• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik

Uppdaterar listan med min ålder (medan jag fortfarande är 40 år)Flört
    Kattenizze: Stort grattis till Plus!!!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

• Snösport

Innan: jo så är det kasnke ..på honom lät det nästan som om äggkvalisorten kanske påverkades men det som är kasnke är och man får väl bara försöka ta hand om sej så bra som möjligt för att inte må dåligt.
    Så du ska köra då..jag skulle ev köra typ om ngn vecka men det blir väl i slutet på maj början på juni...helger är inte så ivägen sa läkaren när vi förut snackade om maj eller juni.
    Då följs vi ju nästan åt kanske

• Snösport

Fahlvik: tjo det är ju inte så långt till 18/7 härligt!!

• turlid70

Fahlvik, det är bara 3 månader kvar! Vad tiden går fort alltså. Hoppas att allt är bra med er.

• turlid70
    Snösport skrev 2011-04-18 12:48:24 följande:
    Jo men visst!! Här syntes det ingen cysta alls...undrar ju då hon inte såg den 15 dgr innan den var stor och en annan såg den men den kan pulsera och den kan försvinna efter en gång också. Härligt!!

tror ändå jag ska välja att göra IVF i juni om IVFläkaren inte säger emot för mitt TSH har ju varit så lågt nu sedan slutat på februari så jag vill kolla riktigt hur det står till i början på maj också. har ju bara 0,1 sedan ett tag fast jag bytt från dos 125 mg Levaxin till 75 mg...får se 2 maj om vi kan köra på i juni.
    Ska försöka få telefonmöte med IVFläkaren igen i nästa vecka eller när han kan.
    Skönt att cysta är borta, Snösport, men hur förklara man det? Hur menar du att den pulserar och kan försvinna? Kan den börja pulsera igen eller har den försvunnit för gott?

Hoppas du får kolla ditt TSH snart för att få det stabilt. Visst hade det hoppas för dig när du sprayade/sprutade under IVF behandlingen?
  • kattenizze

Chichisita: det är nog bra med lite feber! Jag en kronisk förkylning och var till HC förra veckan för att diskutera det och då hade jag lite temp som du. Läk trodde det kunde bero på graviditeten, att immunförsvaret reagerade på den. Sen gick febern ner under helgen, men jag har ff lite högre normaltemp än jag brukar ha, och det tror jag beror på att jag är gravid. Så lite feber är nog bara bra!! jag förstår att du vill tjuvtesta, hoppas!!

• pp08

Turlid: jag flög 1 eller 2 dagar efter ET. Var då hela helgen upptagen med vandring (ca 2mil om dagen), men behövde ej bära något. Sov tom i tält!!! Och jag blev gravid den gången. Samma graviditet flög jag också i v.8.

Så, det ska inte ha någon betydelse, embryot ligger så fint inbäddat i livmodern.

I tidig graviditet ska det inte heller vara något problem. Det som kan ställa till med problem är att man kan må lite illa.

♀ 090619
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-04-18 12:48:24 följande:
    Jo men visst!! Här syntes det ingen cysta alls...undrar ju då hon inte såg den 15 dgr innan den var stor och en annan såg den men den kan pulsera och den kan försvinna efter en gång också. Härligt!!

tror ändå jag ska välja att göra IVF i juni om IVFläkaren inte säger emot för mitt TSH har ju varit så lågt nu sedan slutat på februari så jag vill kolla riktigt hur det står till i början på maj också. har ju bara 0,1 sedan ett tag fast jag bytt från dos 125 mg Levaxin till 75 mg...får se 2 maj om vi kan köra på i juni.
    Ska försöka få telefonmöte med IVFläkaren igen i nästa vecka eller när han kan.
    Härligt snösport! Solig

Hoppas ni mår lite bättre idag Chicisita och underverket. Möjligen beror lite på temperaturhöjningen på en graviditet??? Hoppas!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-18 13:11:56 följande:
    Jag ska ju göra korta protokolllet så jag borde hinna. Mensen kommer förmodligen nån gång de två första veckorna i maj. Tack för stöd och omtanke!
    Diskutera detta med din läkare, kanske är långa protokollet bättre för dig nu 10 månader senare. Var inte rädd att ta nya prover. Även om ditt AMH har gått ner så är osannolikt att det sänker dina chanser så mycket. Lyssna med din klinik men tro inte på allt dem säger.

Finns det någon annan klinik i närheten som du kan vända dig till för att kolla läget bara och höra sk second opinion?
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-04-18 13:56:24 följande:
    Turlid: jag flög 1 eller 2 dagar efter ET. Var då hela helgen upptagen med vandring (ca 2mil om dagen), men behövde ej bära något. Sov tom i tält!!! Och jag blev gravid den gången. Samma graviditet flög jag också i v.8.

Så, det ska inte ha någon betydelse, embryot ligger så fint inbäddat i livmodern.

I tidig graviditet ska det inte heller vara något problem. Det som kan ställa till med problem är att man kan må lite illa.
    Tack för info! Får jag fråga hur gammal var du då?

Svärmor fyller 70 på torsdag och vi vill bjuda henne på en resa, men då ska vi också följa med och det blir ca 3-4 veckor efter ET. Antingen vet man det ena eller det andra vid det laget, men som Zinfander sa, finns det en enda som avråder från att flyga så vill man inte ta risken. Ska lyssna med kliniken idag.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?