• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel

Hönan: jag kommer att blanda 3 ampuller Flört Tänk som så att det är värt det för att det är naturligt och innehåller därför inga konserveringsmedel, syntetiska hormoner och andra läskigheter, därför måste man blanda själv Glad

• dallas

Hej allihop!
    Igår var jag på vul och fick se vår lilla "jordgubbe" på 17 mm och finfina hjärtslag,  v.8+1 idag och bf 8 dec. So far so good.....Känns bra men man vet aldrig så än vågar jag inte pusta ut helt tyvärr...

Kram på er!

• Zinfandel

Dallas vad underbart Kyss eller så kan du njuta så länge du kan, bara sådär 7 mån till Hjärta

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-04-28 22:32:52 följande:
    kattenizze - Jo, det borde stämma att PCO förlänger fertiliteten då fler ägg finns kvar längre upp i åren. Men äggen har funnits länge i kroppen hos en som är runt 40 och mer så de kan ha påverkats av miljöfaktorer och annat som försämrar kvalitén. Men givetvis finns det fler bra ägg kvar än hos någon utan PCO.

Jag har ägglossat varje månad i lite över 30 år men har ändå fler äggblåsor kvar än genomsnittet för min ålder men det tror min läkare beror på att jag förmodligen har fötts med ett större antal äggblåsor än "normalt".
    Tror att de som föds med PCO-äggstockar har äggstockar med fler ägganlag än normalt. Men precis som Inanna skriver åldras även dessa ägg men det finns ju fler ägg att välja mellan vid högre ålder (både naturligt om man har ägglossning, kroppen försöker säkert välja det bästa ägget varje månad samt vid IVF).

Min läkare tror ju att jag har "dold PCO" som tydligen hela 30% av alla kvinnor har. Jag har också ägglossat hela mitt liv (extremt regelbundet), har inga visuellt på VUL typiska PCO-äggstockar, är smal och med normal behåring. Min mamma gick in sin menopaus sent. Mitt AMH-värde är det enda som nu skvallrat om PCO-äggstockar.
  • Snösport
    Zinfandel skrev 2011-04-29 06:33:53 följande:
    Dallas vad underbart Kyss eller så kan du njuta så länge du kan, bara sådär 7 mån till Hjärta
    Härligt Dallas!!!

Hönan, Zinfandeln: Jag har haft Menopur 3 ggr (Gonal F första och Fostimon på sista.) jo, förfyllt spruta hade jag inte utan fick blanda allt fr början. Det är typ bara första 2 dgr som känns krångligt sedan går det inom 5-7 minuter...jag har haft 375-450 EI i dos = många uppblandningar!! 
    Kruxet med blandningen är att få bra sprutor...första gången jag blandade funkade det dåligt och jag kklagade till Falun att sprutorna läckte= de skickade ett menopurkitt (hel toaväska)där sprutan hade en bättre packning fram (SVART PACKNING SOM INTE FINNS PÅ SPRUTORNA SOM ÄR GRÖNA)och då liksom suger sprutan själv efter man tömt den =vakuum så det blir sugeffekt= kanonlätt!!
    Jag får sedan varje gång jag ska hämta sprutor dessa simpla sprutor som jag vägrar ta emot och då beställs större 3 ml sprutor som apoteket knappt vill för det står 2 ml på förpackningen beställa men jag vägrar som sagt och nu går jag alltid till den tjejen på apoteket som är mer serviceminded och förstår att jag vill inte fightas utan bara ha bra sprutor för som jag sa: för mej är det svårt jag är en vanlig människa inte sjukvårdare som är van vid sprutor och läcker det så det rinner ner i min hand när jag vänder sprutan då får jag panik för ingen droppe ska spillas är det ju sagt...har dock spillt ngn droppe och det har blivit fina ägg ändå.  
    Som sagt endel apotek ger ut bättre sprutor än andra.
  • Mia69

Yehoo, glad gubbe på ägglossningstest idag! SkrattandeSprutstart blir mest troligt 15-16 maj.

När börjar du spruta Snösport? Blir vi synkade?

Hoppas jättemycket att jag blir gravid naturligt denna månad. Har sagt till mitt reproduktionsorgan att skärpa till sig nu... annars vet det vad som kommer...Demon Hoppas detta har effekt!

Laddar nu med extra folsyra (1 mg dagligen), järntabletter, D-vitaminberikad apelsinjuice, min dagliga 1 timmas promenad med frisk luft och solCool.

• Snösport

Lät som en skräckberättelse ovan men det skulle vara att NEj det är inte så svårt..Fostimon har också sprutor men större förpackningar så jag behöver inte blanda så många tabletter
    Nej jag får alltid 10 sprutor och gör misstaget att alltid göra av med dem och pappret runt mm så kommer aldrig ihåg vad de hette,,,hi,hi apoteket får kolla i historiken så hoppas fixa rätt denna gången. Ska beställa i nästa vecka   Ute i god tid!

• Inanna Li
    dallas skrev 2011-04-29 06:23:35 följande:
    Hej allihop!
    Igår var jag på vul och fick se vår lilla "jordgubbe" på 17 mm och finfina hjärtslag,  v.8+1 idag och bf 8 dec. So far so good.....Känns bra men man vet aldrig så än vågar jag inte pusta ut helt tyvärr...

Kram på er!
    Grattis! Så underbart! Kram Glad!
  • Mia69

Grattis till sprutstart Hönan!

Vad härligt Dallas med fint VUL.Solig

• Inanna Li

Mia - Grattis till Glad på ÄL-testet! Hoppas du lyckas på hemmaförsök denna gång! Annars håller jag tummarna för sprutstarten.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?