Inanna Li skrev 2010-08-26 19:24:20 följande:
Jag tog mina tre gånger om dagen. De innehåller progesteron (gulkroppshormon) som stimulerar livmoderslemhinnan att bli mottaglig för embryot så att det kan implantera. Gulkroppshormon bildas naturligt efter ägglossningen men vid IVF tar man ut äggen före ägglossningen så att detta hormon inte hinner bildas. Därför behövs vagitorierna för att "lura" kroppen att den är gravid så att embryot kan fästa och växa till sig i livmodern.
Det är en väldigt kladdig procedur så det är bra om man köper på sig ett lager trosskydd innan man börjar med vaggisarna.
Jaha, okej, dessa fick jag så att de räcker till 20 dagar, är inte det konstigt? Vet inte ens hur jag ska ta dem, får mer info om dem under ÄP läste jag om i mina papper.
Tog första spruta nu, gubben fick sticka mig, lite bökigt att blanda 4 burkar med samma vatten, någon liten dröppe åkte väl ut ändå, men det tror jag inte gör något. Nu är det bara hålla tummarna att jag reagerar på stimuleringen.
Jag vill också vara i det andra forumet, tack för tipset tjejer, ska titta in där senare. Ha D!