• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • oceanney
    sushikatten skrev 2010-08-08 21:28:49 följande:

blaise: Underbart att höra när man tror på det som minst! Ja  ni vet tjejer det går upp och ner och just nu är det väldigt mycket ner.

Såg i din presentation - ska du  FET nu i augusti eller har du redan gjort?
  • Kristina 2010

Oceanney, tack för svar och GRATTIS till graviditeten!! Så roligt, att lyckas på första försöket! Förstår om du vill diskutera privat, helt ok - inboxa mig gärna så gör jag samma..om jag lyckas räkna ut hur det går till men det kan väl inte vara så svårt?SkämsSkrattande.. Vi vill göra ett nytt försök så fort vi är hemma igen, i slutet av augusti. Jag har bara tillgång till dator ca 4 ggr i veckan så mina inlägg dröjer lite ibland. Jag återkommer, tills dess - ha det bra och bara myyys av graviditeten!!

• Inanna Li

Hej alla tjejer! Nu är det bestämt när jag ska operera bort min polyp. Fredagen den 13 augusti av alla dagar. Nu hoppas jag verkligen att jag inte drabbas av otur den dagenSkrattande!

• linköping68
    Inanna Li skrev 2010-08-10 18:46:20 följande:
    Hej alla tjejer! Nu är det bestämt när jag ska operera bort min polyp. Fredagen den 13 augusti av alla dagar. Nu hoppas jag verkligen att jag inte drabbas av otur den dagenSkrattande!
    Det går nog alldeles utmärkt bra! Håller tummarna.
     För mig har alltid 13 varit ett lyckotal. Spelar alltid på nr 13 på chockladhjul etc. Vinner inte alltid, men ofta

Lycka till.
  • Inanna Li
    linköping68 skrev 2010-08-10 22:14:47 följande:
    Det går nog alldeles utmärkt bra! Håller tummarna.
     För mig har alltid 13 varit ett lyckotal. Spelar alltid på nr 13 på chockladhjul etc. Vinner inte alltid, men ofta

Lycka till.
    Tack! Vi får hoppas på det. Jag har dock ingen "operationsvana" så själva grejen känns lite skrämmande!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-08-10 18:46:20 följande:
    Önskar och hoppas att det går bra för dig nästa fredag! Vilken tur att det blev så snart också. Lycka till!

Hur fort får du göra nästa FET efter operationen? Är det någon hormonbehandling inblandad då också?
  • turlid70

Hej alla! Nu är vi tillbaka från Estlandsresan och det är min sista semester vecka. Har ingen lust börja jobba men det är inte mycket göra åt. Resan gick bra till stor del, vi bodde jätte fint precis vid vattnet och det var mycket varmt. Har inte funnit mod att berätta för svärföräldrarna om pågende behandling, så att dem är fortfarande ovetande. Det är nog bäst så, vi väntar till slutet av september tror jag.

Är inne på 9 spraydag i dag och väntar min mens när som helst, har känt lite mensvärk igår och idag men ingen mens i sikte än. Så fort den kommer ska jag ringa till kliniken för att få nästföljande instruktioner. Hittills har jag inte haft så stora fysiska biverkningar från srayning. Har varit mycket trött dag 3-6 på förmiddagarna och haft lite ont i huvudet, trots det har tagit Inpren 1 enda gång bara. Vissa dagar mår jag dock mindre bra rent psykiskt. Känner mig ledsen och orolig utan att kunna sätta finger på varför. Humörsvängningar är känd biverkning och det går över hoppas jag Skrattande. Idag känner jag inga biverkningar alls och väntar att min man kommer hem så ska vi åka och plocka svamp. Skönt att vara i skogen.

Har kollat mitt FSH värde och det ligger på 6,3. Har inte hört några kommentarer om det från min läkare men förstår att det spelar roll. Kan någon säga till mig om det är bra eller dåligt värde? Vad är normalt värde?

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-08-11 11:08:25 följande:
    Önskar och hoppas att det går bra för dig nästa fredag! Vilken tur att det blev så snart också. Lycka till!

Hur fort får du göra nästa FET efter operationen? Är det någon hormonbehandling inblandad då också?
    Tack! Hoppas jag får göra FET i september. Vet ej om det blir stimulerat eller ostimulerat. Ska ringa kliniken i nästa vecka och fråga. Eftersom jag har regelbunden mens på 29-31 dagar så antar jag att det blir ostimulerat.

Normalt FSH ska ligga under 10. 6,3 är ett bra värde! Lycka till med fortsatt sprayande. Jag är glad att jag gjorde korta protokollet med bara sprutor i tio dagar. Magen svullnade och jag gick upp en del i vikt men slapp humörsvängningar som man kan få av nedregleringen med spray.
  • sushikatten

oceanney: Jag hoppas att få göra FET denna månaden men har inte ringt kliniken denna vecka. Har börjat jobba och tiden bara springer i våg.

innana68: jag har hört att under 9 är bra. Själv har jag 5,1 och är också 68. Man tittar väl också på AMH värdet som är väl antal ägg och FSH är kvaliten på äggen. Det bästa resultatet är väl att göra båda proven. Tyvärr så gör inte alla kliniker det för det kostar lite. Lycka till med operationen!

• Inanna Li
    sushikatten skrev 2010-08-11 14:30:44 följande:
    oceanney: Jag hoppas att få göra FET denna månaden men har inte ringt kliniken denna vecka. Har börjat jobba och tiden bara springer i våg.

innana68: jag har hört att under 9 är bra. Själv har jag 5,1 och är också 68. Man tittar väl också på AMH värdet som är väl antal ägg och FSH är kvaliten på äggen. Det bästa resultatet är väl att göra båda proven. Tyvärr så gör inte alla kliniker det för det kostar lite. Lycka till med operationen!
    Du har nog rätt i att FSH helst ska var under 9. Har själv aldrig tagit FSH. IVF-kliniken har slutat att mäta FSH. Mitt AMH är 2,7 och bra för min ålder. Lyckades få ut 15 ägg vid Gonal-F-stimulering så i maj var jag ju OK men när man är över 40 kan ju hormonerna rasa med ilfart så jag tar inget för givet.  Är glad att jag har eskimåer i frysen att hoppas på.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?