• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Då är säkert enheten i À Beers bok pg/ml. Men låter inte under 35 på dag 2 väldigt lågt?

• myran6801

Zin, vad lustigt när jag frågade min man igår vad han tyckte hemsidan skulle heta sa han just "fertilitetsguiden" men jag svarade att det är nog redan upptaget. Men super att du bokar den!!

Om jag kan vara till någon hjälp är jag gärna det. Hur ska vi fördela jobbet och hur ska vi samla infon?

• myran6801
    Mamma gås skrev 2012-02-07 10:24:23 följande:
    Håller tummarna för dig Tuvalina att allt ser bra ut Solig

Ett tips gällande TCM-örter om man har en kropp som är väldigt sliten och trött - SHI QUAN DA BU WAN. Drick ingefärste (egen gjord) - bra mot mkt och hämmar inflammationer.
    Ibland kan det även vara skönt att rensa kroppen från gamla hormoner och liknande samt stärka matsmältningen (då jag uppfattar att det är många som har mer el mindre krångliga magar och om tarmen inte fungerar som den ska och ta upp näring som resten av kroppen ska ha hamnar man lätt i en ond cirkel).
    Alpha plus har bra produkter enl mig - Att dricka i två veckor UltrainflamX el Ultraclear Sustain + tabletter AllZym och Meta I 3 C. Rådgör med en kinesiolog så kan denne testa vad just du behöver.

Zin - Undra vad OPC är och hur utför man massagen själv? 

Tack för alla tips! Tycker det låter intressant med ingefärste, hur gör man det?
    Kram M
  • myran6801
    Mamma gås skrev 2012-02-07 11:30:24 följande:
    Myran - Jag brukar ta en bit färsk ingefära, bryta av ca 2 cm och skala den biten, skiva i mindre skivor och koka med vatten. Kan med fördel blanda ner lite citron el doppa "en vanlig" tepåse i det kokande vattnet för att inte få en så stark smak. Vill man kan man ha liite honung. Solig
    Toppen, tusen tack för tips!!! Det skall jag verkligen prova. Har just läst att ingefärga har postiv effekt på inflammationer!
    Ha en fin dag!  Solig
  • myran6801

Zin, härligt att vi blir två om att prova ingefärsreceptet. Borde ju vara bra om man har problem med Tnf-alfa som Dr D tror att jag har.

• myran6801
    Vi 4 skrev 2012-02-08 11:53:18 följande:

Här är ur rapporten Victoria hänvisade till. Tänkte det kunde vara intressant att se för er som inte orkar läsa i rapporten. Det står också att för de som är 42+ är chanserna att kommahela vägen till förlossning mycket små på alla kliniker. Det finns motsvarande tabeller för ISCI och frysta embryon.
    Hm hm Sophiahemmet har hög statistik, men det beror säkert på att de kastar ut en om man gjort ett försök som misslyckats och har lite sämre odds. Som de gjorde med mig och min man!!!
  • myran6801
    Fjällsippan skrev 2012-02-08 14:17:58 följande:
    myran; jo, dom är tydligen väldigt "rädda om" sin statistik på Sophiahemmet! De verkar som att de prioriterar siffror framför människor.

Jo, du tolkar rätt. Men tyvärr är statistiken från 2007, och mycket kan ha hänt de senaste 4-5 åren.
    Jepp de är livrädd för oss som drar ner deras fina statistik. Men det går bra att låta oss prova en gång à 31 000 kr och sedan tjos iväg och ut och leta någon ny som kan hjälpa en. Vips hade man förlorat nästan ett halvår och inte att förglömma det psykiska lidandet som det innebär att få höra att "Du är för gammal, har för dåliga ägg och kommer aldrig att få barn. Lika bra att inse det..."

Han, den där läkaren kanske hade rätt, men han borde gå en kurs i hur man framför tråkiga besked till patienter. Inte hade de sagt innan heller att ni får bara försöka en gång. Hur många är det som lyckas på första försöket...Jag blev först ledsen, sen tänkte jag att jag skall minsann visa den där idioten att han har fel. Vet inte om det var så klokt av mig för jag sitter ju här fortfarande 3 år efter barnlös......
  • myran6801

Nu syskon, kan du inte skicka ett kort och en spydig kommentar till Sophia!!! Det skulle jag vilja göra, men tyvärr har vi ju inte lyckats!

• myran6801

Intressant det där med stress för inför vårt besök på ÄD-kliniken i Barcelona har vi fått fylla i ett psykologiskt test med mycket frågor kring hur vi mår. I förklaringen som följde med står det att det visat sig att detta kan påverka resultatet på Ivf eller ÄD behandlingen och därför kan man via kliniken få psykologiskt stöd under behandlingen om så önskas.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?