• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-08-26 14:58:17 följande:
    Jag ska ta Menopur 300. Har hämtat dem från apoteket först idag. Fick bara 3 askar som räcker, efter snabb beräkning, för 7,5 dagar. Det är för lite sa jag till dem, jag ska behandlas minst 10-12 dagar och dessa räcker inte så länge. Du har ett uttag till på lika många säger dem. Jaha och varför får jag inte dem alla på en gång då frågar jag. För att läkaren har skrivit så knasigt i receptet och samma med sprayen! De har beställt fler askar åt mig nu men jag liksom har tappat förtroende litegrann för läkaren. Är orolig att det kommer att strula till senare också. Börjar med sprutor ikväll annars. Ha det gott!
    Otroligt dumt och konstigt att du inte fick hämta allt på en gång. Jag vet att jag hämtade alla mina sprutor och vagitorier samma dag på Apoteket. Jag fick vänta ca en halvtimme innan allt var klart att betala men det var skönt sen att bara kunna ta med sig medicinerna hem.

Lycka till med sprutandet!
  • turlid70

Vad ska man med vagitorier med? Vad gör dessa?
    Jag fick jätte många såna istället, 6-7 askar med 10 kapslar i, när ska jag använda dem och hur många?

• Tuvalina

Tack! Jag tittar gärna in här... jag vet ju inte än hur detta kommer gå heller. Jag vill gärna se hur det går för er! Gravida runt 40, finns det ett sånt forum?

Anne

• Inanna Li
    Tuvalina skrev 2010-08-26 15:40:21 följande:
    Tack! Jag tittar gärna in här... jag vet ju inte än hur detta kommer gå heller. Jag vill gärna se hur det går för er! Gravida runt 40, finns det ett sånt forum?

Anne
    Hej! Kolla gärna in denna trevliga  tråd som jag är med i. Det är kvinnor runt 40 som försöker få barn eller redan är gravida. De flesta har barn innan men en del väntar eller försöker med sitt första.

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50095714.html
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-08-26 15:38:41 följande:
    Vad ska man med vagitorier med? Vad gör dessa?
    Jag fick jätte många såna istället, 6-7 askar med 10 kapslar i, när ska jag använda dem och hur många?
    Jag tog mina tre gånger om dagen. De innehåller progesteron (gulkroppshormon) som stimulerar livmoderslemhinnan att bli mottaglig för embryot så att det kan implantera.  Gulkroppshormon bildas naturligt efter ägglossningen men vid IVF tar man ut äggen före ägglossningen så att detta hormon inte hinner bildas. Därför behövs vagitorierna för att "lura" kroppen att den är gravid så att embryot kan fästa och växa till sig i livmodern.

Det är en väldigt kladdig procedur så det är bra om man köper på sig ett lager trosskydd innan man börjar med vaggisarna.
  • oceanney

Anne
    STORT GRATTIS!! Vilket mirakel! Som Inanna68 säger varmt välkommen till www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50095714.html
    Det är många gravida 40-taggare i tråden, men inte bara, alla är välkomna.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-08-26 19:24:20 följande:
    Jag tog mina tre gånger om dagen. De innehåller progesteron (gulkroppshormon) som stimulerar livmoderslemhinnan att bli mottaglig för embryot så att det kan implantera.  Gulkroppshormon bildas naturligt efter ägglossningen men vid IVF tar man ut äggen före ägglossningen så att detta hormon inte hinner bildas. Därför behövs vagitorierna för att "lura" kroppen att den är gravid så att embryot kan fästa och växa till sig i livmodern.

Det är en väldigt kladdig procedur så det är bra om man köper på sig ett lager trosskydd innan man börjar med vaggisarna.
    Jaha, okej, dessa fick jag så att de räcker till 20 dagar, är inte det konstigt? Vet inte ens hur jag ska ta dem, får mer info om dem under ÄP läste jag om i mina papper.

Tog första spruta nu, gubben fick sticka mig, lite bökigt att blanda 4 burkar med samma vatten, någon liten dröppe åkte väl ut ändå, men det tror jag inte gör något. Nu är det bara hålla tummarna att jag reagerar på stimuleringen.

Jag vill också vara i det andra forumet, tack för tipset tjejer, ska titta in där senare. Ha D!
  • sushikatten

Anne
    Underbart och mirakel sker! jätte grattis!

Och en 40 gravid tråd hoppas man komma till. Idag var det insättning av en blastis och nu ska man ruv i 14 dagar vilken resa?
  • Inanna Li

sushikatten - grattis till en lyckad insättning av en blastis! Hoppas ruvandet går hela vägen nu!

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2010-08-28 14:18:38 följande:

sushikatten - grattis till en lyckad insättning av en blastis! Hoppas ruvandet går hela vägen nu!

Tack Innana68! Det måste ju gå vägen någongång.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?