• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2012-03-04 11:24:50 följande:
    Nu är jag hemma igen. Jag ställde frågan om Prednisolon men S ville inte skriva ut det. Han känner inte att han har några som helst belägg eller bevis för att det ska hjälpa mig då jag inte har fått missfall. Jag tar det som det är den här gången så får vi se hur jag går vidare framöver.

En tiopoängare tillbaka, en till frysen och de andra tre odlas vidare till imorgon (dag 6) för att se om någon av dom kan frysas. Kanonresultat trots bara fem ägg utplockade. Så jag är jätteglad.

Nu ska jag ha vetekudde på fötterna och bara vila och njuta innan det är dags för jobbet imorgon. Jag har varit hemma i en vecka. Glad 
    Grattis till ruvstatus. Fint resultat på fem ägg också. Lycka till nu!!!! Glad
  • myran6801

Tjorven, vi måste ses snart så lovar jag att uppdatera dig på all info om IVI. Jag tror nog att du kommer att få ta med dig din svenska medicin för till oss sa de att vi kunde komma ner med medicin till donatorn för att spara den utgiften. Vad kostar Ivf hos dem? Kram

• myran6801

Tjorven, jag såg att de hade 20% på ivf för de hade tagit fel blankett först när vi gick igenom kostnader. Mediciner för ÄD till donatorn skulle kosta 1000 euro så det borde ju vara samma vid ivf kan man tycka. Kram vännen

• myran6801

Zin, hemma redan!!

Tjorven, om jag var du skulle jag ta en weekend i Barcelona och passa på att gå en konsultation och se hur det känns efter det. Jag tror mer på en individanpassad behandling än ett trepack på Cfc!!!
    Kram

• myran6801

Ser ni diskuterar antibiotika och biverkningar. Både jag och min man åt en dunderkur lite à la Ludmilla-kuren. 25 dagar antibiotika och ingen av oss fick problem med magen, bara första dagen då det liksom bubblade lite men i övrigt inga känningar. Däremot hade jag också metallsmak i munnen och det var någon här som skrev att det kunde vara svamp och rekommenderade mineralvatten. Jag drack extra mkt mineralvatten och det gick över.

• myran6801

Tjorven, finaste vän AMH värdet kan variera enormt. Mitt senaste var 0.72 och de i juni förra året var 0.25. När jag kommenterade detta hos Gyn så sa han att det variera mkt och det bl.a. kan bero på allmäntillståndet. Jag mådde jätte dåligt förra våren efter operationen av min brutna arm, massor på jobbet och återkommande urinvägsinfektioner. Så jag tror honom! Skit i det värdet!!!! kram kram

• myran6801

Lillstoran, sluta att oroa dig! Det kommer att gå jätte bra. Jag har gjort 4 hela Ivf och en avbruten på 3 olika kliniker, de tre senaste ggr med högsta dosen menopur och har inte mått dåligt av medicinerna. Överstimulering är inte vanligt bland oss äldre. Jag har rest med mediciner utan problem, tagit sprutor på de mest konstiga ställena och jag lovar det går också bra. Den jobbigaste biten i hela Ivf processen tycker jag personligen är ruvtiden. Man slängs då mellan hopp och förtvivlan och blir lika ledsen varje gång minuset dyker upp.

• myran6801

Godmorgon, jag har just varit på första vul, sprutdag 4, och det är 3 blåsor runt 10 mm. Så man kan ju inte direkt säga att det är super. Men de är ju jämnstora.

• myran6801

Fjällsippan, CFC har ordinerat VUL på tisdag vilket är sprutdag 9, men jag funderar på att göra VUL redan imorgon för blåsorna var 10-11 mm i torsdags. Växer de 2 mm per dag så bör de ju vara 17-18 mm imorgon måndag. Har ju bara 3 så det vore olyckligt om någon dragit iväg och lossnar.

Hur hade ni andra gjort?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?