• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven vännen, jag tror fortfarande det är stress som ligger till grund för din mans problem. Har han fortsatt att gå till Lotta? Kanske kan det eller akupunktur hjälpa. Kram

• myran6801

Blir så trött och förbannad, måste bara ventilera även om det inte hör hemma här i tråden. Men vi bad vår husläkare om hjälp med några blodprover på mig och min man som kliniken i Spanien bett oss ta inför ÄD. Men vi fick till svar av husläkaren att de hjälper inte till vid Ivf och äd. Det är tacken för att man aldrig har belastat vården men däremot betalt skatt och bidragit. Det är tacken för att man varit en idiot och satsat på jobbet och glömt bort sig själv och sitt eget liv. När man nu behöver hjälp med två blodprover säger de nej. Min man blev irriterad kan jag säga, han är en mkt lugn och snäll person men idag tror jag att husläkaren kommer att få samtal från en mkt ifrågandesättande och irriterad person!

• myran6801

Soligor, jag förstår att det är så det funkar men tycker det är urdåligt. Min man och jag har inte varit en enda gång hos vår husläkare sedan vi listade oss där och nu när vi ber om hjälp inför ÄD utomlands som vi finansierar helt själva så säger de nej. Vi har bekostat alla våra 4 ivf själva för vi hann bli för gamla så vi fick ingen hjälp fr landstinget. Innan vi sökte för barnlöshet har vi i princip aldrig belastat vården, därför känns det så orättvist. Systemet är så godtyckligt uppbyggt, tjatar man så får man hjälp eller om man hamnar hos rätt person.

• myran6801

Tjorven, jag hade tänkt gå till SO men problemet är att han går på semester på tisdag o kommer inte tbx förrän i augusti. Annars är ju han fantastisk!

• myran6801

Var hos Gyn på morgonen men tyvärr kunde han inte hjälpa till med blodproverna för han går på semester och svaren hinner inte komma innan dess. Sååå typiskt!!!! Nu står mitt hopp till att mannen lyckas övertala husläkaren att hjälpa till. Fasiken att allt ska krångla.

• myran6801

Hade peppat min man med argument inför samtalet med husläkaren. Men när han ringde var telefontiden fulkbokad!!!! Vilket system!!! Så han ska ringa imorgonbitti. Självklart ska vi säga att vi kan betala för proverna, vi är ju multimiljonärer (skämt ). Tur man är gammal så att man uppnått en lön så att man har råd att skaffa barn.....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?