• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skruttefia skrev 2012-02-27 21:58:37 följande:
    Min yngsta dotter är ett resultat av FET. Fick två tillbaks, båda fäste men den ena avstannade tidigt (precis som för kattennizze). Jag var drygt 41 när jag gjorde IVF:n och 42,5 när hon föddes.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09

Jag gillar din historia, den inger hopp
  • Nu Syskon

Jag är ledsen att jag kommer in och är kritisk men jag och några till här har tyvärr blivit rätt brända av Sophia Hemmet. 
    De tar bara emot dem som har mycket stor chans att lyckas och man får bara göra ett par försök, så du skall inte luras av deras statistik. De åtar sig inte de svåra fallen. Därav deras bra statistik.
    Själv började jag hos dem och blev efter två försök avrådd att fortsätta, (jag fick fortsätta om jag promt ville). Jag bytte då till St Görans mest pga priset som då var mycket lägre hos SH och fick en frisk stark tjej på mitt totalt femte försök. Vi är många här som har den erfarenheten av Sophia Hemmet tyvärr.

• Nu Syskon

Tjorven, det låter som du har det tungt, jag skickar lite styrka. På mig hittade de en cysta, en dermoid, stor som en grapefrukt, som man måste operera bort den hittades i maj, jag fick op-tid tre veckor senare och var igång med IVF efter sommar uppehållet i augusti. Jag fick förtur i OP kön för att vi skulle köra IVF. Cystan hittades dagen innan jag skulle ha börjat spruta. Jag åkte in till SÖS akuten med njurstenkänningar och de hittade cystan som ett bifynd. Vad jag vill säga med detta är att det kan gå fort att få hjälp, om du behöver. Förhoppningsvis har den försvunnit av sig själv till nästa koll.

• Nu Syskon
    Vi 4 skrev 2012-02-28 19:52:19 följande:
    Ni som sprutat med både korta och långa metoden, har det behövts ungefär lika många sprutdagar? Försöer räkna på om maken kanske hinner hem från sin resa i april ändå...Om mina cykler nu bara håller sig normallånga och om jag skulle spruta lika länge (13 dagar och så äp 3 dagar senare). Fast det vågar man kanske inte chansa på eg.

Jag kommer tyvärr inte ihåg, men jag har varierat mellan 7 och 12 sprutdagar med samma dos och upplägg, med den korta metoden. Så jag skulle inte våga chansa.
  • Nu Syskon

Linköping, vad trist, hoppas ni får pröva igen och att ni hittar en metod som funkar för er, kramisar. Zin vilket antiklimax, jag håller tummarna igen imorrn.

• Nu Syskon

Myran, det borde vara lugnt att ha pennen i handbagaget, den innehåller ju mindre en en dl. Men du skall nog ha den i genomskinlig necessärspåse eller 1literspåse som du kan ta fram separat och visa i säkerhetskontrollen. Nålar iresväskan låter som en bra id'e. Lycka till.

• Nu Syskon

Innana, Tänk vad det går fort, är det redan dags för det vanliga ULet. Oroa dig inte för förkylning, det påverkar inte fostret. De små liven tål trots allt förvånansvärt mycket inne i oss.

• Nu Syskon
    underverket 06 skrev 2012-03-01 19:42:53 följande:
    En kort fråga? Måste ni andra ta AMH prov inför varje nytt IVF om det gått typ en halvår eller mer senaste IVF. Min samarbetsläkaren vill att jag ska göra det. Gjorde senaste IVF i maj förra året o ska nu göra om ca 2 månader. AMH värdet säger ju inte allt. Jag skulle bara bli stressad av att få reda på ett nytt o antagligen mycket sämre värde. Senaste var 0,9 som togs i nov 2011. Risken är ju också att de säger nej om värdet är för lågt. Måste kolla med kliniken, CVL imorgon om jag verkligen måste ta provet.

Jag har inte tagit något sedan jag gjorde utredningen sommaren 2006, ingen har frågat och jag vill inte veta.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?