Underverket: Du får verkligen inte lägga för mycket energi på honom, lägg den på dig själv och din kropp istället. Jag har inte precis världens mest engagerade man men jag valde att inte pressa fram det, jag körde racet istället. Nu är jag den mentalt starkaste av oss så jag har inte problem med det, dessutom tycker jag att ruvtiden är så mysig så jag gottar ner mig i mig själv :) Är din man med på behandlingarna? Om inte så är det nog bra, för att se vad du går igenom. Om jag ska leka söndagsbilagepsykolog så handlar allt säkert om prestationsångest för dessa män - hepp de kan inte göra sina kvinnor gravida
. Så istället för att vara engagerade och förstående så kör de på livet som vanligt och skjuter verkligheten bortom sig, tänk vad deras kvinnor måste gå igenom och det kan inget göra. Du måste nog sätta dig ner och försöka förklara varje känsla och tanke i din kropp för att han ska förstå. Du måste förklara att du har genomgått ett operativt ingrepp, vilket det faktiskt är. Du gör en rejäl "uppoffring" för er skull, han får bidra med det han kan. Dessutom finns det ju andra sätt att ha sex på än penetrering och just där men först och främst så måste han visa dig den respekten. Du ska inte säga ja för hans skull. Tänk nu på dig själv, din kropp och pyret som växer där inne! Nu är det prioritering som gäller och det bestämmer du över. Ge inte med dig om det inte känns rätt och var inte ledsen över det heller. Låt magkänslan bestämma, den brukar ha rätt..... KRAMAR