• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket troligen i april, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg. 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 1 IVF försökmens RD 14.
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012

***SÄNGHALMSLIGAN*** 

***SPRAYAR*** 

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.

***ÄP/ET/FET*** 

mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Skytten, 40, Stockholm, CvL, 1 IVF, 1 FET, FET 2 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10.  Testdag 4/4. 

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Skytten

Förresten är det någon som gått hos Thomas på Linnékliniken? Är han bra? Om ni inte vill recensera läkare här så inboxa mig gärna.

• Skytten

Sunseed - tack! Det är skönt att känna att man inte är ensam eller reagerar onormalt. Om jag lyckas den här gången så ska jag fortsätta med Lutinus fram till tolfte veckan. Hm.

• Skytten

Sunseed - precis så jag till min sambo. Kanske jag blir mer motiverad om det lyckas. Men jag tycker att det är jobbigt att läsa om eventuella fosterskador pga Lutinus.... Och det gör mig också fundersam på att vilja sluta tidigare.

• Skytten

Jätteintressant med era punkt-diskussioner! Du är full av kunskap Sunseed!

Jag går hos en japansk akupunktör som använder sig av pulsdiagnostik och han vill inte behandla efter FET (eller ET). Han har lyckats ställa om min balans i kroppen på ett fantastiskt sätt.

Men jag vill också rekommendera osteopati! Jag har nu kombinerat akupunkturen med en behandling hos en naprapat som gått kurser i osteopati (hon är därmed inte fullärd osteopat) och jag har nog aldrig varit med om något liknande. Hon löste upp spänningar i nacken som jag dragits med i åratal och hon fick min spända bäckenbotten att slappna av. Jag var som en ny människa efter behandlingen. Och akupunktören märkte också effekten av deras två behandlingar i kombination. Jag sa först inte till honom att jag också varit hos naprapaten för att jag ville se vad han "såg" i min kropp efter den behandlingen. Han var mycket imponerad.

• Skytten

Vad glad jag blir för din skull Fjällsippan! Är det något vi behöver höra så är det historier om förstående läkare som inte diskriminerar pga ålder. Vad bra att du fått en plan, måste kännas skönt!

• Skytten

Tack Mamma Gås! Jag såg på hemsidan att han var nyast i gänget. Men som vi tidigare sagt här så brukar "nyare" läkare också vara mer på tå och rädda för att göra fel. Skönt att höra att han verkar bra!

• Skytten

Så var det över. Nästan. Min resa här i ivf-svängen tog just troligen slut. Det ena ägget klarade inte upptiningen och det andra ser inte ut att klara sig heller men de ska odla en dag till. Men jag känner att det inte kommer att gå. Och jag undrar om det är så bra att sätta in ägget en dag senare med tanke på att det skulle in i dag?
    Känns rätt tomt nu. Och alla prover, alla akupunktur, allt jag gjort var plötsligt förgäves.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?