Enya70 skrev 2011-04-18 15:29:57 följande:
I höstas hade jag ett försök där det blev 5 ägg ut men inga som delade sig vidare efter befruktning.
Nu i vår fick jag på exakt samma protokoll långa metoden, samma medicin och samma dos
9 ägg ut vara 4 delade sig fint efter befruktning och jag fick 3 tillbaka.
Nu plussade jag inte i alla fall men min danska läkare säger att det här med äggproduktionen går lite i skov. Efter mitt försök i höstas när det gick så himla dåligt ville han att vi skulle vila och vänta i flera månader på nytt försök just därför att mina äggstockar just då var inne i en konstig fas.
Nu efter förra försöket med många fina ägg ville han istället vi ska göra ett nytt försök så snart som möjligt för att han tror jag är inne i en bra period.
Inanna - kanske hade du just en sådan lite sämre månad nu vid förra försöket. Tydligen kan det skifta rejält från månad till månad
Kram och ge inte upp!
Tack Enya (och tack alla andra tjejer som bemödar sig med att kommentera mitt gnäll)! Visst kan det nog vara så att man har bra och dåliga månader. Men enligt Ockhams rakkniv ska man ju välja den enklaste förklaringen men det behöver ju inte vara sanningen i alla lägen ...
Jag har ju gjort två ingrepp i livmodern förra året. En operation då jag tog bort polyper i augusti och en skrapning i november. Vet inte hur stor betydelse sådant kan ha heller. Men det har ju förstås inget med äggstockarna att göra.
Läste några artiklar på nätet om förändringar av antalet äggblåsor från månad till månad. Tydligen ska det vara mer vanligt hos unga kvinnor (mest hos kvinnor under 25) att antalet skiftar jättemycket. Hos äldre brukar det vara mer stablit, kanske som mest 4 + eller 4 - olika månader.
Hoppas du är inne i en bra period. Fint att din läkare tror så! Kram!