• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ska höra med Lully, tack för tipset Zinfandel. Fick för mig hon gjorde det i Aten.

• callimero
    Maryhe skrev 2011-10-24 14:37:00 följande:
    De sa att de skulle föra in något för att vidga livmodern, fattade för vätska så resterande mens kommer ut och att man kan se bättre. När jag tog bort polypen i januari fyllde de med luft tror jag. 
    Aha, jag förstår Mary.

Välkommen säger jag med till Söte.

Och mina tummar och tår för att ägglossningssprutan verkar likt ett mirakel därinne Tjorven!
  • callimero

Zinfandel - har du läst något om from när man sätter in aspirin? Funderar på om jag ska ta en 75 Trombyl nu i samband med inseminationen. Har dock ingen värk eller liknande besvär. Det är så svårt, sitter med ett skåp fullt av Prednisolon, Progesteron, Fragmin, Trombyl och Progynon men ingen Dr har man att fråga. CFC säger att inget behövs efter insemination.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-24 15:59:19 följande:
    Jag tänker börja med 100 mg albyl idag (ska ju inte göra äggplock så behöver inte oroa mig för blödning). Har iofs varken klumpig mens och okej APA - men visst kan det inte göra någon skada, Zin?
    Undrar också om det kan göra skada. Jag har definitivt inga klumpar utan tvärtom, väldigt lättflytande blod. Men det behöver inte hänga ihop har jag förstått.
    kattenizze skrev 2011-10-24 15:25:40 följande:
    Kalimero: Jag hade iaf tagit proggisar, de kan ju inte skada vad jag förstått, samt att denna produktion minskar när man blir äldre, så det hade jag tagit ialla fall. Jag hade nog tagit trombyl också det är så milda grejer. Jäkligt jobbigt att vara sin egen doktor...!
    Jag ska ta en proggis kvällstid ivarjefall. Kör 10 mg Prednisolon också, och kanske en Trombyl då. Ja var finns en Dr som vågar ordinera?
  • callimero

Enya - tack för tips på ordination. Jag började med Prednisolon i fredags, samma dag som inseminationen. Vilken kort Pred-kur de kör med på CFC. Men jag har mest läst om hur de gör vid ÄD och där är det en längre period.

Tack för info Zin - diabetes har jag inte. Mest kassa njurar enligt akupunktören och en tjock mage som vägrar försvinna. Tjock på fel sätt that is...

Vet inte varför de inte tycker att tilläggspreparat behövs vid insemination kontra IVF. Kanske de anser att kroppen beter sig mer au naturell utan FSH-sprutor och annat när de talar om Progesteronet. Men det immunologiska är och förblir detsamma. Förvirring.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-24 17:04:45 följande:
    ...och så har jag dilemmat med sexförbudet vid stimulering inför FET. Min läkare nämnde det ett par gånger idag! Hade ni följt det i min situation? Jag har 2 embryon i frysen, och båda kommer att återföras om dom klarar sig. Men tänk om de INTE klarar sig, och då har vi skippat värdefullt hemmaförsök nu när jag har genomgått stimulering!?!
    Verkligen inte!
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-25 07:54:53 följande:
    Jaha, så har min FET-plan börjat att fallera - "eget" ÄL-omslag idag och planerad Ovitrelle först på torsdag. Ska börja jaga läkaren vid 8 för att få besked hur vi ska göra nu. Typiskt.
    Nämen nej, kan du få en tidigare tid och sätta in ändå utan Ovitrelle?

Tummar för ditt ÄP idag Tjorven!
  • callimero

Vad skönt att höra det såg bra ut på VUL Maryhe.

Hoppas det ser bra ut idag Mamma Gås!

Ang njurar och kortisol m.m. så gjorde jag en uppsamling av 24-timmars urin just för att kolla kortisol, det var väldigt bra värde enligt min husläkare då det var i underkant av ref.värdet. Kanske inte bra det heller? Jag fick övertyga och dessutom grundligt förklara för henne varför jag ville göra en mätning pga jag gått upp i vikt och inte går ner, och främst då runt midjan utan egentlig orsak. Tänkte det kunde bero på stark stress under en oroväckande lång period i mitt liv och funderade om detta kunde rubba mina kortisolvärden.

Min akupunktör/zonterapeut påtalade just problem med mina njurar nu, ska försöka gå vidare med det.

• callimero

Vilken tur du hittade en bra kinesolog som kunde hjälpa Anne f. Kanske ska uppsöka en jag med.
    Tummar för era hemmaförsök, låter bra att kroppen kommit igång nu.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?