• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Tuvalina skrev 2010-07-10 22:21:35 följande:
    Hej kroppknopp!

Bra FSH värde! Det låter spännande, tror du har alla möjligheter. Själv ska jag gå och testa mitt FSH vid nästa mens som infaller i slutet på juli. Det blir spännande. Sen öppnar IVF kliniken i början på augusti då min läkare också kommer tillbaka och då ska vi testa lite mer. Spermaprov bl.a. Jag blev bara orolig nu att min man är för gammal för att vi ska få göra IVF? Någon som känner till något om åldergräns på män? Han fyller 55 i november.

A
    Åldersgränsen är 55 för män när det gäller landstingsbekostade IVF men om det innebär att man får vara 55 och ej 56 fyllda vet jag ej.
  • Tuvalina

Tack Inanna för det svaret! Vi ska ju göra IVF på en privatklinik och som samarbetar med en privatläkare och han fylleri november så skyndar vi oss så hinner vi...

• kroppknopp

Hej! Någon som vet om det finns IVF-kliniker som är "bättre" för oss som är 40+? Har gjort tre försök på S:t Göran och funderar på om man ska prova ett 4:e försök på en annan klinik.

• turlid70
    Hej tjejer! Alldeles nyss såg jag första droppe av min sista mens innan sprayningen! Är så lycklig att kroppen sköter sig! Jag ska börja med spray på dag 21, vilket blir då 3/8!

Det var nog urinvägsinfektion jag hade trots allt, men gick för sent till vårdcentralen. Dem såg förhöjda värden men kunde inte med säkerhet  säga vad det var. Kan det ha vart en märklig ÄL? I vilket fall mår jag bra nu och det känns som det skall i magen, men mensvärk och så.

Jobbar sista dag idag och på fredag åker vi bort till Kreta! Kan tyckas dumt att lämna Sverige när det är så varmt här, men det kunde vi ju inte veta för tre månder sen och vintern var ju aå jobbig.

Ha en bra dag allihopa!
  • Tuvalina

turlid70 skrev 2010-07-14 09:26:40 följande:
    Hej tjejer! Alldeles nyss såg jag första droppe av min sista mens innan sprayningen! Är så lycklig att kroppen sköter sig! Jag ska börja med spray på dag 21, vilket blir då 3/8!

Det var nog urinvägsinfektion jag hade trots allt, men gick för sent till vårdcentralen. Dem såg förhöjda värden men kunde inte med säkerhet  säga vad det var. Kan det ha vart en märklig ÄL? I vilket fall mår jag bra nu och det känns som det skall i magen, men mensvärk och så.

Jobbar sista dag idag och på fredag åker vi bort till Kreta! Kan tyckas dumt att lämna Sverige när det är så varmt här, men det kunde vi ju inte veta för tre månder sen och vintern var ju aå jobbig.

Ha en bra dag allihopa!

TACK turlid! Vad spännande det ska bli att följa din sprayingsprocess... Jag kommer nog börja med det i september om jag har tur. Vad bra att det ordnade upp sig med magproblemen! Ha det så skönt på Kreta!

Anne

• Riita

Är också snart 40 och har påbörjat IVF-försök nummer 1. Har sprayat i 8 dagar. Så spännande och jobbigt samtidigt. ÄP ska ske i vecka 39 eller 40.

• Tuvalina

Hej Uppsala2010! Välkommen hit till forumet!

Vad är det som händer i dig när du nu börjat spraya, är det jobbigt rent fysiskt eller psykiskt?

Vill gärna höra mer om din process, om du vill alltså!

Anne

• vilma32

Hej,vi har försökt nu ganska länge,4 ivf, min man har gjort testikelbiopsi alla gånger, sista gången nu så upptöckte dom en polyp som jag fick ta bort,nu är jag gravid eller väldigt nytt, är på ruvardag 14, testdag fredag men testade dag 11 och idag dag 14 starkt plus, så nu hoppas vi det går vägen..så att närma sig 40 är nog inte så farligt, lycka till

• sushikatten

Vilma 32: Underbart med Plus ! Supergrattis ! Det finns inget mer underbart än att få plus! Håller tummarna att allt ska gå bra!

• El66

Hej på er tjejer,

Jag har varit i Er sits och fick mitt barn efter 2:a IVF-försöket när jag var 39. Känner folk runt 25 som inte lyckats efter flera försök så det behöver inte vara kört bara för att man är äldre.

Önskar er alla lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?