• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej Myran, vad skönt att höra ifrån dig! Härliga Barca, man blir helt klart avis.. Javisst ångrar man alla meningslösa försök i Sverige där de inte tar reda på fakta. Ta hand om er och njut av kvällen! Kramar

• Zinfandel

Tuva: CFC har samarbetsgyn så du behöver inte fixa det själv. Många här inne har åkt över dagen eller tagit nån natt i köpenhamn över ÄP, kolla med Kalimero tex. Det lönar sig eftersom de gör lite andra saker i DK som inte görs i Sverige och där kan du få Medrol också. Bättre att satsa på annan behandling nu, det blir ju inte dyrare!

Nej, MF är absolut inget "krav" för kortison...  Det gäller snarare att finna rätt läkare och kunna argumentera för sin sak, både min klinik och min vanliga läkare skrev ut det åt mig och jag har aldrig fått MF. Sen är det oerhört individuellt hur spermier skapar, lever och dör.

• Zinfandel

Sunseed: ställ motfrågor. När de frågar varför du vill prova, svara varför inte, vi har inget att förlora. När de säger att det inte finns bevis för att det skulle kunna hjälpa så säg att det inte finns bevis för att det inte hjälper. Var tydlig med att det är din kropp, du vet vad du gör och du vill prova nåt du inte provat innan. Säg att tiden går och ni har intetid att göra försök på försök, ni måste helt enkelt få testa det som finns att testa, innan det är för sent. Säg att du vet att det finns ett tyngre artilleri och det är hög tid att sätta in det nu.

• Zinfandel

Ja, brukar också ha feber. Jag tycker det är viktigt att det inte bara är vi som ska argumentera för oss, läkarna måste också komma med riktigt bra förklaringar till både varför de vill och inte vill göra vissa saker. Det måste vara en 2-vägsmålsättning (nytt ord ;)) och ingen tävling i retorik.

• Zinfandel

Hej Snölängtan och välkommen hit! Jag fick också Ovitrelle 2 ggr efter FET. Tyvärr lyckades det inte men jag gillar tankesättet!

Myran: hur länge stannar ni? 

• Zinfandel

Åh myran, är ni redan hemma! Hade ni en härlig helg för övrigt? Jag håller helt med om ditt råd till Tjorven!

• Zinfandel

Skytten: men jag är känner nog inte att jag är förbannad, jag är snarare glad och tom lättad över att få veta för att kunna behandla. Tänk alla som aldrig får tex endodiagnos, det är ju sorgligt! Men visst är det tråkigt att det fanns ytterligare ett fel, det behövde jag inte riktigt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?