• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Ypke
    Tuvalina skrev 2013-04-14 21:22:15 följande:
    v 19? Trodde det var v 20, har det redan reviderats?
    Hej Anne, ja, donatorn hade tydligen önskat tidigareläggning av det hela. Och jag tänker inte bråka med henne - hon får allt hon vill, bara jag får hennes ägg
  • Ypke

Vi4 - tack för hälsningen! Lycka till med magen så hörs vi när jag varit i Åbo - ska definitivt rapportera här!

Zin - roligt att du verkar må fint! Men hur går det med behandlingarna, vad har du på lut? Du är ju liksom rättesnöret här inne, blir nervös när du inte skriver   

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2013-04-12 09:54:57 följande:
    Lavinen, önskar dig all lycka till!

Snorpan, åh vilket toppen resultat!!! Hoppas att ruvningen går fort och lätt! Håller tummarna hårt!

Jag var på ultraljud igår och fick se en livlig krabat. V12+2 vilket stämmer exakt med min beräkning. Vi fick rätt bra siffror på KUB för min ålder (41,5). Så det känns skönt, men jag får erkänna att jag inte känner mig så lugn, har haft en del blödningar och fick även en i går efter ul och har också haft onda sammandragningar. Men allt såg bra ut så jag ska jobba på att börja tro på att det kan hå vägen. Tänk att det kunde gå av sig självt efter denna långa resa. Jag hoppas att det kan ge någon av er hopp! Önskar er så att få lyckas.
    HjärtaHjärtaHjärta
    Fantastiskt skönt att höra. GRATTIS! Det är ju en milstolpe när man får göra det där ultraljudet kring vecka 12 och ett stort grattis till bra KUB-resultat. Jag var orolig innan KUB/NUPP (också 41,5 år ca då) men fick också fina resultat.

Är du minsta orolig så ring och be att få göra en koll. Du ska bara veta hur många gånger jag har varit på undersökningar för att något inte känns som det ska i min kropp. Dom har förvissat mig om att det är så man SKA göra. Man känner sin kropp bäst själv, och känns något knasigt så kan dom gärna ta en kik på bebisen så att den verkar må bra. 

Sköt om dig nu och försök att våga tro på det. Solig 
  • Zinfandel
    Ypke skrev 2013-04-15 15:31:31 följande:
    Zin - roligt att du verkar må fint! Men hur går det med behandlingarna, vad har du på lut? Du är ju liksom rättesnöret här inne, blir nervös när du inte skriver   
    Någongång till sommaren när solen skiner,himlen är blå och fåglarna kvittrar är det dags FlörtSolig

När är det dags för dig?
  • Veronica1
    Zinfandel skrev 2013-04-16 21:46:33 följande:
    Någongång till sommaren när solen skiner,himlen är blå och fåglarna kvittrar är det dags FlörtSolig

När är det dags för dig?

Va härlig du är Solig

Önskar dig all lycka!!!
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2013-04-16 21:46:33 följande:

När är det dags för dig?
    Vad hemlighetsfull du är nuförtiden, Zin ...
    Det är dags för oss v 19 antagligen. Så den där välbekanta men ändå odefinierbara känslan av förträngning/oro/förväntan börjar göra sig påmind ... Det har varit så skönt att vara i limbo i ett halvår nu och bara vänta på att kvarnarna ska mala och någon annan hålla koll på vår kötid. Men nu är det snart skarpt läge. Me no like!
  • Zinfandel
    Ypke skrev 2013-04-17 08:52:39 följande:
    Vad hemlighetsfull du är nuförtiden, Zin ...
    Det är dags för oss v 19 antagligen. Så den där välbekanta men ändå odefinierbara känslan av förträngning/oro/förväntan börjar göra sig påmind ... Det har varit så skönt att vara i limbo i ett halvår nu och bara vänta på att kvarnarna ska mala och någon annan hålla koll på vår kötid. Men nu är det snart skarpt läge. Me no like!
    Tja har man inget att berätta så har man inte! Men jag kan dra en rolig historia om det kvalar in Skrattande

Hör av dig när det närmar sig så att jag kan ta ett rejält tag om båda tummar Solig
  • Jubi

Hej får jag vara med er i den här gruppen?

Har ett fsh på 15 men har fått möjlighet att göra IVF. Ska ringa dem idag. Men har läst och läst. Enligt vad jag hittar på nätet är det nästan omöjligt att lyckas på ett fsh värde över 15 vid min ålder (39 straxt).
    Har ni kunskap? Desperat efter liksasinnade kompisar att ventilera med.
    En stor kram!
    Jubi 

• Kvinna72

Hej, jag är inne på en ny ivf omgång. Är det någon som har sprutat Menopur + Gonal F?
    Jag började med Menopur 300 + Gonal F 150 men fick öka upp till Menopur 450 + Gonal F. Det låter mycket tycker jag men jag har väl kanske "trötta" äggstockar : (
    Kram

• Zinfandel

Jubi: för det första tycker jag att du ska ta om fsh, om det är betydelsefullt för dig. Vi är ganska många som aldrig tar det för det säger inte så värst mycket, det säger inget om kvalitén på de ägg man har, det säger inget om kroppens  förmåga att bära en gravidtet och värdet höjs helt normalt med åldern. Man borde därför istället använda åldersspecifika referensvärden för FSH-nivåer för att fastställa om en kvinnas äggreserv är normal eller inte. Värdet kan variera ganska mycket från cykel till cykel och jag har sett värden variera från runt 17-18 ner till 6-7. Med rätt behandling så har du absolut chans att bli gravid precis som alla andra! Lycka till {#emotions_dlg.flower}

Kvinna72: ja , det är inte helt ovanligt och det är en bra kombo. Spruta på!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?