• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Vi4. Jag håller modet uppe oavsett resultat, jag känner mig rätt luttrad och blir inte så besviken längre.

• Nu Syskon

Zin allt är med, det finns %-tal för hur många som går till ET, FET, Det finns för IVF och ICSI både ejakulerad och assisterad. ÄD finns med och en massa som jag inte vet vad det är. Dock är det precis som Vi4 säger allt är inte statistiskt säkerställda siffror då populationerna är så små för vissa kliniker och ÄD i synnerhet. ÄDs siffror ser ut som att bästa åldern för ÄD är 40-42 års ålder, och att man därmed skulle tjäna på att vänta om man är yngre. Vilket jag ju inte tror. För ÄD ser det ut som om chansen rent statistiskt inte är större än vid vanlig IVF nästan tvärt om, men jag gissar att det för det enskilda paret kan vara väldigt stor skillnad i chans. Jag kan ha misstolkat vissa siffror då jag enbart tittat lite snabbt på det. Dessutom inser jag att mina statistik kunskaper är lätt ringrostiga.

• Nu Syskon
    Inanna Li skrev 2012-02-08 23:32:08 följande:
    Tack! och du håll ut till TD! Håller tummarna för dig

Tack för tummar, tyvärr blöder jag för fullt så det är kört för denna gång.
  • Nu Syskon

Tack för kramar, det känns inte så farligt. Det känns som jag nästan har gett upp hoppet om ett barn till, men vi ska ge det en chans till. Sen tror jag det får vara nog, men det hade vi tänkt att syskon försök 5 skulle vara men då kunde vi inte sluta så man vet aldrig.

• Nu Syskon
    myran6801 skrev 2012-02-09 21:58:30 följande:
    Snart är vår hästkur antibiotika slut. Ska bli skönt att slippa! En fråga, ska man göra Ludmillas efterbehandling trots att man inte har några besvär av svamp el dyl?

Jag skulle köra den då den återställer hela balansen där nere. Det är ju viktigt att få ordning på de goda bakterierna för att undvika få tillbaks de onda. Kanske du redan fått svar, jag har inte hunnit läsa till botten än.
  • Nu Syskon

Ett kanske intimt tips. Denna behandling har jag tagit proggisarna där bak, det kan jag verkligen rekommendera, inget kladd. Tack Enya för det tipset.

• Nu Syskon
    myran6801 skrev 2012-02-10 11:14:03 följande:
    Jag skall verkligen köra efterbehandlingen då jag förstår det är viktigt. Har antecknat att man skall ta lactal och ovesterin varannan dag. Stämmer det? Det var bla jag som skerv om känningar i munnen, fy och usch då kanske svampen hamnat där. Vad gör man då?

Man kan blanda bakpulver eller bikarbonat i vatten och gurgla. När bebisar får torsk i munnen, som väl är svamp, penslar man med det.
  • Nu Syskon

Angående långa eller korta metoden så har den korta gett klart jämnare storlek på blåsorna för mig. Jag vet att den långa fungerat bättre för andra. En fördel med den långa är att timingen inte är lika avgörande, du kan teoretiskt sett fortsätta spraya tills "det passar" att köra igång med sprutorna. Jag vet inte om det är att rekommendera dock. Jag har gjort det en gång och det är mitt klart sämsta resultat. Det är enda gången jag inte har fått tillbaks minst ett toppägg. Sen vet man ju inte om det berodde på detta.

• Nu Syskon
    linköping68 skrev 2012-02-13 19:32:21 följande:
    Och så ännu en fråga till er kloka....... Visst är det så att man inte får med sprutor till Menopur? Har för mig att någon hade problem med att få fatt på sprutor när man upptäckte att det bara var själva medicinen i paketet. Men hur vet man då vilken sorts sprutor man ska ha? Alltså storlek på kanyl till när man ska blanda pulver och vätska och storlek på kanyl när man injicerar? Har ringt hur många gyn som helst och kommer inte fram till någon enda än! Telefontider, återkommer om 1 vecka, på semester, faxljud osv. Har det gått troll i vår telefon kanske Blev dessutom arg  och skällde ut stackars receptionisten på vårdcentralen när jag var dit för att lämna prover från dottern. Inget fanns skrivet från BVC, ingen remiss eller något. Måste ringa imorgon igen och boka akuttid på vårdcentralen. Aaggghhhhrrrrr!!!  

Jag har alltid fått en necessär med kanyler från kliniken. Kolla om de har och kan skicka till dig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?