IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tuvalina, såklart är det guldägget. Kram
Tuvalina, såklart är det guldägget. Kram
Vill bara önska alla vänner här en fin valborg! Kram
Kära kära Zin, vilken lycka! Jag är så innerligt glad för er skull. Skickar dig en jätte stor grattiskram finaste du.
Ego, har varit lite frånvarande för jag har haft en jobbig vecka privat. Min pappa har varit allvarligt sjuk, men nu hoppas vi det har vänt. Ang barnverkstan vet jag inte, känns hopplöst.
Zin, sååå glad för din skull. Håller med Tuvalina, det borde skrivas om alla er som lyckats tack vare rätt hjälp. Det är förfärligt sorgligt med alla som aldrig får den chansen pga stelbenta kliniker och läkare. Jag blir så ledsen i hjärtat när jag tänker på att kanske min och min mans barnlöshet kunde ha avhjälpts istället för att förklaras med ofrivillig barnlöshet. Jag önskar ingen den sorg som vi känner och hoppas av hela mitt hjärta att fler kan få rätt hjälp utan att behöva söka sig utomlands. kram
Enya, fantastiskt att det är så nära nu Det är en ära att få följa din resa! Sköt om dig nu ! Kram
Zin Zin min vän så stark du är kära vän som är så positiv. Det tror jag är bra för då får inte kroppen chans att brytas ned. Nu får vi hoppas guldägget finns i frysen! Kram min vän
Hemulen, vi har varit på ett första besök på ivi i Barcelona. Mkt proffsiga och bra klinik! Vi var där för att diskutera ev äd.
Det kommer ett nytt lagförslag i dk i juni så eventuellt kommer det bli mkt lättare att göra äd på CFC fr.o.m i sommar.
Så klokt att vi måste leva oxå! Jag är verkligen inget gott exempel, de senaste 3-4 åren har mitt fokus varit barn barn barn och ändå sitter jag här barnlös. Min man har tröttnat och sagt åt mig att vi måste leva också. Vilket han har så rätt i. Tjejer tänk på att livet är kort och tiden rusar iväg. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet så försök att lev i nuet och gör det bästa av situationen. Vi måste hjälpas åt! Kram
Enya, min hjälte, grattis finaste du! Din historia fram till din lilla prinsessa är den mest fantastiska och den har gett så många av oss här hopp när det känts som mest hopplöst. Tack för att du alltid delar med dig av din resa och att vi får vara med och dela din och din mans glädje även nu när hon kommit. Njut av er lilla familj och sköt om dig, du är såååååå värd att njuta!!!!!!!! Kram
Vänner, jag har hållit på lite på avstånd ett tag. Jag försöker komma tillbaka efter alla misslyckanden och motgångar. Tyvärr börjar jag tro att vi kommer att förbli barnlösa och funderar på hur vi ska få tillbaka livsglädjen som fanns innan den här resan började. På ngt sätt måste livet gå vidare och jag måste hitta meningen med livet igen. Jag vill kunna känna glädje för mina vänner som pluppar det ena barnet efter det andra trots att de är 40+ Jag vill känna glädje trots att livet är orättvist i mina ögon. Jag delar med mig av detta till er mina vänner för jag tror ni förstår känslan. Er alla har jag mycket lättare att glädjas åt lyckan av ett barn för ni har kämpat. Min kropp trilskas och denna månad har jag haft småblödningar sedan några dagar efter ÄL. Kan jag ha fått tillbaka polyper eller vad kan det vara? Har ingen lust att boka tid hos Gyn efter att ha sprungit där så mkt i samband med alla ivf. Men jag kommer nog inte ifrån det, måste väl kolla upp vad son är fel. Kram