• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Har också massor av sprutor om du behöver! Skickar gärna!!!

• myran6801

Konstigt, när jag gjorde Ivf i oktober fick jag nya menopur med sprutor. Gyn påpekade redan när han skrev ut att det var ny variant o systern visade hur man blandade. Men uppenbarligen finns det olika sorter på marknaden!

• myran6801

Tuvalina, åh vad glad jag blir för er skull! Tre av fyra är ju jätte bra! Sköt om dig! Kram

• myran6801

Lillstoran, självklart är önskan att få ett biologiskt barn den högsta. När jag startade denna resa var jag så naiv så jag trodde att jag skulle bli gravid direkt med Ivf. Jag visste inte att det inte blir barn för alla som gör Ivf. Nu vet jag bättre. Äggdonation var heller inte ngt alternativ för mig, men jag har ändrat mig för längtan efter ett barn är större och idag känns ÄD som ett fantastiskt alternativ. Men det har tagit tid och mkt funderingar innan jag och min man kommit hit. Vi ska på ett första besök med kliniken om en vecka. Så var lite ödmjuk innan du helt avfärdar allt vad ÄD och adoption heter är mitt råd.

• myran6801

Lillstoran, du verkar ju väldigt säker på att du inte vill varken adoptera eller gå vidare med äd. Men bara ett litet tips eftersom jag själv när jag var 40 inte hade en tanke på varken det ena eller andra, man kan ändra sig och då är det kanske försent. Tänk på det. Jag önskar idag att jag ställt oss i adoptionskö, nu har vi inte den möjligheten. Tiden flyger iväg efter 40 kan jag lova dig o vips så är man i fertilitetsvärlden lastgammal!!!!!

• myran6801
    Enya70 skrev 2012-02-23 01:30:59 följande:
    Finfina - jepp kortison för att dämpa immunförsvaret runt ET så kroppen inte ska stöta bort embryot. Prednisolon heter den vanligaste svenska varianten och Medrol är en annan sort som bl.a. används i Danmark. Jag tog 16 mg i 3 dagar runt ET sedan 8 mg 2 dagar och sen 5 mg om dagen fram till TD
    Hej fina Enya, var det Svend i Danmark som ordinerade kortison? Du skriver 16 mg kring ET, när började du då, innan ÄP?
  • myran6801
    Zinfandel skrev 2012-02-23 07:38:20 följande:
    Myran: jag kollade och kortison i Spanien heter Normonsona. Det finns även Dacortin men jag tror att det är kräm.
    Ok, jag fick info fr Curly att det heter Prednisone, är det samma sak tror du?
  • myran6801

Fjällsippan, men gud vad gullig du är som erbjuder! Jag tror dock inte min mens hinner komma innan Barcelona. Jag hoppas inte det för då håller inte min plan Men annars hör jag av mig! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?