• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Precis Inanna - jag håller med. Det är värt allt och man klarar det. Och jag förstår det sannerligen efter det du gått igenom.

• Skytten

Oro i kroppen. FET nästa vecka och jag känner mig inte så pigg i kroppen direkt. Flagyl tog ut sin rätt vill jag lova. Trött så jag ser i kors. Nu ska jag kasta i mig en Fluconazol och kan se fram emot några dagar av jobbiga biverkningar
    Apropå det - hinner Fluconazol, engångsdos 150 mg, gå ur kroppen på en vecka? Man ska ju inte ta Fluco eller Diflucan om man är gravid. Lite orolig över det. Någon som vet?

Jag var på akupunktur i måndags och jisses den här gången satte han fart på allt minsann men bakslaget blev extrem trötthet. Hoppas att det släpper snart. I morgon blir det naprapaten för att fixa till sig ännu ett snäpp.

Jag måste ju vara sist i världen att komma på det här men det finns ju stor risk att en FET misslyckas för att man inte får ägglossning. Det slog mig senast jag pratade med kliniken. Ibland får man ju positivt på äl-stickan men sen är det inte alls säkert att ägget släpper. Och då misslyckas FET sa läkaren. Som om jag inte har nog att tänka på. 

• Skytten

Finafina - du kan inboxa mig, skicka ett meddelande.

Tack Victoria - roligt att se dig här igen! Ja, det är tufft nu men det beror nog också på att jag är inför en stor deadline på fredag. Inte så bra planerat. Jag hoppas att ägget släpper som det ska. Jag vet att jag hoppat över några gånger och då har det blivit cystor istället.

Vi4 - som jag skrev till V så har mina äl någon enstaka gång inte blivit som de ska. Ja, tyvärr är det ju något man inte kan kontrollera. Jag ska på akupunktur på måndag igen så jag hoppas att han fixar till det sista som behövs. Tack för din medicin-input. Jag hoppas att den hinner gå ur kroppen.... 

• Skytten

Behöver era kloka råd nu.
    Står i grubbelval nu. Klar med Flagyl och ska ta Fluconazol. Halveringstiden är 30 timmar och det betyder att det tar 5 dygn för medicinen att gå ur kroppen. Då är jag på dag 15.
    Nu är risken att jag får äl-omslag snart och vad gör jag då om det blir FET före fem dygn har gått? Fluconazol är fosterskadande.
    Nu är frågan - ska jag nöja mig med bara Flagyl och strunta i Fluconazol? Men jag tänker att svampen nog kan vara ett problem och kanske en orsak bakom mina misslyckanden och det känns dumt att strunta i den. 
    Eller ska jag ta Fluconazol och strunta i FET om äl sker nu snart och avvakta med FET till nästa månad? Om vi undviker hemmaförsök så borde ju Flagylens rensning fortfarande sitta i. Eller?
    Snälla, alla kloka fina - hjälp!
    Klockan tickar..... 

• Skytten

Tack Zin och Fjällis! Ni är guld värda!
    Jag är på dag 10 och kommer att vara på dag 15 när Fluconazol går ur kroppen. Problemet är ju att min äl kan komma lite när som helst, allt från dag 11 till 19. Sista tiden har äl-omslaget oftast kommit kring dag 14-16. Så det kan ju gå vägen. Säg att det blir FET måndag, ni tror att det är ok? CvL har nämligen sagt att jag ska göra FET lite snabbare inpå äl.omslag den här gången. 
    Tyvärr kan jag inte ta Canesten. Jag har haft svamp i evigheter och Canesten och Pevaryl ger mig bara en brännande känsla och svampen kommer tillbaka direkt.

• Skytten

Nu tar jag Fluconazol. Håll tummarna att äl-omslaget kommer nästa vecka!

Men vad tror ni - kan Flagyleffekten hålla i sig till nästa cykel om jag måste hoppa över FET nu? Jag orkar inte göra om behandlingen. Jag har mått så dåligt av tabletterna.

• Skytten

Zin - tack! Jag ska inte duscha eller sexa och troligen gå naken i en vecka nu.   Tur att jag jobbar hemma. Jag tog den, nu är det bara att hålla tummarna för att jag kan göra FET.

Fjällsippan - tack så mycket för alla råd! Just det! Det tar ju ett tag för ett emryo att boa sig också. Nu känns det så bra, som att jag valt rätt och tog Fluconazol. Jag brukar inte må tip-top efter en kur men nu hoppas jag att det här är sista grejen i medicinväg som jag behöver utsätta mig för. String har jag inte haft sen 1999. Det där med bindor är lurigt, alla är ju så himla täta och plastiga. Om du (eller någon annan) har tips på bra märke tar jag gärna emot det.  

Miss B - du kanske läste mitt inlägg? Jo, min läkare sa att ibland (sällan dock!) kan det vara så att man får utslag på äl-sticka men sen släpper aldrig ägget. Och då är chansen att lyckas med FET minimal. Eller inte ens existerande. Jag frågade honom hur man ska veta men det går inte. Jo, om man är upphokad till ett ultraljud dygnet runt kring äl men det går ju inte. Fast nu så här i efterhand började jag fundera på VARFÖR man inte kan lyckas med FET ändå. Jag menar om slemhinnan är bra och man får in ett befruktat ägg. Men det kanske har med gulkroppshormonet att göra. Eller? Jag är så trött så jag inte tänker klart. Zin - ryck in. Eller kan det vara så att jag fick en cysta och den kan lura kroppen och därför blir man inte gravid vid FET.

Myran - you go girl! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?