• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2012-03-15 06:23:01 följande:
    Idag är plusset borta. Lyckan blev kortvarig.
    Vad tråkigt, jag hoppas det är tillfälligt bort och kommer tillbaks
    Kramar till dig.
  • Nu Syskon

Pp08 grattis till fantastiskt resultat. Gjorde du något annorlunda? Eller är det bara en kroppens positiva nyck?

• Nu Syskon

Enliten fråga, ni so tagit Inofolic; hur länge har ni tagit den? ÄP? ...eller längre?

• Nu Syskon
    Skytten skrev 2012-03-18 12:49:35 följande:
    Hemulen - tack för svar! Jag vet inte hur kort/långt omslag jag brukar ha för jag brukar nöja mig med att testa en gång och får jag omslag så testar jag inte igen. Jag brukar få omslag på morgonen men ibland har det kommit sent på kvällen. Vid förra FET kom det sent på kvällen men sen när jag ringde CvL dagen därpå så ville inte sköterskan räkna dagen innan som äl-omslagdagen utan hon menade att det blev följande morgon. Vilket jag tyvärr tror var helt fel resonerat och att ägget därför sattes in för sent. När de satte in ägget kändes det redan dagen efter så som det brukar inför mens, som om slemhinnan redan var på väg att sticka. Och jag fick spottings redan på dags sju tror jag det var och fullskalig blödning RD11. Jag tror faktiskt att det spelar roll från vilken tidpunkt man räknar äl-omslag. Suck. Men vad tror ni? Kanske jag ska tjata till mig ett till vul på måndag och se om blåsan finns kvar?  

Gör det och berätta att du hade omslag igår kväll så borde de väl kunna tajma insättningen.
  • Nu Syskon

Sytten. är det verkligen kört även om du haft ägglossning.
    Sist jag gjorde FET före jul så var jag in på koll på fredagen för att bestämma när jag skulle ta ÄL spruta och planera tidpunkt för FET. Det visade sig på VUL Att ägget var på väg att släppa och jag skulle istället kolla med stickor och ringa på måndagen för att bestämma tidpunkt utifrån omslag. Jag fick ett skuggpluss den gången.
    Du har ju stenkoll på ditt omslag, ring kliniken och se om ni inte utifrån detta kan planera in din insättning.

• Nu Syskon
    Skytten skrev 2012-03-19 13:35:40 följande:
    Tack alla som engagerat sig i min jakt på den glada gubben. Jag blir alldeles varm.
    Var hos akupunktören nyss och han kom in och var så glad:
    - Jaha, nu är det snart dags!
    Och jag började storlipa och sa att jag troligen missat äl-omslaget. Så han satt där och tröstade mig i fem minuter. Han är så söt. Och han sa att min kropp är så mycket mer i balans nu och i april kanske ännu bättre.

Syskon nu - tack för ditt stöd! Vad betyder skuggplus?

Vi 4 - CvL vill absolut att man testar på morgonen. Jag mejlade med dem och de sa att jag ENDAST ska testa då, inte på em eller kväll. Undrar varför de är så stränga. Tack för pepp och stöttning!

Hemulen - tack och kram! Ja, fy det är en pärs! Och jag ringde samarbetsgyn här i Sthlm och ska få komma och leta äggblåsa i morgon. Jag känner dock hur det värker på vänster sida nu, så den sticker nog nu idag. Håller tummarna för dig! 
    Skuggan av ett pluss på gravtestet, och det jag ville säga med det var att de verkade sätta in embryot vid rätt tidpunkt även om det inte ville stanna hos mig.
  • Nu Syskon
    Victoria71 skrev 2012-03-20 09:04:46 följande:
    Eller hur. Jag ska ju köra nu, på min första mens efter misslyckat IVF (alltså andra mensen sedan ET, om man säger så). Jag känner mig väldigt återhämtad och ingen läkare har sagt att man då borde vänta. Jag tycker nog man får lita på vad de säger. Men lite jobbigt känns det ju när flera av er säger att ni fått färre ägg när gått på det för snabbt efter misslyckande. Blä och pust.

Jag har också gjort så de flesta av mina försök, ibland behöver man kanske göra uppehåll av andra orsaker, t ex för att hinna med psykiskt (...eller att kliniken har stängt)
  • Nu Syskon
    Skytten skrev 2012-03-23 10:54:10 följande:
    Så var det över. Nästan. Min resa här i ivf-svängen tog just troligen slut. Det ena ägget klarade inte upptiningen och det andra ser inte ut att klara sig heller men de ska odla en dag till. Men jag känner att det inte kommer att gå. Och jag undrar om det är så bra att sätta in ägget en dag senare med tanke på att det skulle in i dag?
    Känns rätt tomt nu. Och alla prover, alla akupunktur, allt jag gjort var plötsligt förgäves.

Vad tråkigt, men hoppas det tar sig.
    Du behöver inte vara orolig för att det egentligen skulle in idag. Du tar ju progesteron och på detta vis delar sig Embryot i fas med att din slemhinna växer. Det är ju så det fungerar när man odlar 3 dagar istället för två eller till balstisar. Jag håller tummarna.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?