turlid70 skrev 2010-08-03 10:29:40 följande:
Hej tjejer! Har börjat med min sprayning idag.
Hade svårt att starta måste jag säga. Hade väntat och väntat så länge på det här och nu när tiden kom så känner jag ångest? Vanlig nässpray tål jag inte och tar aldrig den, men det är inte därför jag känner ångest utan för att jag är skräckslagen hur jag klarar av behandlingen framöver. Just nu känner jag ingenting, är bara lite ledsen liksom. Har två veckor kvar på min semester och sen börjar jag jobba på halvtid i en månad så att jag hoppas att det underlättar under processen.
Ha en bra dag! Kram.
Gjorde själv korta metoden (Decapeptyl, 'klimakteriesprutorna' som motsvarar din spray, påbörjades samtidigt som Puregon) så jag kan tyvärr inte uttala mig om sprayandet och nedregleringen men om du är orolig för själva behandlingen när du börjar med Puregon/Gonal F eller liknande så vill jag bara säga att det inte är någonting att oroa sig över.
Jag hade inte en enda otrevlig biverkning av medicinerna. Jag mådde toppen under hela behandlingen och jag fick ändå en halvhög dos Puregon, 225 IU under cirka två veckor. Jag kände mig lite drogad precis när jag tagit sprutorna men det var inte alls obehagligt. Det var dessutom troligtvis från Decapeptylen, vilket du inte kommer att ta eftersom du sprayar.
Såg att du har barn sedan tidigare, vilket jag inte har. Själv tycker jag själva graviditeten är hundra resor värre med alla hormonrusningar, trötthet, illamående. Du behöver inte vara rädd för att det ska kännas som en graviditet i början om du förstår vad jag menar.
Stort lycka till!!