• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Glömde ge en liten ego-rapport - slemhinnan 9 mm, största äggblåsan 13 mm (och en massa småingar) så troligen äl-omslag om en tre-fyra dagar. FET nästa vecka om allt går som det ska. Känns overkligt men roligt! Jag är helt hög efter gårdagens naprapat/ostepatibehandling som verkar ha kickat igång alla mina endorfiner.

• Skytten

Gud vad jag bombar nu då. Men jag kommer på saker jag inte svarat på.

Tack Inanna för ditt inlägg om menscykellängd, ditt svar till mig.
    Tuvalina - journalister kan inte matte så därför behövde jag hjälp av läkemedelsupplysningen. Men du ledde in mig på spåret med halveringstider så det är jag så glad för. 

• Skytten

Tack Maryhe! Känns faktiskt riktigt bra att vara på gång nu. Nu har jag gjort det som är möjligt (i Sverige i alla fall....) och är nöjd med mina provsvar och det känns bra att CvL har tagit fram en plan med Lutinus som jag ska börja med samma dag som jag får äl-omslag för att boosta på gulkroppshormonet lite extra. Var i processen är du nu? Kram tillbaka!

Tack Sunseed! Ja, det är minsann lite spännande. Jag ska verkligen vila och ta det lugnt i helgen. Klarade min stora deadline så nu går det att luta sig tillbaka lite.

• Skytten

Söte - vad härligt och underbart att höra att det du väntar en liten tjej! Så glad för din skull! Förresten såg att du använt lutinus. Hur länge tog du det och fick du några biverkningar?

Linköping, jag brukar ha så där vid äl. Det är liksom ingen tvekan om vad som är på gång. Men före mens, nej, det brukar jag inte. Hm....kan det vara ett graviditetstecken som Mamma gås säger?

Tjorven - jo, tack min slemhinna brukar piffa på sig rätt bra. Altid något att glädjas åt.

Jag har just kommit hem efter att ha föreläst för 850 personer. Nu är jag helt urlakad. Och det känns som äl är på gång redan nu. Nu när anspänningen släppte var det som om kroppen tog sats och släppte allt.

• Skytten

Victoria - jag håller med! Man är väldigt nyfiken på alla. Ja, det var rätt spännande att ställa sig inför 850 personer och prata i en timme. Men det gick och nu fattar jag varför komiker blir så höga på publikens skratt. Det är en viss känsla att höra hundratals människor skratta. Och gråta. Det var lite av både och.

• Skytten

Vad härligt med kör! Jag håller med - att beröra andra är så häftigt och viktigt. Du kanske ska satsa mer på sången?

• Skytten

Haha Miss B - jag var precis likadan förr om åren men nu minsann kan jag till och med tycka att det är kul. Fast sekunderna innan jag går upp på scenen känns det som om jag ska svimma.

• Skytten

Jag har en fundering. Hur ska man se på det här....
    Jag var hos CvL i fredags och äggblåsan var 13 mm och ska ju växa två millimeter per dag ungefär och borde alltså vara 20 mm på måndag. Men jag känner redan nu att jag kommer få äl-omslag när som helst. Om så är fallet - hur ska det tolkas? Den kan ju max vara 15-16 mm nu. Är det ett dåligt tecken med äl innan blåsan hunnit bli 20 mm? Är det något som indikerar att det inte blir en bra FET?

• Skytten
    Zinfandel skrev 2012-03-17 19:50:58 följande:
    Jag hade varit överlycklig om jag hade haft ett enda ägg över 15 mm SkrattandeSolig
    Zin - kram!

Bengalen - tack för ditt svar! Jo, jag vet att just det här ägget inte ska användas till något, men jag började fundera på om man ska anpassa sin FET på något sätt efter att det går "fort" eller att det kanske är ett tecken på att äggen inte blir bra. (med tanke på alla hemmafösök vi gjort och prickat tiotals äl-omslag). Det kanske var en omöjlig fråga, men det slog mig plötsligt. Ja, jag hoppas att slemhinnan växer som den ska iaf!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?