• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag är lite putt på min man. Han lovade ju att ringa husläkaren och vara lite tuff med att vi måste få hjälp med blodprover till ÄD-kliniken. Han ringde i måndags och då var telefontiden full och så skulle han göra det igår men då var telefontiden full igen för han ringde försent. Så idag var jag tvungen att ta över och har nu ringt kliniken som hjälpte oss med insemination och hört om de kan skriva en remiss på prover. Sköterskan trodde de kunde hjälpa till, men sa att problemet är om det är ovanliga prover som inte finns med på deras beställningar om jag fattade rätt.

Så snälla ni kan ni hjälpa mig att "översätta" nedan prover om det heter ngt annat för jag ska dit imorgon fm.
    Är detta ovanliga prover?

Plasma homocysteine
    Prothrombin-gene-mutation G20210A
    Anticardiolipin Antibody IgG
    Anticardiolipin Antibody IgM
    Antithrombin III
    Lupus anticoagulans
    Protein S
    Protein C
    APC-Resistance
    Anti-beta2 glycoprotein antibodies

Cystic Fibrosis Screening
    Caryotype

• myran6801

Tack söta cice för svar. Jag hoppas sköterskan kan hjälpa oss imorgon. Hon jobbar dock inte med immunologi.
    Kram

• myran6801

Cice, åh vad gullig du är som erbjuder dina terminologiböcker men tyvärr är det för långt fr Stockholm. Kram

• myran6801

Zin, du är som ett levande uppslagsverk. Vad gjorde vi andra utan dig!!!!!! Tack finaste för utförlig förklaring och genomgång. Håll tummarna att vi får hjälp med remiss imorgon. Det är på samma ställe som Hjärte fått hjälp. Kramis

• myran6801

Linköping, söta tappra du vad du fick gå igenom. Dock skönt att Svend tyckte du ska prova igen. En stor stor Styrkekram

• myran6801

Har just varit och pratat med en sköterska om alla prover som ska tas. Hon hade inte remisserna som behövdes till immunologiproven men lovade att söka rätt på dem. Tack gode gud att det finns hjälpsamma människor i denna karusell. När vi gick därifrån sa min man att det känns som vi gör ngt brottsligt och måste förlita sig på människors välvilja. Varför kan inte bara vår husläkare hjälpa oss. Inget är lätt. Hoppas nu bara allt fixar sig. Kram på er alla

• myran6801

Tjorvis, så klart du ska hänga här hos oss!!!! Hoppas det löser sig med medicin på ngt sätt och det vet jag att det kommer göra för du är så driftig!!!! Skönt iallafall i allt elände att din man känner sig lite bättre. Hoppas ni får en fin midsommar med era vänner. Kran

• myran6801

Miss Boring, du ska se det kommer gå jätte bra! Jag gjorde ju en insemination där och det gick jätte smidigt och kändes absolut ingenting. Däremot gjorde jag det hemma på SH och det gjorde sk.t ont! Så min erfarenhet är att de är jätte duktiga. Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?