• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tjorven01 skrev 2011-10-25 12:04:29 följande:
    Hej alla fina
    ÄP idag gav 4 ägg
    Har bestämt mig för att ignorera morgonens beh och är nu på väg till skolan
    Nu börjar ju värsta tiden fram till ET
    Hoppas att något blir dugligt att sätta tillbaka
    Kram
    Grattis till fyra ägg Tjorven! I min värld är det jättebra resultat, hoppas på fin befruktning nu. Ta det lugnt i skolan och gå hem om du är sliten!
  • callimero

Nej så jobbigt Mamma gås, beklagar verkligen. Tillåt dig att få ut allt när du kan släppa efter och ta ett beslut efter det om hur gå vidare.

• callimero

Bra att ni kör på ändå Fjällsippan, kroppen kanske blir mega-beredd med både egen och ovitrelleframkallad ÄL.

Linköping - jag har haft en del mardrömmar när jag ätit melatonin ibland på jetlag. Lite tendens till det nu med Plus, men det brukar vara övergående när kroppen vant sig. Tyvärr försvinner sömneffekten efter ett tag för min del också.

• callimero

Zin - när jag varit och jobbat i Kina så var det en kvinna jag jobbade med som alltid beställde in någon slags släkting till lotusblomma när vi var ute och åt. Små, vita lite halvtransparenta, snödroppelika blommor. "velly good fol female balance!" sa hon jämt. Har aldrig hittat här hemma tyvärr, supergoda är de.

• callimero
    Zinfandel skrev 2011-10-25 16:38:24 följande:
    Hmmm vad spännande, vad kan det ha varit? Angelica är vanligt att de äter, kan det ha varit det? På tal om det - ja, jag vet att man inte får sälja nåt här men jag ger bort en påse Spirulina och en påse Maca om nån vill ha. Båda är öppnade och provsmakade några matskedar, utgångsdatum 2013. Inboxa om nån vill ha!
    Ja, jag önskar jag visste men fick bara ett kinesiskt namn som jag tyvärr inte minns. 

Dissar du Maca och Spirulina?
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-10-25 16:48:28 följande:
    Inte alls men jag tar det ju aldrig... Skäms Jo, Spirulina tycker jag är skitäckligt men Maca är helt ok. Bättre de får göra nytta nånstans!!

Du Kalimero förresten, vi pratade ju om hysteroskopi, glömde säga att Serum i Aten gör sk implanteringssnitt också när de gör hystero. Verkar lyckat!
    Aha, jag tycker att det Maca-pulvretjag hade sist smakade vedervärdigt. Men jag håller för näsan och klunkar i mig allt som kan vara bra.

Jag läste om det där snittet, låter lite läskigt men intressant om det fungerar.
    Fjällsippan skrev 2011-10-25 17:36:50 följande:
    Har kikat i mina böcker, och hittat recept på gröt som stärker njurarna (Hälsans Tao), däribland en gröt på lotuskärnor (och gröt på valnötter). Du som verka ha varit på jakt i de orientaliska affärerna, vet du om det finns lotuskärnor att köpa?
    Jag vet inte Fjällis, har bara letat efter de där blomskotten. Men jag ska spana nästa vända! Grötrecept låter intressant.
    Boe skrev 2011-10-25 19:16:29 följande:
    Ps hänger inte riktigt med i alla medicinska svängar här i tråden. Vad händer med njurarna? Som jag nämt tidigare här har jag fått katastrof levervärden av mina IVFer. Hittade absolut inget om detta på nätet och inget av de läkare jag träffat på SH eller cvl har nämnt detta som biverkning av stark stimulering. Kan ju vara bra för Er andra att känna till om Ni skulle få reda på dåliga levervärden. Nu kommer mvc hålla extra koll på dessa men man måste själv säga till om detta.
    Vad läskigt med levervärdena Boe. Kanske man bör kolla upp efter så många försök med höga doser jag gjort.
  • callimero

Tack för recepten Fjällis. Även om jag inte blev så sugen direkt. Kanske ska äta några valnötter varje morgon istället, och snart är det ju kastanjesäsong. Undrar om de fungerar bra även rostade i ugn. Ska se om jag hittar lotusfrön, måste testa.

• callimero

Hu så nervigt Fjällis, lång väntan. Hur långt tid innan bokad tid vet man om de överlever tinandet?

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-27 11:29:01 följande:
    Senaste FET'en i Uppsala så ringde dom redan runt 10-tiden, så då hade jag, tack och lov, inte hunnit ge mig iväg. Men när det hände vid Falun-FET'en så satt jag redan på tåget när dom ringde; fick hoppa av vid Arlanda och ta flygbussen hem igen. 
    Då hoppas jag på ett glatt telefonsamtal imorgon förmiddag!

Har aldrig fått till frysen själv, men sista IVFn i Falun så ringde de när jag precis skulle byta tåg i Gävle, Kom ihåg hur tiden frös till is när rösten i luren sa att båda äggen stannat av i utvecklingen. Jag var tvungen att kliva på nästa tåg medans jag tog emot samtalet. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?