• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-04-16 18:12:12 följande:
    Okej, jag har tjuvtestat, kunde inte hålla mig, det är på tok för tidigt, bara dag 9, och dessutom på eftermiddagen efter massor med dricka, men efter att ha ätit chips hela förmiddagen (det enda jag kan äta, det var samma när jag var gravid på sonen) så tänkte jag va fan...Ett svagt, svagt plus kom det...Vågar inte ropa hurra än, men det ser väldigt bra ut!
    Jag äter aldrig chips annars!
    Den här gången tänker jag inte oroa ihjäl mig utan försöka njuta av detta....
    Grattis! Fantastiskt kul!
  • turlid70

Kattenizze, en sådan efterlängtad nyhet! Säger grattis, än försiktigt men så gärna!

• turlid70

Enya, vilken kämpe du är. Jag kommer aldrig orka så länge. Det värsta är besvikelsen efter varje misslyckad gång.

Jag fick chansen att göra IVF när jag var 37, jag tog den inte för att jag kände mig för gammal, men det var ingenting jämfört med nu. Så oerhört korkad, men det hjälper ju inte att älta det nu.

• turlid70
    underverket 06 skrev 2011-04-17 08:57:14 följande:
    Ska tilläggga:Min klinik säger att samlag under ruvning är ok.
    Min förra klinik sa ingen bad och sex ett par dagar efter ET/FET, men jag skulle hålla mig från det längre än så. Efter en vecka borde väl vara helt okej.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-04-16 19:31:01 följande:
    Även jag brukar ta mig ett glas vin vid ngt tillfälle under sprutperioden men från ngn dag innan ET så slutar jag med det och drar ner på kaffet till max 2 koppar om dagen
    Jag drack vin förra gången jag sprutade och det var okej enligt kliniken, men jag ska inte dricka något alls denna gång. Svärmor fyller 70 på skärtorsdag och det blir sista gången för mig då, på långfredag börjar jag spruta.

Igår delade vi dock en flaska bubbel och tog även ett glas rött sen, svårt att motstå när man har flera Amarone hemma, fick som present från förra jobbet.
  • Inanna Li

Jag har bestämt mig den här gången för att sluta dricka alkohol helt långt innan behandlingsstart. Vet egentligen inte om det gör någon skillnad men så här i sista minuten vågar jag inte riskera någonting. Kaffet kommer jag också sluta med i god tid innan. Jag är vansinnigt orolig för vad läkaren kommer säga den 28 april men jag kommer absolut insistera på att få göra ett försök till.

• Zinfandel1

Jag tror att man känner bäst själv vad som är bäst! Jag har både druckit vin och avståt helt - men det har ju ändå inte blivit nåt Flört men jag tycker inte det känns helt bra så nästa gång kommer jag åter att avstå helt. Sex under ruvning känns absolut inte lockande, det skulle aldrig ens komma på fråga - inte för att jag tror det är skadligt men skulle inte våga chansa, men framförllt känner man sig liksom inte som en superfräsching efter ingreppen, proggis-kladd Flört, supertrött och hela ruvningskänslan så vi varken vill, orkar eller vågar!

• underverket 06

Kattenizze: Grattis till ditt +. Vilken ruvardag plussade du på?

Grejen är väl den att man vill maximera sina chanser o inte i efterhand tro att ett minus berodde på nåt man gjort. Så jag har alltid slutat helt med alkohol o kaffe vid spraystart eller lite tidigare än så. Denna gång hoppas jag mannen tar ett NEJ till samlag o inte börjar tjura för det.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?