• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven, imorgon bär det av mot Barcelona. Spännande och lite läskigt.

Har tagit första sprutan för Crash Ivf. Det var en jobbig en och inte var mannen hemma och kunde agera hjälp. Men nu är det gjort och nu är det bara att invänta mens för att fortsätta.

• myran6801

Kom på att jag måste ha Gonal-f med mig till Barcelona. Men var packar jag den, får ju inte frysas. Packar jag hela kitet, penna o nålar i resväskan? Bara nålen i resväskan och pennan i handbagaget? Men visar jag då pennan i säkerhetskontrollen, innehåller ju vätska.

• myran6801

Zin, idag bär det iväg. Tänker på dig och håller tummarna. Vet hur vidrigt det är att vänta på en op. Samma sak hände mig förra året när jag skulle op min brutna arm. Jag fick dock panik o bönade o bad så de tog mig på övertid. Annars hade jag fått åka hem o vänta 2 veckor.
    Kram

• myran6801
    En liten en skrev 2012-03-01 11:36:27 följande:
    Myran, har hört gott om en klinik i Barcelona! Vad heter den? Funderar mellan den och en i Österrike sjäälv.
     Stot lycka till! 
    Kliniken heter IVI
  • myran6801

Halloj hr kommer en uppdatering fr Barcelona. Igar var vi pa kliniken for en forsta konsultation. Det var mkt valordnat och vi blev bra bemotta. Lite kansla av bebisverkstad var det dock. Det fanns en egen incheckning for internationella par och tjejen som tog emot oss var mkt rar och hade all info om oss. Vi fick fylla i en del papper och sedan fick min man lamna sitt prov och ta blodprover som jag hade missat att han maste ha. Sen vantade vi pa doktorn en stund men nar han dok upp borjade motet. Han gick igenom ALLT fr info om nar jag fick mens till siturationen idag, allt om vara familjer eventuella sjukdomar osv. Han gjorde ocksa en VUL och om det inte var for att jag startat en IVF just skulle han gjord en mock-up dvs kolla vilken kateter de skall anvanda och var de skulle placera ettembryo. Men det fick vi hoppa over. Sedan han gick han noggrant igenom hur aggdontationen gar till, hur de valjer donator osv. Sen kom doktorns assistent, var personliga kontaktperson och fragade om vi hade nagot som vi tyckte doktorn hade missat eller om vi hade nagra fragor och tillsist gick hon ocksa igenom kostnader. Vi var helt slut efterat, mycket att ta in och fundera pa. Barcelona ar som alltid harligt och vi har det jatte skont.  Kram kramGlad

• myran6801

Zin, jag har inte hunnit lasa bakat i traden men jag har forstatt att din op gick bra, vad skont. Jag har tankt pa dig och hoppats att allt gick bra och att du aterhamtar dig snabbt vannen.

• myran6801

Hade jag vetat vad jag vet efter att ha besokt kliniken i Barcelona skulle jag aldrig ha gjort sa manga forsok i Sverige!!! Enligt min mening ar de efter i kunskap och sarkilt vad galler behandling av oss svarstimulerade aldre. Doktorn var valdigt diplomatisk men jag sag pa honom att han tyckte doser mm inte var korrekta.........

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?