• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70

Hej igen,

Ja jag räknar med att starta spurta om drygt 14 dagar. I Svergie testade jag alla olika preparat Puregon, Menopur och Fostimon med ökande dos. I Danmark har jag kört med Gonal-F 375 IE varje gång. Just den dosen verkar passa mig och ge fina ägg (om än lite få).

Sista försöket jag gjorde i Sverige körde jag 450 IE Fostimon men då blev det inte ens någon ET så det vill jag inte prova igen

Turlid - jag tror inte det är ngn fara att flyga under ruvning eller tidig graviditet

• Zinfandel1

Fjällsippan: måtte det vara din tur denna gång!!

Turlid: jag kollade faktiskt det där med flygning tidigt eftersom jag behövde göra en kortare flygresa men jag blev avrådd. Det finns självklart lika många som skulle hävda motsatsen men jag kände, vad det än gällde, att finns det bara en enda som avråder som väljer jag att avstå, hur nojjigt det än må låta. I andra trådar finns det flera som testat positivt under just semester efter flygning, så återigen - gör det som känns bäst för dig!

• Enya70
    Zinfandel1 skrev 2011-04-17 18:03:35 följande:
    Fjällsippan: måtte det vara din tur denna gång!!

Turlid: jag kollade faktiskt det där med flygning tidigt eftersom jag behövde göra en kortare flygresa men jag blev avrådd. Det finns självklart lika många som skulle hävda motsatsen men jag kände, vad det än gällde, att finns det bara en enda som avråder som väljer jag att avstå, hur nojjigt det än må låta. I andra trådar finns det flera som testat positivt under just semester efter flygning, så återigen - gör det som känns bäst för dig!

Jag håller med, du måste göra det som känns bäst för dig.
    Vi flyger ju ner till Skåne då vi gör ÄP och ET i Köpenhamn och flyger också tillbaka hem igen direkt efter ET. Ska inte vara ngn fara alls säger läkarna på CFC men samtidigt om man känner sig orolig så är det säkert bättre att avstå om man kan.
  • underverket 06

Turlid70: Jag flög till Italien när jag var gravid med sonen i ve 7 o flög tillbaka i ve 8. Tänkte faktiskt inte på att det kunde vara farligt förrän efteråt, men jag vet inte om jag vill flyga igen  tidigt i graviditet om jag skulle bli gravid.

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-04-17 13:04:24 följande:
    Inanna: Jag tycker du ska vända på frågan, varför ska du inte få göra ett försök till med dina strålande värden? det vore ju löjligt om du inte fick det, tycker jag.
    Tack för era gratulationer, jag testade på dag 9. Väldigt tidigt, men så blev plusset väldigt svagt också..
    Grattis igen till plusset! Härligt att få positivt besked så tidigt! Kram!

Problemet är att jag inte längre tror att jag har ett AMH-värde som en 32-åring efter den förra misslyckade behandlingen. Och min läkare tror inte att 42-åringar har särskilt stor chans att uppnå en graviditet pga äggkvalitén. Men vi ska ge det en chans eller två till. Än har jag inte gett upp hoppet även om det har minskat betydligt sen i februari.
  • Enya70

Hur går det för våra ruvare Chicisita och underverket idag då?
    Hur mår ni och hur känns det?

• Zinfandel1

Inanna: du får inte sluta tro! Du får inte sluta hoppas! Du får inte misströsta än!! Du har ännu inte lyft över varje sten - snöa inte in på en läkares omdöme. Ge inte upp vännen, men sök nya vägar. Flytta på dig, sök information (det vet jag att du gör), testa nya metoder, träffa nya läkare. Du behöver inte ha värden som en 32-åring men det är heller långt ifrån kört för en 42,5-åring. Jag tycker du ska dra mer i Copenhagentråden som vi pratat om förr. Gör det nu!! Vänta inte, gå till en läkare som lyssnar på dig, som är beredd på att satsa, som inte dömer ut dina möjligheter. Det är viktigt att ha fullt stöd av läkarna omkring sig. Har du möjlighet att prova healing en gång? Det är bra om man känner att tankarna snurrar, det gör det lättare att fokusera. Och ur fokus kommer oftast en lösning, alltså vilken väg att ta. Du kommer att lyckas, jag är helt övertygad, men stanna upp lite och famla inte i mörkret. Jag vet att det är jättelätt för mig att säga (men jag är trots allt 40 snart) men jag tycker verkligen du ska omprioritera din behandling, läkare & kliniken. Det är inte din kropp det är fel på. Seg, ja, men inte hopplös eller utdömd. Låt ingen få dig att tro nåt annat. Vara realist? Javisst, det är du, du har fullständigt klart för dig, vi ska inte leva på moln som inte finns. Men glöm aldrig att det inte är omöjligt - det är det inte. Stora kramar 

• kattenizze

Inanna: Jag tycker Zinfandel säger kloka saker, och jag hade också sökt mig till Danmark om din läkare är skeptisk. Jag menar, vilken åldersfascism egentligen....jisses. Det är som att det är totalt kört efter man fyllt 40, vilket det ju absolut inte är. Svårare ja, men kört nej.
    Fjällsippa. Jag tycker du är modig som provar nåt nytt, och jag föstår dig till fullo. Och den korta metoden är ju så smidig och lätt!!
    Jag har testat mig idag igen, och idag var plusset mkt starkare. Börjar faktiskt inse att jag är gravid. Himla konstig känsla måste jag säga.

• Inanna Li

Zinfandel - Tack för att du finns! Du är en ljusglimt i allt mörker som omger mig just nu. Jag läser på allt jag kan om fertilitet och det gör mig väldigt rädd. Hur snabbt kan värden egentligen rasa? Jag ska träffa läkaren den 28 april och är hon negativ kanske jag bestämmer mig för att byta klinik. Jag ska berätta precis hur jag känner och vilka mina teorier om min egen fertilitet är. Healing skulle vara underbart. Massor av kramar till dig Hjärta!

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-04-17 21:08:20 följande:
    Inanna: Jag tycker Zinfandel säger kloka saker, och jag hade också sökt mig till Danmark om din läkare är skeptisk. Jag menar, vilken åldersfascism egentligen....jisses. Det är som att det är totalt kört efter man fyllt 40, vilket det ju absolut inte är. Svårare ja, men kört nej.
    Tack för stöd! Kram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?