• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men oj. det här blev ju rena rama symtomjakten. Jag tror fortfarande att det är mensen. Men jag är glad över er optimism.

MissB - ja, jag låste visst den där sidan någon gång och har inte fattat hur jag ska få upp den. Jo, jag har en son på sju år. Och det var en extremt jobbig traumatisk förlossning som gjorde att jag där och då bestämde mig att aldrig försöka bli gravid igen. Men så hände något och kroppen fick en egen vilja. Och här är vi nu.

• Skytten

Men hurra och grattis Tjorven och Ciara! Vilka underbara nyheter!  

Ciara - tack för din input om Lutinus och införingarna. Jag tror också att det mer handlar om att slemhinnan är otroligt irriterad av Lutinus. En plåga att få in staven numera.

Tuvalina - tack! Ja, vi får väl se. Jag känner ju igen mina pms-symtom alltför väl. Just nu storstädar jag, som jag alltid gör dagarna före....

Hemulen - jag är på RD 7 och tänker väl testa på testdagen RD 14, den 7 april. En evighet kvar.

• Skytten

Vi4 - tack! Ja, vi får se vad min molvärk beror på. Jag fick komma till gyn på måndag om jag vill, kanske jag gör det. För på tisdag reser vi iväg på påskledighet så det skulle ju vara skönt att få det kollat innan jag far. Inte minst det här med slemhinnan som snart krackelerar av Lutinus.

Turlid - tusen tack för dina tummar!

Bengalen - hoppas att din mens kommer igång nu!

Jättekul förresten att höra att akupunktur gett sån effekt för många!  

• Skytten

Nu har jag fått min sedvanliga kroppsvärk inför mens och på hakan ploppade två finnar upp som också alltid kommer två-tre dagar innan mens. Så jag är ganska säker på åt vilket håll det barkar.
    Men - jag skriver inte det för att ni ska säga att det är graviditetssymtom även om det är jättefint med allt ert stöd.
    Istället behöver jag råd:
    1. Jag vill sluta med Lutinus för jag har troligen fått svampinfektion och staven går knappt in längre. Men det känns ju inte som någon idé att använda svampmedel eftersom man ska i med Lutinus varje dag. Om jag nu måste fortsätta med L - hur länge måste man göra det? Cvl-läkaren sa i tre månader om jag nu blir gravid, men det är helt omöjligt. Kan man sluta tidigare?
    2. När brukar det vara tidigast möjligt att tjuvtesta och se om man är gravid? Jag ska nämligen ut och resa och måste bestämma mig för om jag ska ta ut mer Lutinus, för dit jag ska finns inga apotek.

Jag ska nog åka till gyn i morgon för det känns verkligen inget bra. Molvärken fortsätter och som sagt, det känns som om jag "korkat igen" där ner. Ursäkta.....

• Skytten

Tusen tack Zin, Tuvalina och pp08! Ni är så himla gulliga. Jag är på RD8. Det betyder att jag kan testa i morgon kanske då. Eller på tisdagmorgon innan vi åker. Tack för Pevaryl-tipset! Och tack för trappa-nerrådet. Jag ska ringa gyn i morgon och kolla vad hon tycker om två L om dagen.
    Jag har sååå ont i kroppen nu, det är så jobbigt. Avskyr min pms, den är verkligen fruktansvärd.

• Skytten
    pp08 - vad kul! Okej, jag härdar ut men det är svårt att känna sig motiverad att knöla in Lutinus när hela kroppen skriker mens. Tack för ditt stöd!
  • Skytten

Tack för finger- och rumptips.
    Jag ska testa det ena men inte det andra. För hej och hå, mitt alltihopa, så fick jag besvär med mina gamla graviditetshemorrojder. Blä! Så det känns inte lägligt med något där just nu.

• Skytten

Tack Zin, jag får nog fortsätta framtill ändå, men det börjar bli riktigt outhärdligt. Ska nog ringa gyn och be henne kolla läget i morgon för jag fattar inte hur jag ska stå ut med det här på resan. 
    Och hemorrojden värker som f-n så nu måste jag i med Alcosanal också.
    Ibland finner jag mig själv stirrande med eld i ögonen på min man.
    - Vad är det? frågar han.
    - Om du bara visste och behövde gå igenom hälften av det jag går igenom, morrar jag.
    Grrrr!

• Skytten

Nu har jag varit hos gyn och hon blev bekymrad när hon såg mig. Jag blek som ett spöke. Så det blev snabbsänka och TSH-koll och gyn. Som tur var ingen infektion i kroppen enligt snabbsänkan. Hon tog svampodling men kunde inte se några fel i slemhinnan direkt. Ultraljud gjorde hon inte. 
    Hon ville absolut att jag skulle fortsätta med Lutinus så det gör jag. Värken i magen fortsätter.
    Jag gissar på mens i morgon. Jag har inte tjuvtestat.
    Tack Victoria! Ja, det är ett elände att behöva knöla in dem och så känns det hopplöst samtidigt. Tack för din omtanke! Hur gick ul?

Maryhe - håller tummarna för morgondagen! Jag tycker att det är ganska påfrestande när de säger att man ska vara glad och tänka positivt. Då får man ju bara dåligt samvete när man inte lyckas göra det. Min jobbresa var bra för att ta bort tankarna men nu är det oceaner av ledig tid framför mig så det blir nog tufft.

Underverket - jag gjorde en veckas kur med Flagyl utan att egentligen ha symtom och sen en kapsel Fluconazol på det. Jag har gått på akupunktur en gång i veckan och det räckte med två månader för att börja se riktigt bra resultat.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?