• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • snorpan02

Hej tjejer va kul att ni är här igen, vi kom till Uppsala idag och fick tillbaka ett 4 o 6 celligt ägg och som en liten bonus så har vi nu 4 ägg i frysen. Helt otrolig utdelning tycker jag själv o läkaren så nu är det bara att ruva lugnt o fint. Zin ja hur många behandlingar har du hunnit med nu men jag håller tummarna för din kommande behandling och även för er andra med som ska börja, ruvar, ska kolla kub o snart få hålla sin bebis i famn. Vi hörs igen kram på er

• snorpan02

Underverket det suger rejält att behöva vara trevlig mot alla som är gravida och när man känner sig yngre än sin ålder och bara vill lyckas. Min 23 åriga numera Fd frisör berättade sist jag var där att hon just gjort sin 3e abort för det var ju så jobbigt med kondom....

Hoppas du kan njuta av livet ändå o vinner jag en massa miljoner så skulle jag mer än gärna bidra till allas ivf försök, bedrövligt att det kostar så mycket.

• Sunseed
    hemulen skrev 2013-04-11 13:20:16 följande:
    Lavinen, även jag har fått enormt mycket stöd och kunskap i den här tråden. En av de mest fantastiska trådarna på Familjeliv tycker jag Hjärta. Det var ju ett gäng som höll igång den ganska intensivt ett tag, men många har lämnat, antingen för att de blivit gravida, slutat försöka eller gått andra vägar som t.ex. ÄD eller adoption. Det verkar som att det är dags för ett nytt gäng att "äntra scenen" Hoppas ditt andra försök i maj blir bra och ger många fina embryon att ruva på! Själv läser jag ibland det som skrivs men har nog lämnat eftersom jag inte heller har frågor kring IVF längre. Blev gravid med tvillingar på min 7e insättning och har BF 1/6.

Snorpan02, håller tummarna för att allt går bra idag vid ET. Det låter ju lovande med 6 befruktade!

Underverket, jag beklagar så att ni fick sluta med IVF. Kan tänka mig att det är fruktansvärt tungt med gravida "yngligar" omkring... Livet kommer att ta nya vändningar och jag hoppas att du kommer till freds med hur er resa blir. Stor kram!
    Det har även startats slutna grupper för att vissa individer har förstört trådar genom oempatiskt beteende, det sista man behöver i en sån här process. Det kan också vara därför det är en del tystnader.
  • Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-04-11 22:49:40 följande:
    Hej tjejer va kul att ni är här igen, vi kom till Uppsala idag och fick tillbaka ett 4 o 6 celligt ägg och som en liten bonus så har vi nu 4 ägg i frysen. Helt otrolig utdelning tycker jag själv o läkaren så nu är det bara att ruva lugnt o fint. Zin ja hur många behandlingar har du hunnit med nu men jag håller tummarna för din kommande behandling och även för er andra med som ska börja, ruvar, ska kolla kub o snart få hålla sin bebis i famn. Vi hörs igen kram på er
    Ett stort grattis till ruvningen och det fantastiska frysresultatet! Ruva lugnt och fint nu och ta hand om dig själv allt vad du orkar.
    snorpan02 skrev 2013-04-11 22:56:29 följande:
    Underverket det suger rejält att behöva vara trevlig mot alla som är gravida och när man känner sig yngre än sin ålder och bara vill lyckas. Min 23 åriga numera Fd frisör berättade sist jag var där att hon just gjort sin 3e abort för det var ju så jobbigt med kondom....
    Hoppas du kan njuta av livet ändå o vinner jag en massa miljoner så skulle jag mer än gärna bidra till allas ivf försök, bedrövligt att det kostar så mycket.
    Jag förstår att det är din före detta frisör. Vilken jäkla inställning. 
  • Vi 5

Lavinen, önskar dig all lycka till!

Snorpan, åh vilket toppen resultat!!! Hoppas att ruvningen går fort och lätt! Håller tummarna hårt!

Jag var på ultraljud igår och fick se en livlig krabat. V12+2 vilket stämmer exakt med min beräkning. Vi fick rätt bra siffror på KUB för min ålder (41,5). Så det känns skönt, men jag får erkänna att jag inte känner mig så lugn, har haft en del blödningar och fick även en i går efter ul och har också haft onda sammandragningar. Men allt såg bra ut så jag ska jobba på att börja tro på att det kan hå vägen. Tänk att det kunde gå av sig självt efter denna långa resa. Jag hoppas att det kan ge någon av er hopp! Önskar er så att få lyckas.

• Ypke
    Vi 4 skrev 2013-04-12 09:54:57 följande:
    Lavinen, önskar dig all lycka till!

Snorpan, åh vilket toppen resultat!!! Hoppas att ruvningen går fort och lätt! Håller tummarna hårt!

Jag var på ultraljud igår och fick se en livlig krabat. V12+2 vilket stämmer exakt med min beräkning. Vi fick rätt bra siffror på KUB för min ålder (41,5). Så det känns skönt, men jag får erkänna att jag inte känner mig så lugn, har haft en del blödningar och fick även en i går efter ul och har också haft onda sammandragningar. Men allt såg bra ut så jag ska jobba på att börja tro på att det kan hå vägen. Tänk att det kunde gå av sig självt efter denna långa resa. Jag hoppas att det kan ge någon av er hopp! Önskar er så att få lyckas.
    Åhhhh, Vi 4 - du är gravid!! Fy farao så fantastiskt! Har tänkt på dig mycket. Allra bästa kramar och lyckönskningar från mig (har bytt nick från Victoria71), som numera mest figurerar i ÄD-tråden Finland - håller på med behandling nu och v 19 ska vi dit och förhoppningsvis få fint embryo. Håll tummarna (åh, detta slitna uttryck!!)!

Zinfandel - hur går det för dig? Vad gör du?  
  • Vi 5

Ypke, åh tack söta du! Ja, det är fantastiskt, men fortfarande väldigt overkligt. Jag har tänkt på dig med. Vad fint att ni kommit så långt med era ÄD-planer! Jag kommer självklart hålla tummarna allt vad jag kan för fint resultat! Du måste komma in och berätta hur det går sedan.

Snorpan, håller tummarna för att det just nu borrar in sig minst en liten fint i livmodern   

• Tuvalina
    Ypke skrev 2013-04-12 10:32:31 följande:
    Åhhhh, Vi 4 - du är gravid!! Fy farao så fantastiskt! Har tänkt på dig mycket. Allra bästa kramar och lyckönskningar från mig (har bytt nick från Victoria71), som numera mest figurerar i ÄD-tråden Finland - håller på med behandling nu och v 19 ska vi dit och förhoppningsvis få fint embryo. Håll tummarna (åh, detta slitna uttryck!!)!

v 19? Trodde det var v 20, har det redan reviderats?
  • Zinfandel
    Ypke skrev 2013-04-12 10:32:31 följande:
    Jobbar lite och motionerar lite och äter gott och reser lite och..... FlörtSolig{#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel
    Vi 4 skrev 2013-04-12 09:54:57 följande:
    Härligt!!!! SkrattandeSolig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?