• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Söte79 skrev 2012-03-16 17:51:32 följande:
    Tusen tack!!!

Skytten: jag använde Lutinus enda fram tills vecka 14. Fick inte direkt någon biverkning nej. Tyckte faktiskt att det kändes bättre med Lutinus än Crinone.
    Härligt att höra! Jag hoppas också att Lutinus ska vara bättre än Crinone. Det var så jobbigt med de där klumparna som kom ut. Hu!

Sunseed - jag kan inte riktigt berättat vad jag föreläser om för det är så pass ovanligt att jag då skulle "röja" mig själv. Jag hade gärna berättat, men så har jag varit lite för personlig här för att jag ska vilja att folk vet vem jag är.  
  • Skytten

Men åååååh! Nu såg jag att jag fått svamp på tungan. Flagylen. Suck. och Fluconazol verkar inte hjälpa mot det. Får man använda Mycostatin eller har ni andra tips? Känns inger bra m svamp i kroppen inför FET. Hoppas att det är lokalt.

• Skytten

Tack Fjällsippan och Myran! Blir det bra med vilket mineralvatten som helst? Ska genast ut och köpa.

Lite ångest idag - jag tror att jag missat äl-omslag. Igår kväll hade jag mycket äl-känningar, funderade på att ta ett test men gjorde inte det. Och nu när jag tog test, ingen glad gubbe. Och jag vet att man inte ska kika på CBs streck utan bara den glada gubben. Men igår var de blåa strecken nästan lika starka på morgonen och idag är det ena strecket ljusare igen. Plus att min temp är 36,9. Och jag brukar ha 36.6-36,7....

• Skytten

Tempade igen. 37,1 till och med. Men brukar det verkligen gå så fort med temphöjningen. Om jag misstänker rätt hade jag mitt omslag vid 22-23 igår och redan nu temphöjning. Kan det stämma? Eller kan jag hoppas på någon mildare infektion som ger tempökning, svampen i munnen? Stress? 
    Jag orkar inte ha gått igenom allt den här månaden och sen missa äl.  

• Skytten

Hemulen - tack för svar! Jag vet inte hur kort/långt omslag jag brukar ha för jag brukar nöja mig med att testa en gång och får jag omslag så testar jag inte igen. Jag brukar få omslag på morgonen men ibland har det kommit sent på kvällen. Vid förra FET kom det sent på kvällen men sen när jag ringde CvL dagen därpå så ville inte sköterskan räkna dagen innan som äl-omslagdagen utan hon menade att det blev följande morgon. Vilket jag tyvärr tror var helt fel resonerat och att ägget därför sattes in för sent. När de satte in ägget kändes det redan dagen efter så som det brukar inför mens, som om slemhinnan redan var på väg att sticka. Och jag fick spottings redan på dags sju tror jag det var och fullskalig blödning RD11.
    Jag tror faktiskt att det spelar roll från vilken tidpunkt man räknar äl-omslag. Suck. Men vad tror ni? Kanske jag ska tjata till mig ett till vul på måndag och se om blåsan finns kvar?

• Skytten

Tack Vi4 och Linköping! Usch, det känns verkligen tröstlöst nu. Så himla dum som inte testade igår när jag kände av det så tydligt. Nu har äggvitesekretet kommit så ja, det ser ut som om jag missat. Ska kanske testa att ringa gyn i morgon iaf. Om blåsan är kvar kanske det finns hopp....?

• Skytten

Vi4 - tack för ditt stöd! Jag blir så glad! Ja, du har rätt, jag kanske borde testa igen. Funderade på att göra det ikväll men nu kanske det är för sent. Och jag minns inte när jag kissade senast och det ska gå fyra timmar..... Mitt äl-sekret är lite lurigt. Ibland kommer det före äl och ibland kan det hålla i sig efter. Jag blir inte klok på det.
    Hur gick det med ditt äl-test?

Hemulen - tusen tack! Jag blev verkligen peppad av ditt inlägg och hoppas att det kan vara så, en dipp och så kommer det igen. Ja, jag brukar kunna fånga äl-omslag på morgonen men ibland har det skett på kvällen. Då har jag förvisso inte testat morgonen efter, så det skulle ju kunna vara så att jag skulle få en glad gubbe på morgonen också en sån gång.
    Åh, jag håller verkligen tummarna för att du ska bli ruvare i morgon!!! Spännande! Kram!

Bengalen - tack! Jo, jag ska fortsätta testa. Det har ju hänt att min kropp lurats och gett utslag först dag 19 men det vore inte så bra för då hinner nog min slemhinna bli för gammal. Den var 9 mm i fredags. Jag hade inte fattat det förrän CvL-läkaren sa det - att en slemhinna faktiskt kan bli för gammal också.

• Skytten

Testade och nej ingen glad gubbe och det ena strecket lika svagt som i morse. Men det är CB-test och man ska ju inte egentligen titta på strecken säger de, men, men....
    Okej hoppas på i morgon då är jag på dag 15. Inte så bra.
    Har fortfarande äl-sekret. Vi snackar låååånga strängar....ursäkta äcklig detalj. Och det moler i magen. Så något är ju på gång eller sker just nu eftersom jag borde ha testat i lördagskväll.

Vi4 - heja!!!

• Skytten

Dag 15. Ingen glad gubbe och 36.9 temp. Så det ser kört ut. Fasen, jag tror att jag är mer besviken än jag varit på länge. Jag var så laddad, varit på akupunktur, osteopati och ätit Flagyl och Fluconazol. Redo liksom. Och så platt pannkaka av allt.

• Skytten

Tack alla som engagerat sig i min jakt på den glada gubben. Jag blir alldeles varm.
    Var hos akupunktören nyss och han kom in och var så glad:
    - Jaha, nu är det snart dags!
    Och jag började storlipa och sa att jag troligen missat äl-omslaget. Så han satt där och tröstade mig i fem minuter. Han är så söt. Och han sa att min kropp är så mycket mer i balans nu och i april kanske ännu bättre.

Syskon nu - tack för ditt stöd! Vad betyder skuggplus?

Vi 4 - CvL vill absolut att man testar på morgonen. Jag mejlade med dem och de sa att jag ENDAST ska testa då, inte på em eller kväll. Undrar varför de är så stränga. Tack för pepp och stöttning!

Hemulen - tack och kram! Ja, fy det är en pärs! Och jag ringde samarbetsgyn här i Sthlm och ska få komma och leta äggblåsa i morgon. Jag känner dock hur det värker på vänster sida nu, så den sticker nog nu idag. Håller tummarna för dig! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?