IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack Vi4. Jag håller modet uppe oavsett resultat, jag känner mig rätt luttrad och blir inte så besviken längre.
Tack Vi4. Jag håller modet uppe oavsett resultat, jag känner mig rätt luttrad och blir inte så besviken längre.
Zin allt är med, det finns %-tal för hur många som går till ET, FET, Det finns för IVF och ICSI både ejakulerad och assisterad. ÄD finns med och en massa som jag inte vet vad det är. Dock är det precis som Vi4 säger allt är inte statistiskt säkerställda siffror då populationerna är så små för vissa kliniker och ÄD i synnerhet. ÄDs siffror ser ut som att bästa åldern för ÄD är 40-42 års ålder, och att man därmed skulle tjäna på att vänta om man är yngre. Vilket jag ju inte tror. För ÄD ser det ut som om chansen rent statistiskt inte är större än vid vanlig IVF nästan tvärt om, men jag gissar att det för det enskilda paret kan vara väldigt stor skillnad i chans. Jag kan ha misstolkat vissa siffror då jag enbart tittat lite snabbt på det. Dessutom inser jag att mina statistik kunskaper är lätt ringrostiga.
Tack för kramar, det känns inte så farligt. Det känns som jag nästan har gett upp hoppet om ett barn till, men vi ska ge det en chans till. Sen tror jag det får vara nog, men det hade vi tänkt att syskon försök 5 skulle vara men då kunde vi inte sluta så man vet aldrig.
Ett kanske intimt tips. Denna behandling har jag tagit proggisarna där bak, det kan jag verkligen rekommendera, inget kladd. Tack Enya för det tipset.
Tack alla fina tjejer för styrkekramar, det värmer.
Angående långa eller korta metoden så har den korta gett klart jämnare storlek på blåsorna för mig. Jag vet att den långa fungerat bättre för andra. En fördel med den långa är att timingen inte är lika avgörande, du kan teoretiskt sett fortsätta spraya tills "det passar" att köra igång med sprutorna. Jag vet inte om det är att rekommendera dock. Jag har gjort det en gång och det är mitt klart sämsta resultat. Det är enda gången jag inte har fått tillbaks minst ett toppägg. Sen vet man ju inte om det berodde på detta.