• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven, finaste. Förstår du har haft det jobbigt. Ser fram emot att ses i veckan. Kram

• myran6801

Skytten, grattis!!!!! Vad skönt att tumhållningen hjälpte
    Vad spännande med kändis scoop!!!! Nu blir jag jätte nyfiken Ring Hänt Extra!!!! Njut av ruvstatus! Kram

• myran6801

Linköping, vad fantastiskt med plus men sorgligt att det blev så kortvarigt. Sköt om dig. Kram

• myran6801

Det skedde inget mirakel denna månad trots boost med Gonal-f och Ovitrelle Gråter. Ja ni vet ju jag åkte aldrig på ÄP till DK då det bara var en follikel på 16 mm och en 11. Men busade lite och tog Ovitrelle sprutan (fint påhejad av er kära vänner) och körde hemmaförsök. Men är jag inte gammal nog att fatta att mirakel inte inträffar i mitt liv Flört.
    Hur gör vi nu, bara väntar på ÄD eller kör ett IVF medans vi väntar? Ibland undrar jag hur nyttigt det är för kroppen med mer hormoner som ändå inte ger någon effekt. Det enda CFC ger som förslag är att vi ska höja dosen vilket jag inte tror är rätt taktik, men vad gör man? Sorry lite depp i tråden.

Kram på er finisar

• myran6801
    Fjällsippan skrev 2012-03-26 10:45:50 följande:
    Åh Myran vad tråkigt . Vilken dos körde du på nu? Har för mig att du, liksom jag, brukar köra på maxdos. Stor, stor kram finis!
    Denna gång provade jag Crash IVF och dosen Gonal-f 300. Har tidigare haft högsta dosen 450 Menopur de senaste 3 försöken och fått allt fr 1 till 5 ägg. I och med att vi aldrig gjorde ÄP vet man ju inte hur många ägg det var så allt är ett stort ?
    Hade det varit en klinik härhemma hade jag nog inte avbrutit, men att ta ledigt och åka till DK är ju inte helt gratis plus klinikens avgift så därför vågade vi inte chansa heller.
  • myran6801
    Zinfandel skrev 2012-03-26 13:53:59 följande:
    Myran: jag tar verkligen sats nu när jag säger detta men jag hade nog gått vidare till ÄD nu, vilket vi själva kommer att göra till hösten, när mannen vant sig vid den tanken... Efter att ha följt Kvickan, som kämpat länge men som bestämde sig för att gå över till ÄD, fick tid snabbt och nu äntligen är gravid, så känns lyckan över graviditeten större än all genetik. Lyckan över att inte längre behöva känna IVF-ångesten, lyckan över att kunna se framåt, lyckan över att äntligen lyckats, ja, det har fått mig att tänka om, även om det såklart inte ger några garantier. Särskilt när jag nu läst studier som visar att fostret antar mycket genetik från kvinnan som bär det. Det ÄR ett steg att ta och långt ifrån självklart men jag har vant mig vid tanken nu. Jag förstår absolut alla som inte orkar med detta längre och går vidare. Vi har snart gjort allt vi kan sen är det inte lönt att göra mer, då är det uppenbarligen äggen som inte pallar mer. Hellre då ett ÄD-försök och förhoppningsvis ett barn, än den sorg det innebär att misslyckas och misslyckas. kramar Hjärta
    Finaste Zin, du behöver inte ta sats.....Vi är ju som du vet redan inne på den linjen och egentligen är ju det hela redan igång. Men jag ska ärligt säga att hoppet finns ju att det ska vara ett barn från bådas våra egna gener och därför ville vi ju prova medans vi inväntar ÄD. Det känns bara så snopet att man inte ens kom till ÄP denna gången heller. En annan sak som jag inte riktigt har landat i är det här med öppen vs anonym donator. Från början vände vi oss ju till Barcelona dels för deras success rate är så mkt högre (pga yngre donatorer) än Finland och dels för att deras väntetid bara skulle vara 2 månader. Nu visade sig dock att det inte gäller när man söker en blond och blåögd donator, då tar det 6 månader precis som i Finland. Därför blev jag så tveksam, kommer barnet att få reda på att de är ett ÄD barn och kan inte söka efter den genetiska äggdonatorn, kommer det att bli ett problem? När jag och min man pratade om detta tyckte han inte vi behöver berätta för barnet. Åhhhhh såååå svårt. I Barcelona matchar de donatorns blodgrupp med kvinnan som får äggen så att de är samma just för att det inte ska gå att se på detta sätt att barnet är ett äd barn. Tips Zin, om ni funderar på ÄD, funderar också på alla dessa aspekter så ni slipper göra det sen.
    kram kram
  • myran6801

Zin, du är så klarsynt!!!! Önskar jag vore detsamma!!! Hur går dina tankar kring öppen vs anonym donator? Intressant att höra hur andra resonerar? Kram

• myran6801

Miss Boring, det finns en klinik i anslutning till CFC som jag tror utför hysto. Skicka ett mail o fråga CFC om de kan hjälpa dig med remiss dit.

• myran6801

Hej! Jag var så gammal (40) så det hanns inte med någon utredning. De tog de vanliga hormonproverna, kollade livmodern genom att spruta in vatten (vet ej benämning) och min man fick lämna spermaprov. De såg ngt i livmodern som de trodde var en polyp så jag fick remiss till hysto. Inget hittades vid hysto så då startade vi. Oförklarligt barnlös blev vår diagnos.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?