• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik

Kul att hitta denna tråd! Vi ska försöka oss på IVF så snart mitt TSH kommit ner till 2. Har en dotter som kom till väldigt enkelt men nummer 2 har vi försökt med i 1,5 år! Hann fylla 40 så det har väl del i det hela också, är jag rädd...

• turlid70
    sushikatten skrev 2010-08-27 20:51:40 följande:
      Idag var det insättning av en blastis och nu ska man ruv i 14 dagar vilken resa?
    Håller tummarna stenhårt att du lyckas den här gången. Kram!
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-08-28 20:22:26 följande:
    Kul att hitta denna tråd! Vi ska försöka oss på IVF så snart mitt TSH kommit ner till 2. Har en dotter som kom till väldigt enkelt men nummer 2 har vi försökt med i 1,5 år! Hann fylla 40 så det har väl del i det hela också, är jag rädd...
    Välkommen till tråden!

Jag har också förhöjd TSH, log på 3,5, men jag fick börja med IVF i alla fall. Har käkat levaxin i snart 2 månader och har lämnat blodprov på kontroll förra vecka, får svar imorgon.
  • Fahlvik

Tack!
    Intressant att du kunde börja med IVF trots ett värde över 2. Jag har inget emot att vänta, dock, för att optimera chanserna. Är lite skraj för alla sprutor och ev. biverkningar och även kostnaden(!). Hoppas förstås att ett försök ska räcka men det gör det ju normalt inte...
    Jag har ätit Levaxin i 5 månader men inte lyckats gå ner tillräckligt från 5,6 än... På tisdag får jag nästa provsvar men är det inte nere än så väntar ny provtagning om 6 veckor. Tiden rinner iväg, känns det som. Pga åldern så är ingen ordentlig utredning gjord heller så det kan finnas ytterligare hinder men vi kör på ändå, vad ska man annars göra?
    Lycka till alla!

• turlid70

Fick svar på mitt blodprov, min sköldkörtel fungerar helt normalt nu! TSH och T4 är injusterade och ligger på 1,8 resp 12. Mycket fina värden sa läkare och det känns som ett rätt steg på vägen Glad

Har lämnat blodprov imorse för att kolla mina fertilitetshormoner?, väntar på att dem ringer med besked under dagen, hur jag ska fortsätta med sprutorna och vilken dag ska vi göra vul. Är lite nervös vad provet visar, men hoppas så gärna att allt är okej.

• turlid70

Fick svar på mitt blodprov som jag lämnade igår morse, det såg bra ut sa dem och jag ska fortsätta med sprutorna 2 dagar till med samma dos och på torsdag ska vi göra VUL och då bestäms det dag för ÄP nästa vecka om allt ser bra ut i verkligheten. Är nervör för imorgon, men förväntansfull.

Ha en bra dag!

• Inanna Li

Vad spännande med VUL imorgon Turlid! Hoppas allt går bra! Håller tummarna för många fina äggblåsor!

Jag fick vad jag tror är min vanliga mens imorse. Jag har nämligen haft blödningar och spottings till och från sen operationen den 20 augusti men idag fick jag mensvärk och ökad mängd blödningar i rätt tid för förväntad mens. Så jag har ringt kliniken och pratat om FET i september. Jag ska dit på UL den 7 september då jag vill att de ska kolla att allt ser bra ut. Sen blir det att testa med ÄL-stickor och sätta in embryot 5 dagar efter utslag. Jag tror att det blir ostimulerad cykel då jag har regelbunden ÄL och mens.

• turlid70

Ja men då är du på G nu, härligt! Hoppas att det bra bra bra på UL den 7 så hinner du få en FET snarast i din egen cykeln.

• af klimt

Hej alla.. imorgon ska jag på första mötet på huddinge,är nervös för vad som ska säges, vilken ska man göra långa, korta... och hur många fösök kommer man hinna med innan 40(31 okt)..självklart hoppas man på att en gång ska räcka Drömmer är det nån som har lust att dela med sig om sina upplevelser av första besöket? tack

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?