• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • snorpan02

Gokväll sitter här o funderar på om jag ska "fuska" imorgon och ta ett prov men jag e lite skraj för att få det där hemska resultatet men å andra sidan vet jag inte om det blir roligare någon annan dag. Om det är ett plus borde det väl synas på dag 16? Det enda positiva med denna ruvning är att jag den sista veckan varit ganska symtomfri men som vanligt en vecka innan jag ska ha mens så ligger tempen på 38gr och jag blir något sänkt av det men men det finns värre saker. Ja ni lär få veta imorgon om jag gör något Wild and crazy

• Vi 5

Snorpan, jag lovar att finnas här imorgon om du behöver skriva av dig. Testen är ju helt tillförlitliga från 14 dagar efter äp egentligen, men det beror på vad du har för dag framför dig med. Låter ju jättepositivt att du inte fått mens fast du är på dag 16 och väldigt positivt med hög temp, vid graviditet ska den ju hålla sig hög, vid mens går den ner samma dag eller senast 2-3 dagar efter den börjat. Håller tummarna.

Mba, kameldoser borde ju göra susen

• MissBoring

Snorpan jag tycker också som det låter positivt. Gör det som känns bäst imorgon bitti. Lycka till.

• snorpan02

Skitmorgon

Ja som ni förstår så gick ju testet så dåligt det bara kan, jag menar hur man än står och vrider och vänder på den där lilla stickan mot ljuset så är det bara ett streck även fast man till slut inbillar sig att det är ett litet till.

Tack Vi 4 för ditt stöd, jag hade inte min sambo hemma imorse just för att det är så jobbigt att se hans besvikelse + min egen samtidigt. och vad gör man med de 4 ägg  vi har kvar, känns ju som om att det är att kasta 10000kr i sjön om man gör ett FET (ja jag vet att jag är jättegnällig nu och pessimist). Alltså är det någon härinne som först misslyckats med ET och sedan av samma äggskörd lyckats på FET?

Det där med tempen är för mig skitjobbigt för jag går från 37 till 38 varje vecka innan min mens och blir ganska sänkt och alla läkare jag pratar med sager att det är normalt men att gå upp over 1 grad känns onormalt då jag blir ganska trött o seg.

Så nu har jag gnällt av mig och händer det ett mirakel att mensen inte kommer så tar jag ett nytt test på söndag 
    men jag slutar med progesteronet för de hindrar bara mensen.

Kram på er alla vi hörs igen

PS Mitt löfte till mig själv nu är att omförvandla de 5  ivf kilon jag lagt på mig till lite mer muskler, kan vara kul att komma i sina gamla favvojeans   

• Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-04-25 09:05:34 följande:
    Alltså är det någon härinne som först misslyckats med ET och sedan av samma äggskörd lyckats på FET?

Det där med tempen är för mig skitjobbigt för jag går från 37 till 38 varje vecka innan min mens och blir ganska sänkt och alla läkare jag pratar med sager att det är normalt men att gå upp over 1 grad känns onormalt då jag blir ganska trött o seg.
    Ja. Vi lyckades med FET efter att ha misslyckats med ET från samma äggplock. Det var vår sjätte insättning. Jag hade också problem med tempen efter varje insättning. Den sista gången innan vi lyckades hade de gjort AHA (assisted hatching) på ägget och jag stoppade i mig lågdos kortison i tolv veckor. Därmed inte sagt att det skulle fungera på alla, för det är individuellt. Men jag tycker att man kan be om lite extra om man har försökt ett par gånger.

Jag tycker absolut att du ska testa om några dagar igen.
    Jag vet hur förbannat nedslående är med dom där minusen och jag vill ge dig en kram. Vi lyckades först på sjätte insättningen med en blastis (fryst) så det finns ändå hopp. Jag känner flera IVF:are som fått minus efter ET men lyckats med FET så småningom. 
  • Vi 5

Snorpan, varm kram till dig! Fy så nedslående. Jag tänker att ni kanske behöver landa i detta innan ni bestämmer er, men det verkar svårt att släppa fyra st utan att prova. Det kom ju någon ny rapport om att det var lite större chans att lyckas med de frysta också. Hoppas nu ni kan stötta varandra!

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2013-04-25 21:19:26 följande:
    Snorpan, varm kram till dig! Fy så nedslående. Jag tänker att ni kanske behöver landa i detta innan ni bestämmer er, men det verkar svårt att släppa fyra st utan att prova. Det kom ju någon ny rapport om att det var lite större chans att lyckas med de frysta också. Hoppas nu ni kan stötta varandra!
    Det finns en hel del att googla på kring det, att frysta tenderar att oftare leda till graviditet. 
    Tänker på dig Snorpan. Hjärta 
  • snorpan02

Gokväll igen då

Vilken dag, är brakförkyld, det lilla halsont jag hade igår är utbytt mot feber och en näsa som rinner och nyser oavbrutet. Min kära man är tyst, och jag antar väldigt ledsen men han vill smälta det hela.

Jo visst vill vi pröva de 4 andra äggen men just nu är det nog ekonomi som är bromsen för nästa månad är mannen utan jobb, alla goda ting kommer tydligen samtidigt. Mitt ex ska bli pappa för 4e gången och har nu skickat mejl och sagt att han inte vill ha våra barn där mer än varannan helg men som vanligt vill han inte betala underhåll. Han gjorde precis samma sak när han fick sitt första barn med sin nya för 3 år sedan, det känns så jävla orättvist att någon som inte bryr sig i sina första 2 barn får 2 nya barn och vi får inga men nu har jag kanske turen att få ha dem jämt vilket jag har längtat efter då jag hade det förut.

Usch vad jag gnäller, jag är till naturen positiv men denna ivf resa som hållt på i över 3 år och kostat runt 200000 kr kan få vem som helst att bli gnällig. Förlåt!

Sunseed, hur mycket kortison tog du, jag tror inte jag hinner äta i 12 veckor innan nästa FET vill gärna göra en innan sommaren?  Ska kolla lite på FET, vi har ju gjort en som gick åt skogen och andra gången långtidsodlade de dem men då dog ju alla på dag 3.

Hoppas någon annan snart får ett litet fint plus i tråden.

Kram och godnatt   

• Sunseed

Snorpan. Jag tog inte prednisolon 12 v innan FET utan jag började äta dom ca 5 dagar innan FET.
    Jag började med så lite som 2,5 mg i två dagar, sedan tog jag 5 mg i två dagar. Dagen före FET tog jag 10 mg, samma dag som FET tog jag 15 mg, dagen efter tog jag 10 mg. Efter det körde jag 5 mg t o m vecka 11 ca. Då trappade jag ner några dagar med 2,5 mg. Är medicinkänslig så jag valde att trappa ner i såna små beståndsdelar. 

Jag förstår verkligen din frustration med ekonomin och allting runt omkring och du är inte det minsta gnällig. Hoppas så att det ska lösa sig för dig/er.   

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?