Zinfandel skrev 2011-07-10 19:31:24 följande:
Linköping: härligt att du har fått Levaxin!! Ja, det brukar göra susen direkt. Men var uppmärksam på förändringar eftersom det kan ta ett tag att ställa in rätt dos.
Skytten: ack ja, ack ja, det kunde lika gärna varit jag själv som skrivit det du skrev, så du är inte ensam. Det har varit en "kamp" här emellanåt men utfall från mig typ " ja vad hemskt att älska med sin kvinna" och "tror du på storken eller" när jag samtidigt tar alla hormoner, sprutor och har en främmande man mellan benen som rotar efter ägg.... Ärligt talat blir jag ganska irriterad på dem med deras sk "prestationsångest", om de känner sig som spermabanker så känner ju vi oss som äggmaskiner.
När någon skriver om bristande stöd hemma så vill jag ge tipset att det inte är läge för andra att skriva att "man är ju 2 om det och man gör det tillsammans", det är tyvärr att strö salt i såren. En väninna sa att hennes man visste minsann bättre än henne själv när hon har ÄL och att han kunde kvinnans underliv bättre än sin egen snopp höhöhö... Inte alls kul att höra när man inte har det så själv. Min sambo hade blivit lyckligast i världen om jag hade berättat nu att jag var gravid så det handlar inte om illvilja men resan dit är inte lika lockande, när det visade sig att det inte kom av sig själv efter lite skönt sex.
Nu, ett år senare, har jag fått med mannen hyfsat på noterna. Vi har dessutom haft ett annat problem, min sambo blev rejält utbränd för ett par år sedan och det har varit en lång väg tilbaks. När man nätt och jämt orkar ta sig till jobbet så är inte beställningssex det mest åtråvärda... Så det var faktiskt en av flera anledningar till att vi började med IVF. Men nu funkar det ganska bra, även om det är på hans premisser men det köper jag. Men jag är fortfarande stressad & nervöls varje månad när ÄL närmar sig och jag förbereder honom några dagar innan och påminner så han kan ladda. Så Skytten, jag känner fullt med dig!! KRAM
Men du! Så lika vår situation är! Min man har också varit utbränd och är på väg tillbaka! Så hans försvar är alltid: du måste förstå att jag har nog med mig själv.
Och det gör mig så arg. För jag har inte gjort annat än varit förstående de senaste tre åren. Och med tanke på det blir man än mer besviken när man inser hur ensam man är i själva ivf-processen.
Jag håller med dig om att man inte vill höra hur braaaa andra har det när man själv inte har det. Det är som när jag pratade med en kompis om en tjej som vi båda känner lite grann och jag fick veta att hon var gravid igen (hon är 42 år) med andra barnet på kort tid och min kompis säger: hon har då inga problem att bli gravid, hon blir det vid första försöket.
Precis vad man inte vill höra....
Min man kör med det här förresten: man kan ju lyckas med bara en gång i månaden.
Jag: Eh, har du en aning om hur dåliga oddsen är för det?! Med tanke på att jag har oregelbunden mens också så kan äl ske när som helst mellan dagarna 14-20.
Jag blir galen, verkligen galen. Och till slut blir jag inte snäll och säger saker som: det är på grund av dig jag måste göra ivf.
Tack för stödet Z! Betyder mycket. Kram!