oceanney skrev 2010-08-04 11:46:21 följande:
Hej Kristina! Vad kul. Jag inboxar dig detaljerna om min klinik.
Tror absolut inte att det är lägre chans i Frankrike. Tvärtom. Nationell statistik och framför allt en som räknar in alla åldrar skulle jag nog ta med en stor nypa salt. Det blir lätt äpplen och päron.
Hej Oceanney! Tack för svar - inboxa mig gärna, men som ny på Familjeliv har jag ingen aning om vad det betyder..
. Statistiken så: jag såg en broschyr om ivf i väntrummet till en gynekolog i Frankrike, där stod det 20-25% chans till graviditet. Har även läst en annan artikel på nätet att många fransyskor åker utomlands, Barcelona är t ex populärt, för att de har hört att chansen är större där.. men som sagt, jag vet ingenting säkert! Tycker bara att det är oerhört svårt att få fram vettig info om IVF-kliniker om man googlar på franska, däremot dyker det upp en mängd kliniker som erbjuder sina tjänster på svenska google.. så det känns som det är krångligt och svårt att få till ett IVF enkelt och smidigt i Frankrike. Därför valde vi Sverige, och för att vi kunde kombinera det med vår sommarsemester. Tyvärr slutade det ju tråkigt men vi tar nya tag nu.
Jag vill gärna ha all info som du har, om du vill! Tack på förhand. Sommarkramar!