IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hmmm ... Det finns inget blått i ditt inlägg fr 19:44, och det slutar med 'länken till artikeln;' - är det min telefon som fånar sig tro?
Hmmm ... Det finns inget blått i ditt inlägg fr 19:44, och det slutar med 'länken till artikeln;' - är det min telefon som fånar sig tro?
Stort fett grattis, Zin, så himla fint att höra! Som du kämpat för detta, tänk att du körde på det du trodde stenhårt på och att det gav den bästa möjliga utdelningen!! Stor kram!
Själv väntar jag på att Carlanderska ska ringa o säga hur de små mår idag. Det blir en lång helg, som sagt ... Hoppas få sätta in idag om de utvecklats.
Dom har bara tel.svarare och ringer upp den tid svararen säger. Har nu fått två såna tider som passerat obemärkt samt har lagt ett mail. Blir så förbannad!!
Tuva: tror jag lagt till dig i min adressboken nu.
Nu har jag även lämnat meddelande på jourtelefonen. Det vore väl självaste €/@
Hej, då har dr äntligen ringt! Det var inte så att mina embryon var end 2-celliga igår, utan de var alla typ 2-celliga men oxå 'dåligt fragmenterade'. Det innebär att de vill odla vidare med hopp om blastocyst - i såna fall händer det inte så mkt på en el två dagar, så det är inte aktuellt att kolla efter 4-celligt. Han bedömde chansen som 1/3 att vi får nåt tillbaka på måndag.
Känns skönt att det iaf inte har med resurser att göra att de inte sätter in idag. Han sa oxå att de numera har högre krav på de embryon de sätter tillbaka för att öka chansen till grav i slutändan. Numera får 10% av alla som genomgår Ivf hos dem ingen ET - för 5 år sen var det end 5%.
Håll snälla tummarna för oss!!
Tuva - så ledsen att du har det så jobbigt privat!!
Tuva, gör det, se till att du får prata med någon, det du går igenom är jättepåfrestande - och så till råga på allt bouppteckning och tvister om det!! Hoppas din klinik kan hjälpa dig!? Stor kram, ta hand om er!!
Jag väntar på att min mamma ska komma o hämta mig. Sambon är lämpligt nog på grabbhelg ...
Slemmis - hang in there!! Allt kan hända, dra inga förhastade slutsatser nu!!
Ska jag säga ... :-/
Hallå - är det ingen som varit med om taskig fragmentering och kan dela med sig av lite tankar kring det?
Vi4: jag tror du kan vara lugn. Kanske kolla upp det imorrn för att vara säker? Det hänger inte på millilitern.
Maryhe: känner med er och era huvudbryn! Säg till om jag kan göra nåt!