Enya70 skrev 2011-04-17 13:14:37 följande:
Jag tror att du ska köra som du känner. Om det skulle gå helt åt skogen, vilket det inte ska!, så kan du ju alltid köra ett försök till med den långa metoden om du orkar.
När ska du börja spruta? Jag började spraya för långa metoden i torsdags och brukar spraya ungefär 2-2.5 veckor. Vi kommer ju möjligen att köra ganska samtidigt med sprutandet då.
Vi får heja på varandra!
Jag tror att det blir mitt sista försök, för jag kommer att fylla 43 i samband med testdagen. Sedan finns det ju möjlighet att söka sig utomlands; men jag tror inte jag har ork kvar för det. Framförallt har vi inte råd. Sonen kom till på 10:nde ruvningen, och det här är femte syskonförsöket. Men jag håller helt med dig om det du skriver att man blir "van" och "livet rullar på" trots alla försök. Men just nu känner jag mig jättetrött och nästan IVF-utbränd. Kanske en reaktion på att jag mentalt börjar ställa mig in på att det är är vårt sista försök. Men jag piggnar säkert till lagom till sprutstart. Jag har ÄL i dagarna så jag börjar att spruta om en sisådär 14 dagar. Så vi borde nog börja med sprutorna ungefär samtidigt. Kör du, liksom jag, maxdos på Puregon/Gonal?