• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-02-18 18:14:35 följande:
    Mina vänner, En lite annan typ av fråga: igår var det två v sedan jag fick mens efter ivf2, mensen har varit xtra lång men var över igår när jag och sambon försökte oss på den inte längre lika spännande aktiviteten samlag. Det sved ganska mkt i slidan, vilket jag inte känt innan, och idag har jag blött igen, både mörkt och ljust blod. Är det rester av mensen tror ni, eller tar det så lång tid att läka inuti efter ÄP och ET?

Du borde ha läkt efter ingreppen däremot kanske slemhinnorna är helt ur fas. Jag håller med Zin, kontakta gymmet om det fortsätter
  • Nu Syskon
    finafina skrev 2012-02-22 21:27:49 följande:
    Bengalen, träffat sofie L akupunktören men tyckte inte alls att det funka... tyvärr... Tips någon annan på akupunktör sthlms trakten... och då inte dr nie...

kram på er 
    Jag har varit hos Marietta som verkar vid Norra Bantorget. Du kan hitta henne på länken nedan. Jag tyckte hon var bra och trevlig och ingav ett viss förtroende. Dock gav momentet att ta sig iväg på akupunktur ett otroligt stresspåslag och jag blev mest ledsen av behandlingarna, så någon effekt hade det, men kanske inte den önskade, och det blev inget barn den gången men gången efter. Kanske fördröjd effekt?
    http://www.akupunktur.se/
  • Nu Syskon
    Lillstoran skrev 2012-02-24 15:25:26 följande:
    Läste i en annan tråd att det varit 25 - 30 personer med på informationsmötet. Det har jag inte fått någon information om vare sig i kallelsen eller av sekreteraren. Detta gillar jag inte, eftersom att det är så privat. Jag vill inte att andra ska veta att jag ska genomgå denna behandling.  Eftersom jag går offentligt så är det nog inte så mycket att välja mellan, men de kunde åtminstoende informerat oss om detta. Kanske i o f s står beskrivet på hemsidan. Höjden hade varit att stöta ihop med någon bekant. Min sambos mamma är i Stockholm nu och hans pappa kommer nästa vecka. Vill städa undan alla papper, kallelser etc. Jag känner mig inte bekväm med att gå på ett informationsmöte med en massa andra personer, trodde bara vi skulle träffa läkaren i enrum.      

Jag föstår att du känner så, men jag antar att ni alla är i samma situation och kommer att genomgå samma process.
  • Nu Syskon
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Väntar på IVF 2 på CFC.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Sunseed. 40 år, IVF 1,+ 2 FET med 1+2 blastocyster. IVF 2, korta metoden, start 17/2. Gonal-f 375ie.
    Finafina 43 år, IVF 3, korta metoden, Gonal f 375, på CFC 

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Tuvalina/Anne, 41, Trönö/Hälsingland. IVF 1, Falun. Korta metoden Gonal-f, TD 2/3. 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
  • Nu Syskon

Jag kom just på att man kan söka på sänghalmsligan så hittar man listorna enkelt. Kanske har alla andra redan kommit på detta

Grattis Finafina till fin ruvning.

Anne, heja heja, jag tror stenhårt på dig:<3

• Nu Syskon
    Sunseed skrev 2012-02-23 17:34:08 följande:
    Alltså. Jag måste vara den klenaste människan i världshistorien. Jag får så jäkla mycket biverkningar av allting. Helt sjukt.

Jag har mått illa som f-n hela veckan och haft sprängande huvudvärk. För att överhuvudtaget kunna ta mig till jobbet så tog jag 1/4 Lergigan (receptfri medicin mot illamående och åksjuka har jag för mig - man ger det till gravida som mår illa). En fjärdedel! Vad händer? Jo, jag somnar sittande på jobbet och klarar inte av att jobba. Efter fyra timmar fick jag åka hem och så somnade jag 4 timmar. Men, men. Illamåendet gick ju över. Däremot inte huvudvärken. Skrattande 

Inga fler Lergigan för mig. Förvånad 
    Jag tror jag fick Lergigan för att ta som insomningshjälp under min graviditet då jag hade oerhörda sömnproblem från dag 1. Plockade dock aldrig ut dem utan fortsatte gå genom dagarna som en Zombie tills dess jag blev sjukskriven istället. (berättade dock aldig för läkaren att jag inte tog tabletterna. Busigt. )
  • Nu Syskon
    Sunseed skrev 2012-02-24 21:32:17 följande:
    Jag kände mig tvungen att ändra lite. Man är lite fånig i processen, men det är väl bra att man har hoppet uppe. Glad
    Vad menar du? det såg väl väldigt hoppfullt ut för dig med  många blåsor på gång?
  • Nu Syskon
    linköping68 skrev 2012-02-25 20:16:10 följande:
    En liten fråga till alla kuniga härinne..... Ni som sprutat korta med Menopur (eller annat med kanske) har ni fått ägglossningsliknande sekret? Är på sprutdag 4 och har sekret som är precis som vid ägglossning!? Kan det vara så? Blir lite orolig att något är fel!

Jag har fått det och även ägglossningsvärk i magen men inte så tidigt, det brukar vara typ dagen innan ÄL-sprutan. För mig har det alltid gått bra, såtillvida att jag inte hunnit få ÄL innan ÄP. Men det var väl några andra som råkade ut för ÄL före plock i höstas, kanske var det Myran och 34an. Så man ska nog hålla lite koll. Jag skulle ringa på måndag och kolla. När ska du på VUL?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?