• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe, låter ju helt klart som jag skall försöka få tag på Prednisolon. Har jag fattat rätt att jag då ska fråga efter Prednisona el Prednisolona. Det som var ok för levern.

• myran6801

Jag gick oxå hos Dr Ma ett tag men jag gillade verkligen inte den manliga assistenten. Särskilt inte när han glömde ta bort några nålar.....

• myran6801

Fjällsippan, jepp jag hade nålar kvar i huvudet när jag skulle gå. Han verkade inte jätte smart...... Men Dr Ma verkade veta vad hon pysslade med.

• myran6801

Skytten, tycker du verkar ha bra värden. Ang mammografi så skall man inte göra det om man är gravid sa de till mig när jag var där sist. Då jag inte var säker så rek de mig att komma direkt efter mens istället.

• myran6801

Linköping, vilken dos har du? Tog 450 sist o då växte en mkt snabbare än de andra som aldrig hann ikapp. Sprutade bara 7 dagar och sen vågade vi inte chansa med bara ett ägg så vi valde insemination. Nästa gg ska jag spruta 300 istället.

• myran6801
    Nu Syskon skrev 2012-02-28 15:49:46 följande:
    Jag är ledsen att jag kommer in och är kritisk men jag och några till här har tyvärr blivit rätt brända av Sophia Hemmet. 
    De tar bara emot dem som har mycket stor chans att lyckas och man får bara göra ett par försök, så du skall inte luras av deras statistik. De åtar sig inte de svåra fallen. Därav deras bra statistik.
    Själv började jag hos dem och blev efter två försök avrådd att fortsätta, (jag fick fortsätta om jag promt ville). Jag bytte då till St Görans mest pga priset som då var mycket lägre hos SH och fick en frisk stark tjej på mitt totalt femte försök. Vi är många här som har den erfarenheten av Sophia Hemmet tyvärr.
    Hua jag får kalla kårar när jag hör Sophiahemmet. När det visade sig att vi inte lyckades på första försöket och dessutom fick ett dåligt resultat med 6 folliklar varav 5 var tomma ville de verkligen inte veta av oss. Min man och jag möttes av en helt oempatisk läkare som sa åt oss att gå hem och inse att vi aldrig skulle få barn. När min man frågade lite trevande om ÄD så fnysta han och sa "ja det är ju inte ett biologiskt barn det". Det var inte vår behandlande läkare som sa allt detta och när jag ringde och krävde ett samtal med henne var hon mycket ledsen för hur hennes kollega hade varit mot oss. Hon sa att vi fick ju om vi ville göra ett försök till, men vi valde att byta till CvL.
    Min intryck är att de är livrädda för att förstöra sin statistik med oss svårare fall.
  • myran6801

Tjorven, söta söta vad jobbigt och tråkigt med cysta. Men låt oss hoppas att den försvinner av sig själv. När ska du tillbaka för att kolla upp det? Stor stor kram

• myran6801

Tjorven, kära vän vad jobbigt du har det. Inte rättvist alls. Har du varit hos SO och hört efter om han kan hjälpa dig. Tycker inte du skall lyssna på Strandkliniken-damen!!! Cystor kan ju försvinna av sig själva, låt oss tro att denna kommer att göra det!
    Vad tråkigt med din man, men vad är det som talar för att det är MS? Kan det inte vara ngt annat? Stor stor kram finaste Tjorven

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?