• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe - vilken smart manöver för att leda undan tankarna. Jag ska testa det. Plus att jag ska på Qigong ikväll, det brukar göra nytta.

Förresten hur ser ni på värktabletter under ruvning? Jag har så jätteont i kroppen, som jag alltid får inför mens, och jag bara suktar efter mina alvedon. Kan jag ta två? Tror ni....? 

• Skytten

Tack fina Tjorven! 
    Jo, tyvärr brukar jag ha molvärk upp till en vecka före mens. Och nu har den här fruktansvärda kroppsvärken kickat in. Det känns ungefär som influensavärk, öm i alla ryggmuskler/leder och kring lungorna och så sprids värken via nacken till huvudet. Det är tortyr.
    Aaaalvedon???? 

• Skytten

Zin - här jinxar vi på. Nä du, jag är G A M M A L nog att känna igen symtomen i den här kroppen. Den här smärtan som sätter sig i lederna är mitt främsta pms-tecken. Och finnen som sätter sig på exakt samma ställe på hakan. Nu jävlars ska här knarkas alvedon!

• Skytten

Haha! Jinxa. Min mans favoritord - du vet, skrock - man ska inte säga att något blir så som man vill för då blir det inte så. Don´t jinx it. Och så lite försvenskat uttryck på det.
    Här en liten förklaring från nätet:
    A jinx is a little like a magical spell, specifically to make something go wrong. It's often used to refer to something good that is hoped will happen, but that might not happen if you talk about it in advance. "Don't jinx it by talking about it." 

• Skytten

Söta Myran - tack! Ja, så känner jag också. Om nu mensen ska komma, kan den bara komma och sluta plåga min kropp. Men jag gissar att den håller sig undan lite längre tack vare Lutinus. I morgon kanske jag tjuvtestar... Måste kolla hur många test jag har. Kanske bara har ett.
    Jobbigt att din mens inte sköter sig som den ska. Kram! 

• Skytten

Hej alla gulliga som undrat hur det går för mig! Jag blir ju lite rörd när jag ser det ni skrivit. Ursäkta väntan men jag är ute på påskresa och inte hunnit koppla upp förrän nu. Så här är jag nu i fjällen, inte ett apotek på mååånga mils avstånd och jag har bara tagit med ett graviditetstest. Så jag ska härda ut och vänta till TD 7 april. Värken i kroppen fortsätter men finnen på hakan är borta. Så jag hör av mig igen till helgen...eller tidigare om mensen kommer. Kram!

• Skytten

Maryhe - grattis till ruvarstatus! Vilken tur att det hämtade sig! Vad sa de till dig om det här med tappade celler? Jag var ju med om samma sak, två tappade celler vid upptining och så tog det sug under natten och blev fyra igen. Kram och hoppas du får en lugn och fin ruvartid. Mamman - vad tråkigt! :( Bra med en plan iaf. Bengalen - lycka till med nya upplägget!

• Skytten

Maryhe - grattis till ruvarstatus! Vilken tur att det hämtade sig! Vad sa de till dig om det här med tappade celler? Jag var ju med om samma sak, två tappade celler vid upptining och så tog det sug under natten och blev fyra igen. Kram och hoppas du får en lugn och fin ruvartid. Mamman - vad tråkigt! :( Bra med en plan iaf. Bengalen - lycka till med nya upplägget!

• Skytten

Vi4 - men så gulligt att du till och med drömt om mig! Jag var helt säker på att mensen skulle komma i natt, vaknade och hade så ont i magen. Moler fortfarande så det r oroligt. Zin - vad härligt med lovande start! Tänker på dig och hejar! Miss B - jag tror de flesta, om inte alla, känt som du. Helt normalt. Stor kram!

• Skytten

Hej alla kära! Jag testade negativt. Dag 34, RD 14. Känns helt väntat. Men nu undrar jag varför kommer inte mensen. Jag brukar få på dag 30, Max 32. Är det pga lutinus? Vad gör jag nu? Slutar m Lutinus och meddelar CvL. Ett annan fråga - det här gravtestet man får från kliniken. Kommer kontrollstrecket direkt man kissar på Stickan eller finns den där från början innan man börja kissa? Jag blir så trött på mig själv - jag klev upp och skulle kissa och så kom det pyttelite och nu vet jag inte om det var nog för att ge korrekt utslag. Men om jag hade ett klart och tydligt kontrollstreck borde väl testet ha funkat?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?