IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Precis Zinfandel! Just därför ska jag unna mig Sturebadet och aromarummet nästa vecka!
Precis Zinfandel! Just därför ska jag unna mig Sturebadet och aromarummet nästa vecka!
Kalimero: Det ska bli underbart! Behöver varva ner och ta det lugnt inför behandlingen. Bara drygt två veckor kvar... Ja, jag ska undvika massage och alla typer av behandlingar.
Du är verkligen värd en spa-resa i en vecka! Håller tummarna för dig!
Grattis Lenafena! Vilken lycka!
Snösport - vad modig du är som vågar ta klivet. De flesta stannar kvar i gamla relationer fast de egentligen vill någon annanstans. Men jag förstår också sorgen och det måste vara tungt för den som "blir kvar" efter alla ivf-försök som ni gjort tillsammans. Jag är glad för din skull! Lycka till!
Jag börjar bli bekymrad för att mensen är på väg tidigare än någonsin. Och min gyn är inte tillbaka än på en vecka. Vad gör jag då om mensen kommer redan nu?
Tack kattenizze för alla råd angående massage och andra behandlingar. Det blir spa i veckan, det blir nog bra med det!
Vad gör jag nu? Dag 15 och nu har jag en brun flytning. Som brukar vara föraningen om mens. Men HUR kan det komma redan nu på dag 15? Brösten ömmar fortfarande. Jag fattar ingenting. ÄP är bokat till v. 35 ju!
Det småmolvärker i magen. Också före mens-känning. Borde äl-testa igen kanske. Men nu är det för sent idag.
Jag brukar alltid ha äl på runt dag 17-19 så att jag fick positivt äl-test på dag 11 var högst oväntat. Är det dumt att göra ivf med korta metoden om man har så tidig äl?
Lycka till Turlid! Men du, det är ju faktiskt otroligt irriterande att de nu kommer och snackar om immunisering. Vad ska de göra?
Snösport - inte för att jag vill vara den som är den.... ....men är du verkligen redo att försöka bli gravid direkt med din nya kärlek? Det vore förstås den absoluta och stora lyckan att bli gravid, det förstår jag. Men kanske du behöver en tid att släppa det som varit innan du börjar försöka igen. Att släppa taget om en dålig relation och gå vidare är modigt och underbart! Men vad vet jag, ni kanske är så omedelbart rätt för varandra att det inte finns någon tvekan. Jag menar absolut inget illa! Jag önskar dig all lycka! Jag vet bara att det inte gick så bra för en vän till mig som sprang ur ett förhållande in i ett annat och blev gravid. Det kom en rätt jobbig efterreaktion, en sorts sorg över förhållandet som hon lämnat utan att hinna reflektera över det. MEN som sagt, jag har ju ingen aning om din situation, jag försöker nog mest vara en klok "gumma", komma med snusförnuftiga råd. Men jag gör det av omtanke.
Och så en fråga till er kloka. Positivt äl-test dag 11, ljusröd blödning dag 12, brun flytning dag 14 som fortfarande håller i sig dag 16. Borde jag ringa ivf-läkaren för en koll eller är det bara att ha is i magen och låta ivf-behandlingen börja som planerat vid nästa mens?
Herregud, ser nu när jag läser mitt inlägg att det blev lite tokigt att börja meningen efter det jag skrev till dig Snösport med: Och så en fråga till er kloka. Det fanns inget samband där! Det hoppas jag att du förstår. Jag tycker alla i den här tråden är kloka och underbara!
Tack pp08! Jag hoppas på det. Det kanske är efterdyningarna efter den första blödningen som kommer ut saktare och därför hinner bli brun...? Läste någon gång om något i den stilen. För det är ju inte så att det kommer mycket, utan bara en liten brun flytning då och då under dagen. Inte så fräscht iaf....
Snösport! Vilken tur att du inte tog illa upp. Framför allt med min felskrivning. Pinsamt.
Det låter helt underbart det ni har och som sagt, jag är inte den som ifrågasätter utan det var nog mest ett försök att vara omtänksam. Eller vad man ska kalla det.
Självklart ska ni satsa allt när det känns så rätt! Och jag inser ju att tiden är knapp och att du vill ta vara på den. Kompisen som jag refererade till var i en helt annan situation i livet med mycket annat som var osäkert och otryggt så det spelade förstås in och gjorde allt svårare.
Kanske är det också så att ditt steg skapar lite oro hos mig själv. Tänkte jag nu när jag stod på gymmets löpband. Jag är rädd för att ivf ska ta för mycket kraft och energi ur vårt (redan lite ansträngda förhållande efter snart tre års försök att bli gravid) liv och att vi också tappar varandra på vägen och separerar. Det vill jag verkligen inte. Vi må ha våra problem men han är mannen jag älskar och jag vill inte förlora honom. Så Snösport, mitt inlägg var kanske en projicering av min egen oro. LYCKA TILL! Jag tror att du kommer att bli lycklig!
Hur har det gått för dig Turlid?
Kalimero - jag funderar på att göra ett gravtest. Men det känns lite tidigt. Väntar någon dag till. Och apropå förhållanden, jag hoppas att allt ska lösa sig för er!
Turlid - vad skönt att det är gjort nu. Håller tummarna för ett positivt svar som gör att du kan njuta av din graviditet.
Kalimero - herregud så skönt med en resa och för sig själv. Det är bästa sättet att ladda om på.
Snösport - det kommer att bli bra! Eller det verkar ju redan så bra. Lycka till med flytt och allt!!!
Själv är jag på ett rasande humör efter tjafs med sonens fotbollstränare igår kväll. Inte alls bra för jag vill ju vara i harmoni nu inför ivf-behandlingen.
Nu ska jag iväg och träffa en kompis som är sjuksköterska. Hon ska nämligen få ge mig alla sprutor. Hehe. Sambon blev lite stött - men va? ska inte jag få göra det.
Eh nej, jag ska ha ett proffs.