktiskt vara det som ska till. Ja, jag förstår att det är många tankar och fruktansvärt jobbigt att fatta beslutet att det inte blir mer. Det känns på dig som att du vill göra ett försök till och jag lovar att alla här inne kommer stötta dig hela vägen. Stor kram

• Zinfandel

Tuva: beklagar verkligen Gråter 

Javisst ja, Prosterone pratade ni ju om förra veckan, det är jätteintressant! Ska kolla upp mer om det. Taggar länken för hemsidan!

Maryhe: jag vet inte fler än Aten & London men nån mer däremellan borde det finnas?! Kan du inte kolla i det italienska forumet du brukar vara i, det vore intressant att få fler tips om kliniker som använder det. Tja, intralipider måste väl vara ett lipid loweringpreparat..?! Fast då tillsätter man ju fett, kanske inte leverns dröm eller tänker jag fel nu? Intralipider ska ju snarare värka balanserande. Hmmmm! Vad skönt att du har fått sån effekt av kortison, då går det verkligen åt rätt håll. På mig märktes inte ens 20 mg så då fattade att det verkligen vr dags för tyngre artilleri Rynkar på näsan

• Zinfandel
    Tuvalina skrev 2012-03-08 10:09:53 följande:
    Är verkligen Prasterone och Prosterone samma sak? Prasterone som jag skrev om tidigare är ett DHEA syntetiskt hormon och ska öka Dehydroepiandrosteron och Prosterone verkar vara något som ska öka testesteron och dihydrotestosterone....
    Haha, jag skrev bara fel, jag visste inte ens att det fanns 2 olika! Tack för nya kunskaper SkrattandeSolig

Mamma Gås: ja, de har slutat sälja det, troligen eftersom det är dopingklassat sen årsskiftet. Jag köpte senast från den länken jag la ut igår.

Den länken till dhea som Tjorven beställt ifrån har jag sett att många har använt så den verkar bra. Och Nymåne som fanns här mycket ifjol (läser du kanske fortfarande?!)  tog ju det och blev gravid efter 45 men tyvärr fick hon inte behålla det.  
  • Zinfandel

Mycket bra Maryhe! Du är en sån nattsuddare Tomte Ett väldigt bra bedömningssystem som du förklarade väl. Dock är det lite av som kan bedömas som bedöms, alltså bara utsidan vilket är betydelsefullt men inte avgörande. Önskar så att man åtminstone mot betalning kunde få gjort en närmare titt på insidan, typ PGD för att få en helhetsbild av vad man har att spela med. Mary, görs PGD överallt i Italien eller vad krävs för det? Det går ju faktiskt att få reda på nästan allt redan på embryostadiet.

Är det förresten nån som har mer kunskaper om embryologernas jobb eller känner nån embryolog? De är ju rätt viktiga i sammanhanget...

• Zinfandel
    Maryhe skrev 2012-03-09 10:20:21 följande:
    Nej jag såg nu att man gör det på utvalda patienter på min klinik. Först gör man något som heter FISH, sedan kan man göra PGD. Undrar om jag kan få bli utvlad på sitt sista landstingsförsök i maj...
    Håller med Boring, klart du ska kolla!!
  • Zinfandel

Fjällis: åh vas kul att du kom till wikland! Var han bra, vad sa han, hur var han? Medrol är långtidsverkande.

• Zinfandel

Tjorvis: vad skönt att den är borta!! Klart det är en fördel med fetare slemhinna men din räcker, vilken CD mättes den på? När får du Ivig nästa gång?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?