• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Tuvalina

Vad härligt att höra era positiva erfarenheter! Det ger mig hopp. Igår lämnade jag in FSH, T3, T4 och prolaktin blodprov som jag tog på mig själv (jag är sjuksköterska) med hjälp av min älskade man... nu väntar det första steget.

• HarperSeven

Hej! Jag är gärna med här. Jag fyller 40 år om en vecka och har precis gjort klart mitt andra IVF försök. Första försöket gjorde jag för tre månader sen. Då blev det fem ägg men bara ett ägg blev befruktat. Det ägget hade genetiska fel och det blev inget ET. Den här gången så blev det också fem ägg. Fyra ägg befruktades men tre av dessa hade genetiska fel. Det var ET i dag med det embryot som klarade det genetiska testet. Jag gör IVF i Tyskland pga av att vi har bott här i knappt två år. Fr.o.m. nästa vecka så kommer vi att bo i Holland. Om det inte fungerar den här gången så ska vi försöka i Holland alternativt göra det på distans på vår klinik i Tyskland. Jag tycker att IVF fungerar bra med nässpray, sprutor, ÄP och ET. Men det är jobbigt psykiskt. Vi har en femårig pojke sen tidigare. Men vi vill jätte jätte gärna ha ett barn till och ett syskon till vår son. Jag hoppas att det kommer att gå vägen den här gången.

• mojmoj23

Jag har fyllt 40. Plockade två ägg i Falun varav ett blev befruktat och fastnade. Är nu i v 27+. Falun sägs vara bäst. Har gjort två behandlingar med sprutor under 2009 men fick då inte åka pga bara en fin äggblåsa.

• HarperSeven