• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran, man kan aldrig säga med säkerhet varför en befruktning inte velat sig. Självklart kan felkällan ligga hos både mannen och kvinnan, eller antingen eller, och olika från ägg till ägg och sädescell till sädescell. Min sambo har mkt nedsatt spermaprov, men till oss har de ändå sagt att det största problemet ändå är min ålder.

• Ypke

Vi4: jag tog två sprutor de gånger en flaska tog slut o ny behövde påbörjas. Men är inte expert på detta, lyssna du på Tuva!

Tuva - hang in there, det går bra!!

Zin: är det översättning från en till sv? I så fall har du ett proffs här! Om du lovar att faktagranska ska jag nog kunna hjälpa till om det inte är för stora mängder.

• Ypke

Snälla hjälp! Nu ringde de och sa att inget av de tre befruktade embryona (plockade i förrgår) utvecklats till 4-celliga än och kan sättas in i em. som planerat. De har gett mig ny tid på måndag och säger att jag absolut inte ska ge upp hoppet, dom kan mycket väl utvecklas från sin 2-cellighet. Hur stor är chansen, tror ni?

Jag har aldrig känt mig så ledsen och förtvivlad i detta sammanhang som nu. Vi hade 11 fina folliklar, blev besvikna över att det 'bara' var 7 ägg i dem, och sedan 'bara' 3 befruktade ... men nu - inte ett enda jävla ett som går att sätta tillbaka. Jag vågar inte ringa min sambo, han kommer att bli SÅ ledsen.

Snälla säg nåt snällt - men inget ni inte tror är möjligt.    

• Ypke
    Vi 4 skrev 2012-05-04 11:38:46 följande:
    Victoria, men fy så himla jobbigt!! Kan de inte sätta tillbaka dem om de är tvåcellga ändå idag då? På fertilitetscentrum i gbg sa de till mig att vissa utvecklades bättre i livmodern...För mig var det ju precis så att ingen (av mina 4 befruktade) hade delat sig som det skulle och de satte då tillbaka en 2-cellig, jag blev ju gravid, men det blev iofs missfall. Fast de säger att det inte hade med 2-celligheten att göra. Om jag hade läst på hade jag nog bett om flera 2-celliga tillbaka. Alt avbrutit och försökt få tillbaka pengar...Önskar jag kunde peppa dig mer!!
    Tack, Vi4, jag ifrågasatte inte att de inte sätter in 4-celliga. Hoppas att de har koll på vad de gör. En läkare ska ringa upp i em., ska fråga honom då.
  • Ypke
    Victoria71 skrev 2012-05-04 11:41:44 följande:
    Tack, Vi4, jag ifrågasatte inte att de inte sätter in 4-celliga. Hoppas att de har koll på vad de gör. En läkare ska ringa upp i em., ska fråga honom då.
    2-celliga, menar jag.
  • Ypke

Jaaa, vi4, jag vete fasen vad man kan gå på längre ... När jag körde menopur förra ggn gick det oxå ganska snabbt och Äggblåsorna var inte jättemånga - men resultatet (antal befruktade ägg) blev ju ändå bättre än den här gången då allt verkat så himla bra hela tiden. Varför finns det INGET att gå på??!!!

• Ypke

Tack, ni är så snälla. Sitter o väntar på att min sambo ska komma. Mer orolig över hans reaktion än ledsen över min egen. Vi är liksom inget bra stöd för varandra när vi båda lika ledsna!!

Men, återigen ska jag inte tappa hoppet. Tack för att ni finns med mig.

• Ypke

Vi4: stå på dig om du känner att ett VUL till inte är onödigt - det ingår ju normalt i det du betalar för!!

• Ypke

Vi4: Det är ok, börjar smälta detta. Väntar på att läkaren ska ringa så jag kan peppra med frågor. Min sambo tog det lite bättre än jag också, känns skönt. Och så får det bli vin ikväll, man måste få trösta sig med nåt!! Har också hunnit med tröstshopping på Indiska ... Vad gör man inte för att döva sig ...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?