snorpan02 skrev 2013-04-25 09:05:34 följande:
Alltså är det någon härinne som först misslyckats med ET och sedan av samma äggskörd lyckats på FET?
Det där med tempen är för mig skitjobbigt för jag går från 37 till 38 varje vecka innan min mens och blir ganska sänkt och alla läkare jag pratar med sager att det är normalt men att gå upp over 1 grad känns onormalt då jag blir ganska trött o seg.
Ja. Vi lyckades med FET efter att ha misslyckats med ET från samma äggplock. Det var vår sjätte insättning. Jag hade också problem med tempen efter varje insättning. Den sista gången innan vi lyckades hade de gjort AHA (assisted hatching) på ägget och jag stoppade i mig lågdos kortison i tolv veckor. Därmed inte sagt att det skulle fungera på alla, för det är individuellt. Men jag tycker att man kan be om lite extra om man har försökt ett par gånger.
Jag tycker absolut att du ska testa om några dagar igen.
Jag vet hur förbannat nedslående är med dom där minusen och jag vill ge dig en kram. Vi lyckades först på sjätte insättningen med en blastis (fryst) så det finns ändå hopp. Jag känner flera IVF:are som fått minus efter ET men lyckats med FET så småningom.