• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • snorpan02

har tråden dött... så trist men de flesta kanske har lagt av med ivf?

rapporterar ändå, jag var på äggplock igår och fick ut 8 ägg och idag när jag ringde
    så var 6 st befruktade så imorgon blir det ET om inget händer sen får ni som läser hålla tummarna
    för det här var sista ivf med spray och sprutor. Blir det något i frysen så får det vara en bonus.

Zin har du påbörjat din behandling?

Kram på er därute

• underverket 06

Snorpan: Bra resultat. Lycka till på ET. Jag körde också din variant nu sist, när man tar bort sprayen vid sprutstart.

Kanske många som sagt lagt ner IVF: VI har gjort det iallafall efter 6 syskonförsök. Känns urdeppigt, men vi kan inte fortsätta. Dels av åldersskäl o dels av ekonomiska skäl. På mitt jobb är en hel bunt gravida, men de är å andra sidan mellan 25-30 allihoppa, så de är ju unga o antagligen väldigt fertila. Men allt detta gravid o bebisprat känns ju inte så kul att lyssna på måste jag medge. Jag försöker hålla god min o gratulera alla gravida, men inombords gör det ju väldigt ont.  

• Zinfandel
    snorpan02 skrev 2013-04-10 20:03:16 följande:

rapporterar ändå, jag var på äggplock igår och fick ut 8 ägg och idag när jag ringde
    så var 6 st befruktade så imorgon blir det ET om inget händer sen får ni som läser hålla tummarna
    för det här var sista ivf med spray och sprutor. Blir det något i frysen så får det vara en bonus.
    Grattis, bra!! Lycka till {#emotions_dlg.flower}
    Vilken av dem FlörtSkrattande Nästa nån gång till sommaren!!

• Vi 5

snorpan, åh så skönt med 6 st befruktade, hoppas på många fina så att ni får några till frysen med!

Underverket, stor kram!  Det är så sorgligt att någon ska behöva ge upp... Önskar att jag kunde trolla.

Zin, håller tummarna i förväg     

Jag har nu kommit upp till v13 och ska på KUB i morgon. Är väldigt nervös för att fostret inte ska leva, men mår fruktansvärt illa så jag hoppas att det är ett bra tecken. Önskar att ni alla skulle få det ni helst önskar!   

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2013-04-10 21:24:26 följande:
    Vilken av dem FlörtSkrattande 

Förlåt om jag skrattar men du har verkligen humorn i behåll i alla fall. Heja dig! Som fasen!
  • Sunseed

Kram på er därute
    Grattis till superfin befruktning! Och vad kul att vara ruvare imorgon. 
    Det är nog lite halvdött här inne tyvärr. Jag läser när något nytt har hänt men eftersom jag har BF 19 maj så har jag inte så många IVF-frågor själv längre. Däremot tycker jag om att följa er som ska lyckas nästa gång. 

Vi 4: Ett stort lycka till imorgon! KUB/NUPP var en enorm milstolpe för mig, och sedan RUL:et kring vecka 20. Berätta hur det gick imorgon. 
  • Lavinen
    underverket 06 skrev 2013-04-10 21:24:14 följande:
    Snorpan: Bra resultat. Lycka till på ET. Jag körde också din variant nu sist, när man tar bort sprayen vid sprutstart.

Kanske många som sagt lagt ner IVF: VI har gjort det iallafall efter 6 syskonförsök. Känns urdeppigt, men vi kan inte fortsätta. Dels av åldersskäl o dels av ekonomiska skäl. På mitt jobb är en hel bunt gravida, men de är å andra sidan mellan 25-30 allihoppa, så de är ju unga o antagligen väldigt fertila. Men allt detta gravid o bebisprat känns ju inte så kul att lyssna på måste jag medge. Jag försöker hålla god min o gratulera alla gravida, men inombords gör det ju väldigt ont.  
    Jag är i väntans tider med att få börja försök Nr 2!! Blir vid nästa mens som förhoppningsvis startar i början av maj så jag hoppas tråden lever vidare tills dess Skrattande

...Känner mig annars väldigt ensam i djungeln med övriga yngre medsystrar som går igenom IVF i andra trådar. Vi har ju tidspress oron med oss också liksom. Önskar innerligt att jag vore 10 år yngre för då kunde man iaf lägga oron att vara "för gammal" inom kort åt sidan. Men men. Sånt är livet. Nu ska vi kämpa på iaf!!

Kram på er Hjärta 
  • Sunseed
    Lavinen skrev 2013-04-11 08:53:51 följande:
    Jag är i väntans tider med att få börja försök Nr 2!! Blir vid nästa mens som förhoppningsvis startar i början av maj så jag hoppas tråden lever vidare tills dess Skrattande

...Känner mig annars väldigt ensam i djungeln med övriga yngre medsystrar som går igenom IVF i andra trådar. Vi har ju tidspress oron med oss också liksom. Önskar innerligt att jag vore 10 år yngre för då kunde man iaf lägga oron att vara "för gammal" inom kort åt sidan. Men men. Sånt är livet. Nu ska vi kämpa på iaf!!

Kram på er Hjärta 
    Jag vet hur den där ensamheten kan kännas. Där har dom här trådarna på FL räddat mig. Man sliter både med IVF:er som i längden är jobbigt i sig (om det inte lyckas på en gång) och stressen av åldern på papperet. 

Kämpa på och ett stort lycka till med försök nr 2! 
  • hemulen

Lavinen, även jag har fått enormt mycket stöd och kunskap i den här tråden. En av de mest fantastiska trådarna på Familjeliv tycker jag Hjärta. Det var ju ett gäng som höll igång den ganska intensivt ett tag, men många har lämnat, antingen för att de blivit gravida, slutat försöka eller gått andra vägar som t.ex. ÄD eller adoption. Det verkar som att det är dags för ett nytt gäng att "äntra scenen" Hoppas ditt andra försök i maj blir bra och ger många fina embryon att ruva på! Själv läser jag ibland det som skrivs men har nog lämnat eftersom jag inte heller har frågor kring IVF längre. Blev gravid med tvillingar på min 7e insättning och har BF 1/6.

Snorpan02, håller tummarna för att allt går bra idag vid ET. Det låter ju lovande med 6 befruktade!

Underverket, jag beklagar så att ni fick sluta med IVF. Kan tänka mig att det är fruktansvärt tungt med gravida "yngligar" omkring... Livet kommer att ta nya vändningar och jag hoppas att du kommer till freds med hur er resa blir. Stor kram!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?