• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kära fina Zin, Fjällsippan, Inanna, Tjorven, Nu syskon, Maryhe och Myran - tack för er omtanke och ert stöd. 
    Jag blev helt utslagen av samtalet och somnade. Hade oroat mig lite för upptiningen men inte anat att det kunde går så här illa. Jag jobbade på som vanligt och så började mobilen ringa och på en sekund förstod jag att det var CvL. Sambon kom hem och för en gångs skulle hade han en plan - okej, då tar jag Flagyl och från och med nästa månad börjar vi med hemmaförsök. Men jag känner mig bara trött, trött, trött....
    Har tyvärr inga stora förhoppningar om det sista ägget. Jag tror hon sa något om en tappad cell, jag slutade lyssna när hon sa att det ena inte klarade sig.
    Tack för att ni finns där! 

• Skytten

Mirakulöst nog klarade sig det andra ägget och började dela sig. Jag hade gett upp hoppet och var på väg på en utflykt med sonen när Torbjörn ringde och ville att jag skulle komma in så snabbt som möjligt. 
    Så nu ruvar jag. Men känner mig inte riktigt glad. Jag blev så chockad igår så jag kan inte riktigt ta in det här. Jag försöker nog mest låtsas som om det inte har hänt. Jag funderade på om det är värt att ens sätta in celler som varit skadade men Torbjörn menade att det inte ska leda till framtida skador.
    Tack till er alla som hållit tummarna!

P.S. Såg en kändis i väntrummet. Funderade på hur mycket skvallertidningarna skulle betala för den nyheten. Kanske skulle bekosta min FET. Hehe. Jag SKOJAR bara.

• Skytten

Grattis Zin! Äntligen är du igång! Jag ska hålla tummarna och tänka goda tankar varje dag.

Grattis pp08! Vad roligt!!!

Maryhe - så intressant med kroppen. Jag är övertygad om att blockeringar och låsningar spelar roll. Jag var till naprapat/osteopat nyligen och jag kunde verkligen känna hur hon fick mitt bäcken att ställa om sig och slappna av.

• Skytten

Sunseed - jag läste dina tidigare inlägg, tusen tack! Så gulligt av dig! Jag trodde verkligen att det var över. Och har svårt att ta in den här vändningen men det kanske kommer.
    Haha Hänt Extra skulle nog hoppa i taket av lycka.  

• Skytten

Om ni bara visste (jag hoppas att ni vet) vilken energi ni ger. Jag har haft två mardrömsdagar och tack vare era gulliga inlägg har jag stått ut.
    Tack Bengalen (ja, det var lite spännande med kändisen , men hon försökte verkligen skyla sig på väg ut så jag tyckte så synd om henne och skulle nog aldrig våga/vilja avslöja henne), Tjorven (jag hoppas att du har rätt i att det är en stark rackare), Inanna, Myran (ja, det är ett litet scoop och jag skulle sannerligen behöva pengarna men mitt moraliska jag säger nej ), Tuvalina (jag hoppas att du har rätt!), Maryhe, Victoria, Zin, Hemulen (ja, minst sagt dramatik, jag ska försöka njuta) och Vi4 (wow, hoppas att din akupunktur har rätt i att förlorade celler i slutändan blir bra) och kram till er alla!

Jag önskar att jag kunde vara hemma och bara ta det lugnt nu den närmaste veckan men tyvärr ska jag på jobbresa mån-ons. Men jag får väl hoppas att det är bra att ha annat att tänka på.
    Sista chansen nu. Vill helst inte tänka på det. Men hoppas att osteopati- och akupunkturbehandlingarna gjort susen.

• Skytten

Mensvärk på RD1. Det bådar ju inte gott. Plus min vanliga pms-värk i kroppen. Lite sugen på att sluta med Lutinus för jag gissar att mensen kommer snabbare då. Men nu ska jag ut på jobbresa och vill inte blöda på den.
    Men om mensen sätter igång så här snabbt - borde man inte kunna säga att kliniken misslyckats i sin bedömning? Och så kan jag få tillbaka mina pengar. Jag fantiserar högt och brett förstår ni.

Linköping - svårt att veta vad man ska säga. Grattis till att lyckas bli gravid och så tråkigt att det inte höll i sig.

Nu Syskon - tack!

