• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fy så svårt myran! Sa de något om kostnader i olika scenarion?
    Ring mig om du vill diskutera (om du har mitt nr, tror jag inboxade i somras när vi sågs).

• callimero

Myran jag tittade nu på mina 3 senaste IVF i Falun och där har jag tagit Orgalutran på em och Ovitrelle 20.00 samma dag. Sen dagen efter - ingen spruta alls. Dagen efter det - ÄP. Så det är helt i sin ordning.

• callimero
    Maryhe skrev 2011-10-19 13:50:18 följande:
    Ska ha dig i tankarna och hålla tummarna på fredag Kalimero! Hjärta
    Tack Maryhe! Glad
  • callimero
    Nu Syskon skrev 2011-10-19 13:54:08 följande:

Myran, fy vad jobbigt jag håller tummarna.

Kallimero: Detta kanske inte alls är vad du vill höra jag vet ju att tiden tickar fort, men du kanske skall fokusera på nya jobbet och på att samla lite "måbrakänsla". Då kanske du är starkare både psykiskt och fysiskt och kan köra en vända på vårvintern. Jag tror "måbraet" tar ut de extra månaderna Kramar till dig.

Ja det är enda sättet att försöka förhålla sig till det hela om jag inte kan få ihop det. Eller försöka förlika sig med tanken på embryodonation. Är inte alls där på långa vägar dock, äggdonation känns betydligt bättre men faller på manliga faktorn.
  • callimero

Vi4 - man kan ha olika situation i olika cykler absolut. Jag skulle försöka med en IVF ändå. Det enda jag vet som eventuellt kan påverka är möjligtvis akupunktur för kvalitet, DHEA och Inofolic för antal och kvalitet. Sen verkar kroppen ha bättre och sämre perioder helt slumpvis. Jag har fått ut 1-2 ägg för två år sedan bara för att senare året få 4-6 med samma typ av stimulering.

• callimero

Tack för pepp tjorven och Maryhe! Och för bomben Syskon nu! Tänk om det kunde bli så, att det smäller till även för mig efter alla år?

Vi4, ja ge inte upp! Det kan vara så att du har kört slut på dig själv på alla plan. Be om ett andra utlåtande och propsa på att försöka om du verkligen vill. Man vet aldrig förrän man testar.

• callimero
    myran6801 skrev 2011-10-19 14:44:01 följande:
    Tusen tack Kalimero, känns lite bättre nu när jag hör att det är sin ordning.
    Så lite myran. Det är hemskt att stå inför val så här, man önskar att läkarna säger ett bestämt "Du ska absolut" eller "Du ska absolut inte" i fall som dessa. Det är lättare för mig som inte hann börja spruta, men efter att ha tagit sprutor så är det ett sånt antiklimax att bryta. Hoppas det är guldägget för oss båda två. Vi kanske ses på kliniken, jag flyger ner tidigt fredag morgon och hem sen på em.
    turlid70 skrev 2011-10-19 14:45:16 följande:
    Hur funkar det med embryodonation, trodde inte det var möjligt, men har funderat på det en del. Om du orkar skriva... Tänker på dig Kalimero och önskar dig lycka till på fredag.
    Antingen kan man få överblivna frysta embryon från par som valt att donera dessa efter egna lyckade ivf. Vet att det finns i Polen och Tjeckien tex. Eller så gör man ÄD som vanligt och befruktar dessa ägg med donerade spermier, tex i Riga på AVA. Det blir dyrare men man kan ha önskemål på matchade donatorer för bägge föräldrarna.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?