• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Så krångligt, Maryhe! Jag hoppas och tror hursomhelst att vi ska kunna hjälpa dig med mediciner, om du behöver!

• Ypke

Slemmis, snälla berätta mer, hur slow, när sattes de in, hur resonerade ni, hur många?

• Ypke

Slemmis, var e du?

Den jäkla läkaren ringde aldrig upp. Jag får höra av mig imorrn.

Någon som kan förklara varför de vill odla ända t måndag när det inte hunnit bli 4-celligt idag? Varför inte sätta in så snart det blivit det? De har ju öppet hela helgen, så tror inte det är det.

• Ypke

Tack Anne. Läste din blogg idag om öde och förtröstan, så fint o tänkvärt! Jag tänker nog att det aldrig är 'meningen', eller 'ödet' som gör att jäkliga saker händer, men att det på nåt sätt ordnar upp sig till slut, att det händer andra saker i livet och att det gärna vill bli bra. Jag har nån slags förtröstan i det. Jag tänker inte att det skulle vara ödet om vi förblir barnlösa, men att om det blir så, så kommer livet ta en annan vändning och andra meningsfulla saker kommer att träda in. Allt kommer att bli bra, och vi kommer klara av att leva ett bra liv som går hand i hand med sorgen över att inte fått bli förälder.

• Ypke

Precis, Sunseed. Man är liksom skyldig sig själv och livet att göra det bästa av de dagar man fått. Man får gräva ned sig men sen får man ta sig i kragen, om man har möjlighet till det, vill säga.

• Ypke

Absolut, Anne, ska göra så snart jag är vid en dator, funkar inte via telefonen.

• Ypke

Tusen tack, Slemmis! Då vet jag vad jag ska kämpa för imorrn - gaaahhhhh!!

• Ypke

Hehe ... Zinfandel är på G igen
    Här är det mest Zinfandel på flaska ...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?