Lillstoran skrev 2012-05-03 12:06:33 följande:
Vi får bara hålla tummarna för er båda!
Till mig sa läkaren igår att hon tyckte jag redan gick på hög dos, Gonal - f 275 som sänktes till 225. Det beror på att äggstockarna är "trötta" att de inte svarar med massor av ägg och jag inte heller kan färvänta mig att få det i framtiden. Det gör mig lite orolig. Men jag har faktiskt läst här om dem som fått fler ägg och att det kan variera gång på gång. Lite rädd för barnmorskans ord om att första gången är ofta en fingervisning hur resterande försök kommer att se ut.
För att få fler ägg måste de höja dosen enligt läkaren. Hon poängterade särskilt att vikten av att få många ägg alt. i övrigt vara lättstimulerad på låg dos. När jag läste din profil så tänkte jag därför att chanserna avseende dina ägg måste vara goda.
Lillstoran - hur går det för dig? Har inte koll på var du är i behandlingen, fick för mig att du hade ÄP i måndags, vad hände?
Jag fick för några timmar sedan det tråkiga samtalet från kliniken man inte vill ha. Av 7 ägg som vi var så stolta över, har endast tre befruktats. Det blir alltså ingen blastocystodling utan insättning imorgon. Ja, jag vet, det kan bli tre bebisar av de tre embryona, men ändå, det är så himla lätt att fara iväg med hoppet och föreställa sig att det äntligen händer nu, att vi äntligen får valuta för allt kämpande, och så blir det lika magert resultat som tidigare, ungefär. MEN! Jag ska försöka att inte vara otacksam, det kunde blivit inga alls, det kunde det faktiskt.