• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-02-04 16:03:05 följande:
    Jag är på sprutdag 5 nu. I morgon blir det blodprov. Brukar ni känna något i magen av stimuleringen?

För mig har det varit lite olika, men jag brukar oftast få lite spänningar i magen lite senare, ca kring dag 7. Men jag brukar inte bli överstimmulerad.
  • Nu Syskon

Innana, skickar lite styrka till er kram på dig, hoppas det slutar blöda snart så du får lugn och ro.

• Nu Syskon
    myran6801 skrev 2012-02-08 13:42:33 följande:
    Hm hm Sophiahemmet har hög statistik, men det beror säkert på att de kastar ut en om man gjort ett försök som misslyckats och har lite sämre odds. Som de gjorde med mig och min man!!!

Tänkte precis säga det samma och jag tror det är därför IVF Stockholm har ett lite sämre resultat för de tar emot många av de lite svårare fallen från Sophia, som mig, som behöver fler försök. Vi fick ju barn på vårt 3 försök på IVF Sthm och 5e totalt. Så jag har visat den idioten,även om han inte vet det.
  • Nu Syskon

Min egen status är att jag har haft menskänningar sedan i fredags, ännu har jag bara småblödningar men är rätt säker på att det är kört. Fast jag hoppas lite mikroskopiskt fortfarande. Jag tjuvtestade igår och då var det inte ens en skugga av ett utslag, officiella testdagen är den 14/2.

• Nu Syskon

Statistiken för oss 42+ med ICSI var ingen rolig läsning, knappt 3% chans till att föda ett levande barn. Fast jag har bestämt att vi är en av de 3%en, vi kommer nog köra en gång till sedan får det vara nog.

• Nu Syskon
    myran6801 skrev 2012-02-08 16:17:42 följande:
    Nu syskon, kan du inte skicka ett kort och en spydig kommentar till Sophia!!! Det skulle jag vilja göra, men tyvärr har vi ju inte lyckats!

Ja, kanske skall jag göra det.
  • Nu Syskon

Var det någon som hade hittat tabelleR från tidigare år, var? Jag är lite intresserad av att fördjupa mig lite mer i siffrorna. Jag tyckte inte att underlaget för 42+ ICSI var tillräckligt stort och ville se lite fler siffror. Jag kanske kan titta lite mer på dessa siffror men kan inte lova att det kommer ut någon skrift till websidan om det var vad du avsåg, Zin.Men kanske

• Nu Syskon
    Angelica16 skrev 2012-02-08 20:47:55 följande:
    Satte in ett fryst ägg för en vecka sen och idag verkar det som om mensen börjar komma. Känns det inre som kort tid bara en vecka efter?

Lite tidigt låter det, jag brukar i regel få mens på dag 9-10 om ET är dag 0. Så ge inte riktigt upp än man kan ju få en liten blödning när ägget fäster.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?