Förresten jag ska flyga i morgon, en timmes flyg, och Lutinus kan ju orsaka blodproppar. Tror ni att det är någon fara?

• Skytten
    Fjällsippan skrev 2012-03-26 10:42:44 följande:
    Jättegrattis till ruvningen ! Ta det lugnt, och sluta absolut inte med Lutinus. Alla känslor/upplevelser av pms, total uppgivenhet osv under ruvning med progesteronbehandling är helt normala och betyder ingenting för den faktiska utgången på testdagen. Tummar till dig!
    Nu är jag hemma igen efter jobbresan. Puh, det har varit långa dagar och jag har hållit sex föreläsningar. Hade ordentlig värk i blodådorna (vägrar att kalla dem åderbråck ) vid knävecken. Så progesteronet gör sitt antar jag. Tusen tack Fjällsippan för ditt svar - min dumma Iphone kunde inte svara men jag läste under resan och det var så skönt att få din input. Jag har fortsatt med Lutinus och ja, det är som det brukar under en ruvning, en massa känslor och tankar. Mycket pms-vibbar idag igen, arg och städsugen.

Tack också Vi4 och Zin för ert stöd i min oro där på söndagskvällen! Ni är bäst!

• Skytten

Tack Mamma gås! Ja, det är ett elände med hormonerna som får en att bli galen. Helst vill man ju bara sova fram till TD. Men det var bra att resa trots allt, hann inte tänka och känna efter så mycket. Jaaa, jag önskar att jag kunde vara mer öppen ang mina föreläsningar men det går inte. Men någon gång, när den här karusellen är över då ska jag berätta.
    Hur är det med dig? 

• Skytten
    Mamma gås skrev 2012-03-28 15:20:34 följande:
    Det är väldigt bra, förutom att jag har just nu har influensa och är helt däckad av febern. Jag har äntligen fått tillbaka glädjen och orken så är det bara att fortsätta på den banan och hoppas att det håller i sig tills vi ska göra vårt försök i maj Glad På tal om föreläsningar var en barndomsvän till mig på föreläsning om mobbing i dag och hennes referat efter den var "den bästa föreläsningen hon någonsin lyssnat till gällande mobbing" och hon har lyssnat på många föreläsningar då hon är gymnasielärare.

När har du TD?   
    Härligt att höra att du hittat tillbaka till glädje och ork. Akupunktur är verkligen så bra! Om du har möjlighet, testa och osteopati. Det var helt fantastiskt och superbra att kombinera aku med osteopati. Hoppas att du kryar på dig snabbt! Min TD är 7 april men jag har sån mensvärk redan nu så jag tror att mensen kommer på måndag eller tisdag. Känns precis som vanligt när mensen är på väg. Tyvärr. 
  • Skytten

Sunseed - åh jag fattar verkligen att du är arg! Den där känslan när man slösar bort toppägg och så inser man att allt inte är helt utrett. Man känner sig så maktlös! Hade du fått spola med kontrastvätska i äggledarna och livmodern iaf? Eller har de inte gjort några sådana undersökningar alls? Har du frågat varför? Jag håller så tummarna för dig att du ska få det som behövs. Du har ju stora chanser att lyckas med tanke på kvaliteten på dina ägg! Men jo, en sak till - har du fått läkarna att medge att det är själva fästandet som är problemet? För när jag för det på tal med min läkare och gyn så säger de alltid att så är det mest troligt inte, utan det är ägget det är fel på. Jag har ju också haft toppresultat - på utsidan, vilket de poängterar - men nu senast sa läkaren (en ny) när mitt ena ägg inte klarade upptiningen att det oftast är tecken på dåliga ägg. 

Miss B - tack för ditt stöd! Japp, nu ska jag försöka vila efter resan. Var till min psykolog idag och det var faktiskt första gången sen chocken i fredags som jag verkligen släppte och bara grät. Har hållit ihop så länge nu, men nu kom det.

Maryhe - jaaaa vad bra med FET på tisdag. Lycka till!

Zin - jag behöver väl inte påminna dig men ha koll på preskriptionstiden för att anmäla felbehandlingar. Så att du inte missar det.

Ego - jag har väldigt mycket värk i livmodern nu. Undrar om det är biverkningar från Lutinus. Det står att man kan få livmoderkramper. Och då tänker jag - det kan ju inte vara bra med kramp om ett ägg ska fästa?! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?